|
Auteur |
Bericht |
maartjedevries
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HZu
|
Geplaatst: di 01 nov 2011 22:32 Onderwerp: WW en opdracht om training te geven |
|
|
Beste allemaal,
Een vriend van me heeft een ww-uitkering en is druk op zoek naar werk. Nu is hij gevraagd om eenmalig een training te geven, hiervoor krijg hij een bepaald bedrag betaald. Het is een totaalbedrag voor het geven van de training, waarvoor hij een factuur mag sturen van het afgesproken bedrag.
Nu is de vraag of en hoe hij dit moet doorgeven aan het UWV. Contact met het UWV leverde alleen een verwijzing naar de regeling voor werklozen die een onderneming willen starten en op deze manier uit de WW willen geraken.
Dit is in dit geval niet zo, hij heeft 1 opdracht en mogelijk in de toekomst nog een opdracht maar daar houdt het bij op, hij wil veel liever weer in loondienst maar doet dit om de tijd nuttig door te komen.
Ik kon in de WW hier geen duidelijk over krijgen, ook de uwv site niet. Is hier iemand die goed bekend is met de sociale zekerheidsregelingen?
Alvast dank!
Groeten,
Maartje |
|
|
|
 |
Jet
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 02 nov 2011 21:27 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij kan hij rustig die training gaan geven en de verdiensten opgeven als inkomsten uit werk. Dit wordt dan verrekend met zijn uitkering.
Hou voor de zekerheid 40% achter de hand i.v.m de belasting. De betalende partij zal niet zijn btw en inkomstenbelasting aan de belasting afdragen neem ik aan.
Je zal wel bij de opdrachtgever goed af moeten stemmen dat de opdrachtgever niet als werkgever gezien gaat worden, want dan wordt de opdrachtgever aangeslagen voor alle afdrachten.
var.zzpnodig.nl/var/var-verklaring-arbeidsrelatie.html |
|
|
|
 |
maartjedevries
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HZu
|
Geplaatst: di 08 nov 2011 11:54 Onderwerp: |
|
|
Beste Jet,
Dank je voor je antwoord. Ik ga het hem direct doorgeven.
De link die je hebt bijgevoegd over de VAR-verklaring was ook nuttig.
Nogmaals mijn dank!
Groeten,
Maartje |
|
|
|
 |
|