|
Auteur |
Bericht |
Quesst
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 25 sep 2012 16:58 Onderwerp: Wajong uitkering dit jaar |
|
|
Beste,
hoe is het vandaag te dag gesteld met de wajong uitkering.
ik heb de aanvraag in behandeling gesteld en ik heb recht op. maar hoe zit het nou precies met de betalingen. er werd mij verteld door het uwv dat ik mijn uitkering vanaf komende december pas uitbetaald zou krijgen maar ik ben vanaf april werkloos. kan ik in dit jaar (gezien de constand veranderende regels) nog over die verstreken maanden uitbetaling vorderen?
mvg
Gert |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 25 sep 2012 20:13 Onderwerp: |
|
|
Dag,
Zie art. 3:29 lid 2 van de Wet Wajong 2010 op wetten.nl:
Artikel 3:29. Ingangsdatum uitkering
1. De arbeidsongeschiktheidsuitkering gaat in op de dag, met ingang waarvan de jonggehandicapte aan de vereisten voor het recht op toekenning van die uitkering voldoet.
2. In afwijking van het eerste lid kan de uitkering niet vroeger ingaan dan een jaar voor de dag, waarop de aanvraag om toekenning dan wel voortzetting van de uitkering werd ingediend. Het Uitvoeringsinstituut werknemersverzekeringen kan voor bijzondere gevallen van de eerste zin afwijken.
3. Toekenning van arbeidsongeschiktheidsuitkering vindt niet plaats, indien deze zou ingaan op of na de in artikel 3:19, eerste lid, onderdeel a, bedoelde dag.
Hieruit begrijp ik, dat de uitkering met terugwerkende kracht tot een jaar voor de aanvraag wordt uitgekeerd. In dat geval zou u de afgelopen maanden ook nog kunnen vorderen.
Op de site van het UWV las ik echter, dat vanaf de Wet Wajong 2010 niet meer met terugwerkende kracht wordt uitgekeerd. Ik denk dat u uit kunt gaan van de wetsbepaling.
Met vriendelijke groet,
Marja |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: di 25 sep 2012 21:56 Onderwerp: |
|
|
Het is de vraag of TS met 'recht hebben op' zijn eigen perceptie bedoelt of een toekennend besluit van het UWV. Zonder meer informatie valt er vrij weinig over te zeggen. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
|