|
Auteur |
Bericht |
ennuzz
Leeftijd: 31 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 01 jun 2011 16:14 Onderwerp: Vraagje |
|
|
Stel iemand van 17 woont in zijn eigen huis, krijgt huiszoeking en ze vinden 30 xtc pillen 6 gram speed wat grinders, zakmessen, een telescoopknuppel, een bong, het boek mein kampf en een soort boekhouding waar redelijk duidelijk in staat dat hij dealt, wat zijn dan de consequenties, qua gevangenis straf of iets anders ofzo? (het gaat niet over mij)  |
|
|
|
 |
sabri
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: zo 05 jun 2011 16:41 Onderwerp: Re: Vraagje |
|
|
ennuzz schreef: | Stel iemand van 17 woont in zijn eigen huis, krijgt huiszoeking en ze vinden 30 xtc pillen 6 gram speed wat grinders, zakmessen, een telescoopknuppel, een bong, het boek mein kampf en een soort boekhouding waar redelijk duidelijk in staat dat hij dealt, wat zijn dan de consequenties, qua gevangenis straf of iets anders ofzo? (het gaat niet over mij)  |
Ik denk dat hij of zij dan eerder bang moet zijn voor een ondertoezichtstelling.
Echter, de huiszoeking zal ik niet zomaar plaatsgevonden hebben. |
|
|
|
 |
Lexus
Leeftijd: 65 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 09 jun 2011 17:23 Onderwerp: |
|
|
IK denk dat die persoon van 17 jaar helemaal niet zo bang hoeft te zijn voor ondertoezichtstelling. Hij kan beter bang zijn voor gevangenisstraf. Het lijkt er op dat hij diverse misdrijven pleegt. Mogelijk is het niet bekend; maar iemand van 17 jaar (vanaf 16 jr) kan iemand als volwassene worden berecht en dus niet door de kinderrechter. |
|
|
|
 |
sabri
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: do 09 jun 2011 19:24 Onderwerp: |
|
|
Lexus schreef: | IK denk dat die persoon van 17 jaar helemaal niet zo bang hoeft te zijn voor ondertoezichtstelling. Hij kan beter bang zijn voor gevangenisstraf. Het lijkt er op dat hij diverse misdrijven pleegt. Mogelijk is het niet bekend; maar iemand van 17 jaar (vanaf 16 jr) kan iemand als volwassene worden berecht en dus niet door de kinderrechter. |
Nee, dat wist ik inderdaad niet. [sarcasme-mode off]
Iemand van 17 jaar komt -altijd- voor de kinderrechter. Die kinderrechter (en dat zijn er 3 als het een ernstige zaak betreft) kan vervolgens besluiten om de minderjarige als volwassene te straffen.
Daarnaast is OTS wel degelijk een optie: een minderjarige die op zichzelf woont en zich kennelijk in het criminele milieu bevind zal meer baat hebben bij OTS dan gevangenisstraf. Daarnaast gaat het hier om feiten waar zelfs een volwassen first-offender nog een werkstraf voor krijgt.
TS is hier niet om bang gemaakt te worden. |
|
|
|
 |
|