|
Auteur |
Bericht |
H.Kole
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 27 mrt 2013 23:15 Onderwerp: Vragen bij sollicitatie kantoor |
|
|
Wat zouden jullie antwoorden op de vraag: wie is je voorbeeld? Ik heb niet echt een voorbeeld (ouders, maar dat is altijd wel een beetje, vrij cliche dus). Maar je moet wel iemand noemen aangezien dit een vraag is die je van tevoren hebt gekregen zodat je na kan denken over wie en waarom.
Suggesties? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22908
|
Geplaatst: do 28 mrt 2013 0:53 Onderwerp: |
|
|
Als je niet iemand als voorbeeld hebt, dan krijg je niet opeens een voorbeeld alleen omdat je er lang over mag nadenken. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
ArieKanarie
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM
|
Geplaatst: do 28 mrt 2013 18:34 Onderwerp: |
|
|
Als je geen voorbeeld kunt verzinnen dan heb je ook nooit een voorbeeld gehad. Ik zou gewoon eerlijk zeggen dat ik geen voorbeeld heb. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22908
|
Geplaatst: do 28 mrt 2013 19:07 Onderwerp: |
|
|
Wellicht is het wel aardig om vervolgens wat personen te noemen van wie je een goede indruk hebt gekregen, bijv. bij het lezen van hun werk. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
H.Kole
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 30 mrt 2013 15:25 Onderwerp: |
|
|
Zouden jullie tijdens zo'n gesprek 'mijn ouders' zeggen? Dat je je ambitie en doorzettingsvermogen van hen hebt.
Het klinkt heel stom maar ik lees ook niet echt boeken (behalve juridische literatuur/studieboeken). En dit is ook één van de vragen die je moet invullen (wat is het laatste boek dat je hebt gelezen). Ik heb verder een mooi cijferlijst en cv, dus ik probeer me toch een beetje onder deze vragen uit te praten. Maar weet niet goed hoe. |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 01 apr 2013 11:01 Onderwerp: |
|
|
U zou het Mattheus Evangelie kunnen lezen. Dat is niet al te lang en staat op internet. Leuk voor tweede Paasdag.
De Heer Jezus is mijn voorbeeld. Ik weet niet of u dat lukt, in zo korte tijd nog iemand tot voorbeeld te maken. U kunt denk ik maar het beste eerlijk antwoorden dat uw ouders uw voorbeeld zijn. Ik vind dat persoonlijk een goed antwoord; ouders hebben ook een voorbeeldfunctie.
Sterkte met de sollicitatie. |
|
|
|
 |
Regin
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1042
|
Geplaatst: di 02 apr 2013 19:52 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij heeft het geen enkele zin je anders voor te doen dan je bent. Tijdens mijn sollicitatie werd mij gevraagd of ik veel Latijn las, omdat ik lid was van een romeinsrechtelijk dispuut. Ik heb maar eerlijk geantwoord dat ik dat niet deed en alleen maar de posters ontwierp die de lezingen van het dispuut aankondigden. Ik ben toch aangenomen! Als je geen voorbeeld hebt of je ouders dat zijn, zeg dat dan. En als je geen boeken leest zou ik dat ook eerlijk toegeven. |
|
|
|
 |
|