Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Merkrecht en r...
WOZ waarde bij...
ww, vakantie e...
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu ma 03 jun 2024 23:17
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Waar studeren?!
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: zo 06 jun 2004 17:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dit bovenstaande klopt allemaal! Alleen moet ik er wel de kanttekening maken dat voor sommige mensen, waaronder ikzelf, de sfeer op een school en de uitstraling erg belangrijk zijn. Ik weet van mezelf dat om optimaal te renderen, ik me ergens thuis moet voelen. Dat geldt voor mijn werk- maar ook studeeromstandigheden. Dus wat dat betreft was het voor mij heel belangrijk hoe een gebouw aandoet.

Maar de rest van het verhaal klopt voor de volle 100% Very Happy
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
stephan

stephan




Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 112


BerichtGeplaatst: zo 06 jun 2004 18:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Flash en Oghmaz, bedankt voor jullie reactie! Ja een betonnen bunker is het juiste woord Smile, maar ik denk wel dat ik op één lijn zit met Flash, ook ik moet mij ergens thuis voelen. Ik kan daarnaast wel redelijk zelfstandig studeren.
Die juridische vereniging waar jij het over had Flash, ik heb de site daarvan bekeken, maar jij hetb het over een weekend het is gewoon een dag nietwaar?
En ga je op die dag ook nog langs andere verenigingen? Stel ik wil ook bij een "gezelligheids"vereniging, waar zou ik dan moeten zijn?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: zo 06 jun 2004 18:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je zult die dag niet bij andere verenigingen langsgaan, dat is iets wat meer tijdens de introductieweek naar voren toe komt. Die week wordt ook gewoon vanuit de UvA zelf georganiseerd. Maar als je op de JFAS-site kijkt onder commissies en dan bij de eerstejaarscommissie zul je het kennismakingsweekend zien staan!

De JFAS is zo en zo een aanrader om lid van te worden. Gewoon een studievereniging (geen ontgroening dus) en de ideale manier om mensen te leren kennen. Daarnaast is het een beetje afhankelijk van welke richting je wilt gaan studeren. Ikzelf doe notarieel recht en zit bij Rolandinus. Da's een studentenvereniging, maar dan ook weer zonder ontgroening.

Weet je al welke richting je wilt gaan doen???
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
stephan

stephan




Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 112


BerichtGeplaatst: zo 06 jun 2004 19:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik schrijf mij in voor de bachelor rechtsgeleerdheid (voorheen nederlands recht), maar wat ik als master kies? Waarschijnlijk privaatrecht Wink.

Maar die introductieweek van de school zelf is dat echt een week? Want ik had iets gehoord van een dag of zo.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: zo 06 jun 2004 22:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nee, bij ons was het toen echt een hele week. Je wordt dan ingedeeld met een stel andere eerstejaarsstudenten en aan een ouderejaars student gekoppeld. Die laat dan een stuk van Amsterdam zien, wat faculteiten en verteld wat over het studieleven. Dat was bij ons in ieder geval van maandag tot vrijdag.
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: do 29 jul 2004 9:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Niemand die in Leiden studeert? Ik wil eigenlijk wel wat horen over waarom wel/niet voor Leiden kiezen... iemand?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Machiel

Machiel

Leeftijd: 57
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 176


BerichtGeplaatst: do 29 jul 2004 12:25    Onderwerp: Mare... Reageer met quote Naar onder Naar boven

MiriamvL schreef:
Niemand die in Leiden studeert? Ik wil eigenlijk wel wat horen over waarom wel/niet voor Leiden kiezen... iemand?


Volgens mij studeert Janice in Leiden.

Ikzelf heb in 1995 bijna voor Leiden gekozen. Ik woonde en woon in Den Haag dus qua afstand c.q. reistijd maakt het niet veel uit. Ik ben op een gegeven moment naar een voorlichtingsavond van de EUR geweest en dat beviel zodanig, dat ik geen behoefte meer had om me in Leiden te verdiepen. Het had evengoed andersom kunnen wezen.

Wat je vraag betreft wel de volgende gedachten. Mijn gevoel bij "Leiden" is tweeslachtig. Qua stad wint Leiden het van R'dam, dat is overduidelijk. Beer Qua studie en faculteit heeft Leiden een onverwoestbaar imago: zeker in de meer sjieke advocatuur is "Leiden" nog altijd een "pré" Wink Het lijkt me ook zondermeer leuk om in Leiden te studeren.

Het merkwaardige is echter d'oh! dat de rechtenopleiding Leiden bij de laatste visitatie heel slecht gescoord heeft, op afstand het slechtste van alle universiteiten Exclamation

Zie voor het visitatierapport http://www.qanu.nl
_________________
Liberae sunt nostrae cogitationes! - Cicero -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Sovereign



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 667


BerichtGeplaatst: do 29 jul 2004 18:17    Onderwerp: Re: Mare... Reageer met quote Naar onder Naar boven

Machiel schreef:
Qua studie en faculteit heeft Leiden een onverwoestbaar imago: zeker in de meer sjieke advocatuur is "Leiden" nog altijd een "pré" Wink
Ballen die elkaar de hand boven het hoofd houden. Laughing
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
saar

saar

Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 436


BerichtGeplaatst: wo 27 apr 2005 11:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het belangrijkste van een universiteit is toch echt het gebouw en met de name schone WCees.

Ik heb ooit eens een keuzevak aan de universiteit van Utrecht, faculteit van de letterkunde gevolg. Wat een gribus boel is het daar zeg. Echt in een woord vreselijk, alsof er uit elke hoek een spook te voorschijn kon komen. Het was gewoon echt een spookhuis.
Geef mij dan maar het Kamerlingh Onnes : Laughing

Kijk naar onderwijs hoef je niet te veel te kijken. Ik vind dat je er vanuit moet gaan dat een universiteit goed onderwijs geeft. En trouwens het meeste is zelfstudie, je doet geen HBO-opleiding!

En als jij de manier van onderwijs wel belangrijk vind nou dan is dat ook goed! Ieder zijn ding, ieder zijn universiteit.

Ik heb trouwens niet voor Leiden gekozen om het KO maar gewoon omdat het het dichste bij was. Het enige wat mij tegenstond bij de keuze was het ballen-gehalte maar gelukkig valt dat ook reuze mee. En daarnaast een bal is ook maar een mens.

Gegroet
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Astrid








Berichten: 1


BerichtGeplaatst: di 14 jun 2005 23:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik wil graag rechten gaan studeren, dit weekt ik al een aantal jaren, ik ga straks naar vwo 6 en zou nu graag al watl informate willen over goede of slechte ervaringen die jullie hebben met de universiteiten in Utrecht, nijmegen, Tilburg en Maastricht mdat ik me toch vroeg genoeg moet inschrijven voor een kamer. Alvast ebdankt voor jullie reacties.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Ingeborg



Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU
Berichten: 1877


BerichtGeplaatst: di 14 jun 2005 23:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kies Utrecht Goodbye

(alleen maar goede ervaringen natuurlijk Wink )
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds