|
Auteur |
Bericht |
realmadridclubdefutbol
Leeftijd: 40 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): HZe
|
Geplaatst: vr 18 nov 2005 15:47 Onderwerp: Vragen mbt faillissement |
|
|
Ik ben momenteel aan het werk met faillissementsrecht. Over enkele zaken bestaat onduidelijkheid. Wie kan me helpen met de volgende onduidelijkheden (en vertel me aub waar je het kan vinden (literatuur, jurisprudentie etc))?
- Welke 4 mogelijkheden kunnen het faillissement verzoeken?
Eigen aangifte schuldenaar, op verzoek van schuldeisers, op de vordering van het OM en ??????
- Welke drie (door de wetgever gecreeerde) bronnen zijn er voor een buitenstaander om op de hoogte te komen van een faillissement?
- Wat wordt bedoeld met "De aanvraag van het faillissement van een bedrijf wordt vaak als incassomiddel gebruikt"?
Vriendelijk bedankt! |
|
|
|
|
ergo sum Redacteur
Leeftijd: 120
Sterrenbeeld:
|
Geplaatst: ma 21 nov 2005 16:49 Onderwerp: |
|
|
Eigenlijk is dit heel simpel. Je kijkt gewoon in de faillissementswet. En anders een faillissementshandboek.
De grapjassen die om het faillissement kunnen verzoeken staan zeker in de Fw.
Publicatie van faillissementen is ook geregeld in de Fw.
En de laatste vraag is een kwestie van logisch nadenken. Het komt er gewoon op neer dat bij een dreigende aanvraag meestal toch geld op tafel komt. _________________ Vivere est cogitare.
|
|
|
|
|
Suijkerbuijk
Leeftijd: 48 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: ma 21 nov 2005 16:56 Onderwerp: |
|
|
zie ook www.curatoren.nl _________________ That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know. |
|
|
|
|
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
|
|
|
|
|