|
Auteur |
Bericht |
dirkpeterstra
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: wo 22 jun 2011 19:46 Onderwerp: Waarom een contract altijd in tweevoud? |
|
|
Waarom dien ik een contract in tweevoud te ondertekenen en in tweevoud op te sturen (zonder dat ik er één terugkrijg/zelf mag houden)? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 22 jun 2011 19:49 Onderwerp: |
|
|
Altijd? Dat is niet zo.
Vraag het aan je wederpartij. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Martha
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 412
|
Geplaatst: wo 22 jun 2011 23:32 Onderwerp: Re: Waarom een contract altijd in tweevoud? |
|
|
dirkpeterstra schreef: | Waarom dien ik een contract in tweevoud te ondertekenen en in tweevoud op te sturen (zonder dat ik er één terugkrijg/zelf mag houden)? |
Dit in tweevoud is gewoonlijk zodat beide partijen een exemplaar hebben.
De wederpartij stuurt normaal gesproken één exemplaar (nadat ze het zelf ook heeft ondertekend) terug, zodat u ook een getekend exemplaar heeft.
Als u (nog) geen getekend exemplaar terug heeft ontvangen, dan kunt u de wederpartij hierom verzoeken. |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: do 23 jun 2011 15:17 Onderwerp: Re: Waarom een contract altijd in tweevoud? |
|
|
dirkpeterstra schreef: | Waarom dien ik een contract in tweevoud te ondertekenen en in tweevoud op te sturen (zonder dat ik er één terugkrijg/zelf mag houden)? |
Een overeenkomst aangaan is -tot op zekere hoogte- vormvrij. Zonder ondertekening kunnen u en uw wederaprtij toch al gebonden zijn, tenzij u ondertekening (bijv. in tweevoud) als vereiste voor totstandkoming opneemt in de overeenkomst... _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
Martha
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 412
|
Geplaatst: do 23 jun 2011 18:25 Onderwerp: Re: Waarom een contract altijd in tweevoud? |
|
|
DENNIS79 schreef: |
Een overeenkomst aangaan is -tot op zekere hoogte- vormvrij. Zonder ondertekening kunnen u en uw wederaprtij toch al gebonden zijn, tenzij u ondertekening (bijv. in tweevoud) als vereiste voor totstandkoming opneemt in de overeenkomst... |
Dat moge juist zijn, maar toch schijnt het mij niet verstandig om enkel de wederpartij in het bezit te laten zijn van een getekend exemplaar. Hierdoor verkeert de wederpartij in een voordeligere positie. Voor de wederpartij is het dan makkelijker het bestaan van de afspraken te bewijzen waar het haar uitkomt, danwel te ontkennen waar dit haar beter past. |
|
|
|
 |
|