|
Auteur |
Bericht |
Aagje
Leeftijd: 69 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 19 aug 2008 0:39 Onderwerp: Wanneer kan ik mijn echtscheiding laten inschrijven ? |
|
|
Onlangs hebben wij een gezamenlijk verzoek voor echtscheiding ingedient bij de rechtbank, inclusief convenant. De rechtbank doet een dezer dagen de uitspraak. Wanneer kan ik mijn echtscheiding laten inschrijven in het GBA? Geldt er nog een hogerberoepstermijn of is dit niet aan de orde bij een gezamenlijke indiening? Is het ook noodzakelijk om dan alsnog een akte van berusting in te dienen ? |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: di 19 aug 2008 6:58 Onderwerp: Re: Wanneer kan ik mijn echtscheiding laten inschrijven ? |
|
|
Aagje schreef: | Onlangs hebben wij een gezamenlijk verzoek voor echtscheiding ingedient bij de rechtbank, inclusief convenant. De rechtbank doet een dezer dagen de uitspraak. Wanneer kan ik mijn echtscheiding laten inschrijven in het GBA? Geldt er nog een hogerberoepstermijn of is dit niet aan de orde bij een gezamenlijke indiening? Is het ook noodzakelijk om dan alsnog een akte van berusting in te dienen ? |
Er is een beroepstermijn van drie maanden. Enkel wanneer beide partijen berusten in de uitspraak kan deze eerder worden ingeschreven. |
|
|
|
 |
|