|
Auteur |
Bericht |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 11 jun 2007 10:33 Onderwerp: |
|
|
Ik knijp 'm ook wel, ja. Kwam net even een dag (eigenlijk 2) te kort om dit goed te doen. Had hfd 6 van Pitlo (over levering) nog niet gedaan en ik vrees dat me dat flink gaat opbreken. Sukkel!
Aan de ene kant wil ik het vak graag halen (7 ECTS is wel prettig om in the pocket te hebben en het verlicht de druk voor deze zomer), maar aan de andere kant zou het niet zo heel erg zijn nu te zakken, want dit is een vak wat je echt goed in de vingers moet hebben.
Doe vanavond een anjer in je knoopsgat, dan zwaai ik naar je!
En in elk geval ook heel veel succes gewenst.
Vond jij die arresten ook zo lastig? _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: ma 11 jun 2007 10:57 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Wij hebben Pitlo. Maar ik zal sowieso dat deel over lastgeving weer eens doornemen. |
Ik zou lastgeving helemaal vergeten voor het tentamen. Beter is te begrijpen wat de directe leer behelst en wat (on)middellijke vertegenwoordiging en levering bij voorbaat inhouden.
(En ik hoop voor je dat dit geen nieuwe stof is, want dit heeft inwerktijd nodig.) _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 11 jun 2007 12:26 Onderwerp: |
|
|
Ik vrees dat het toch al niets wordt. Maar: zie boven.
En ik beloof dat ik deze zomer, ook al haal ik dat vak nu, er tóch nog even heel flink naar ga kijken. Is gewoon té belangrijk. Scheelt ook een hoop onzin-getetter van mij hier op RF  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: ma 11 jun 2007 14:44 Onderwerp: |
|
|
Toch nog wat nalezen over de kwestie leert mij dat ik naar oud recht/oude gedachtengangen schijn te redeneren ... haha... _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Chilleeh
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12
|
Geplaatst: ma 11 jun 2007 16:03 Onderwerp: |
|
|
Ik heb goederen zo lang mogelijk uitgesteld. Net als alle andere vakken die maar iets met 'economie' te maken hebben. Dat soort vakken liggen mij echt niet. Nu ben ik bijna klaar met al m'n vakken en moet ik goederen echt eens maken. Ik vind het zo moeilijk! Ik zie de logica bij dit vak niet. |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: ma 11 jun 2007 16:45 Onderwerp: |
|
|
Hm, ik geloof juist dat dit nou zo'n echt "logisch" vak is. Dusse....
Maar ja, ik vind het nog wel moeilijk om dan mijn eigen "logica" los te laten
Het grappige is wel: juist door dit vak krijg ik steeds meer bewondering voor het systeem van/in onze wet. Het zich echt zó mooi in elkaar!! En dan zie ik als niet-logisch persoon en beginneling in het recht daar nog maar een deel van.
Enfin ik duim voor je, want je moet het vak toch ééns binnenslepen, anders wordt het nooit wat met die mr.-titel  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|