|
Auteur |
Bericht |
Supervalk
Leeftijd: 61 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 10 jun 2015 21:35 Onderwerp: Warmwatervoorziening |
|
|
Mijn dochter woont sinds vorige maand in een appartement van een vastgoedbedrijf . In de woning hangt een boiler welke door de vorige bewoner werd gehuurd , nu heeft mijn dochter deze huurovereenkomst overgenomen maar nu blijkt dat de inhoud van de boiler ontoereikend is voor hun situatie , zij woont er samen met haar vriend.
Eigenlijk wil ze van de boiler af en weer een normale ouderwetse geiser terug, kan zij van de verhuurder eisen dat de situatie weer teruggebracht word naar de oorspronkelijke situatie ?
Alvast bedankt voor u respons. |
|
|
|
 |
miss marple
Leeftijd: 95 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 11 jun 2015 11:57 Onderwerp: |
|
|
Ik zou eerst maar eens nagaan van wie uw dochter die boiler huurt. Het kan nl zo zijn dat ze een huurcontract met een derde partij heeft overgenomen. Dat zijn vaak 12 jarige huurcontracten waar je met geen mogelijkheid vanaf komt, behalve die dan weer doorschuiven naar een nieuwe huurder.
Als dit een contract is dat makkelijk is op te zeggen, dan zal de verhuurder wel willen meewerken aan een geiser vermoed ik. Let er wel op dat ze geen jarencontract aangaat, dan kun je er nog beter eentje kopen.
Als waarschuwing:
http://kassa.vara.nl/discussies/discussie/vadetail/feenstra-2/?vHash=c749c73j&cHash=e2cfc15b937ae32548544606a4687c60 |
|
|
|
 |
UwJurist.nl
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 1017
|
Geplaatst: do 11 jun 2015 18:56 Onderwerp: |
|
|
U kunt het de verhuurder vragen, maar hij is daartoe absoluut niet verplicht. Hij heeft u immers de woning verhuurd zonder boiler/geiser. Kunt u de verhuurder van de boiler niet benaderen over omzetting naar een boiler met grotere capaciteit dan wel afkoop? _________________ Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl |
|
|
|
 |
|