Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
incasso proced...
Force justice ...
Volkshuisevest...
Psychiatrie
Seeking CIPD a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 23 jun 2025 9:00
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Vraag ivm met Rijbewijs
Moderators: Michèle, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Melliexx

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: di 16 feb 2010 15:58    Onderwerp: Vraag ivm met Rijbewijs Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb een vraag i.v.m. een procedure die naar mij gestart is i.v.m. geschiktheid in het verkeer.

Op 13 mei 2009 reed ik met me auto van me werk naar huis (pauze).
Toen zag ik dat er agenten aan het laseren waren (ik reed 63km je mag er 50).
Vervolgens stonden er 2 fuiken bij de rotonde die mensen staande hielden.
Ik had geen zin in me pauze op te offeren en reed de rotonden 3 kwart om zo weer in de tegengestelde richting terug naar me werk te gaan.
Nou was er een agent die overgestoken was om mij nog staande te houden, echter ik zag dit volgens hem te laat, en ging om hem heen (stuurde dus naar links) en vervolgens ben ik gekeerd (bij de rotonde) en terug gegaan.
Maar meneer de agent was in alle staten en vond dat ik hem wou aanrijden en ging (met nog 3 andere agenten) om me heen staan en een beetje duwen en prikken met ze vinger in me buik (zodat ik boos zou worden) ik werd ook boos en zei dat hij met ze tiffus poten van me af moest blijven en ik hem niet aan wilde rijden.
TOEn moest ik ineens mee naar het bureau. Ok , is goed ik ga wel mee.
Daar hoorde ik dat ik aangeklaagd zou worden voor poging doodslag op een agent (brigadier) in tegenwoordige tijd in functie.
(Ik dacht... Zal wel, ik wilde helemaal niemand aanrijden! (maar agent mocht mij gewoon niet) )
Ik moest dus in de cel blijven tot het onderzoek was afgerond (3 dagen totaal of 2,5) en zou dan voor de strafrechter moeten verschijnen.
Echter na die dagen mocht ik ineens naar huis, en moest over 3 maanden voor komen voor de rechter voor Poging Doodslag van een agent.

Ok goed, maar op het politie bureau hadden ze me rijbewijs uit me porto. gehaald en opgestuurd naar het CBR art. 130 + art 5.
Krijg ik bericht van het CBR dat ik een onderzoek moet ondergaan naar de geschiktheid van mijn rijgedrag.
Ik was naar dat onderzoek gegaan en de arts vroeg mij of ik weleens cannabis gebruikte en zo ja hoeveel.
Ik heb eerlijk gezegd dat ik wel eens cannabis gebruikte en dat ik ook weleens hulp heb gevraagd bij Parnassia (nooit behandelt) om hoe helemaal te stoppen maar ik ben nooit verslaaft geweest ( ik kon dus dagen zonder) . Ik heb ook nog een urine test gedaan.

2 weken na dat onderzoek bij het CBR moest ik voor de rechter verschijnen, ik had netjes foto;s gemaakt van de situatie en daar de nodige gegevens bij vermeld, de rechter voegde het toe aan het dossier.
Toen kwam de uitspraak van de rechter en die luidde als volgt (stond ook in de krant Haagse krant) :
Ik acht het niet onaannemelijk dat het zo als u het vertelt ook gegaan is en spreek u vrij van p. doodslag, maar acht het bewezen dat ik de agent beledigt heb en daar geef ik u 750 euro boete voor. En die heb ik al betaalt.
Mooie uitspraak voor mij dacht ik aangezien het CBR dan het rijbewijs terug moet geven omdat er geen opzet in het spel was en dus geen art 130 meer bestaat.

(MAAAAAAAAAAAAAAAAAR het CBR is een duidelijke Criminele organisatie die, als je er eenmaal inzit je niet zo snel meer laten gaan en/of als je een reëel geldbedrag betaalt je hem misschien wel terug krijgt)

Nu kreeg ik van het CBR een brief met de uitslag van het onderzoek, met de mededeling dat me rijbewijs voor een jaar ongeldig word verklaart en dat ik 2 maanden van te voren een onderzoek moet aanvragen.
Testuitslag urine onderzoek cannabis: 0%
Arts verklaart dat er een verzorgde man binnenkwam die absoluut geen tekenen van psychiatrische aandoeningen vertoont wel dat ik zelf verklaar cannabis te hebben gebruikt.

Hierop word een recidief vrije periode in acht genomen van 1 jaar.

Ik dus hoger beroep aangetekend bij bestuursrecht voor voorlopige voorziening.

Ik verhaal bij rechter gedaan, rechter wijst voorlopige voorziening af en geeft het rijbewijs geheel terug zonder verdere onderzoeken etc. bij het CBR.

4 weken later Krijg ik van het CBR een aangetekende brief waar me rijbewijs inzit en er staat dat het rijbewijs teruggestuurd word i.v.m. uitspraak rechter, echter hebben ze wel hoger beroep aangetekend bij de raad van state .

Kan het nu zo zijn dat ik nog steeds dat onderzoek moet doen? of waarom dient het CBR hoger beroep in? ik bedoel de rechter heeft uitspraak gedaan, wat wil de raad van state daaraan doen dan?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: di 16 feb 2010 17:47    Onderwerp: Re: Vraag ivm met Rijbewijs Reageer met quote Naar onder Naar boven

Melliexx schreef:
Kan het nu zo zijn dat ik nog steeds dat onderzoek moet doen? of waarom dient het CBR hoger beroep in? ik bedoel de rechter heeft uitspraak gedaan, wat wil de raad van state daaraan doen dan?

Het CBR is het blijkbaar niet eens met de uitspraak van de rechter en gaat daarom in hoger beroep. Als de Raad van State het met het CBR eens is, vervalt de uitspraak van de rechter.

Als ik het goed begrijp vond de voorzieningenrechter de zaak al zo duidelijk, dat hij geen voorlopige voorziening heeft getroffen maar gelijk de zaak in jouw voordeel heeft beslist. Dat lijkt mij een gunstig uitgangspunt voor het hoger beroep.

BerichtGeplaatst: di 16 feb 2010 19:30    Onderwerp: Re: Vraag ivm met Rijbewijs Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Melliexx schreef:

Het CBR is het blijkbaar niet eens met de uitspraak van de rechter en gaat daarom in hoger beroep. Als de Raad van State het met het CBR eens is, vervalt de uitspraak van de rechter.

Als ik het goed begrijp vond de voorzieningenrechter de zaak al zo duidelijk, dat hij geen voorlopige voorziening heeft getroffen maar gelijk de zaak in jouw voordeel heeft beslist. Dat lijkt mij een gunstig uitgangspunt voor het hoger beroep.

Bedankt voor je reactie.

Dus het CBR gaat tegen de uitspraak in beroep.
Maar als het uitgangspunt van die uitspraak ertoe lijd dat het beroep (door het CBR) bij de raad van state toch teniet word gedaan...Waarom dient het CBR dan hoger beroep in? Of is dit een normale procedure? of zouden ze nieuwe feiten hebben? getuigen? En krijg ik die bewijzen voor de zitting te zien, zodat ik mij hiertegen kan verweren?
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: wo 17 feb 2010 2:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het instellen van hoger beroep is een normale procedure. In het strafrecht kan een verdachte bijvoorbeeld door de rechtbank worden vrijgesproken, maar door het gerechtshof alsnog worden veroordeeld. Of andersom.

Melliexx schreef:
of zouden ze nieuwe feiten hebben? getuigen? En krijg ik die bewijzen voor de zitting te zien, zodat ik mij hiertegen kan verweren?

Daar stel je een hele goede vraag!

De Raad van State laat normaal gesproken geen nieuw bewijs toe in hoger beroep. Het zal er dus vooral om gaan of de rechtbank, op basis van de bewijsstukken die aan de rechtbank zijn voorgelegd, een juiste beslissing heeft genomen.

Of de rechtbank een juiste beslissing heeft genomen kan ik niet beoordelen, maar gelet op het feit dat de rechtbank het verzoek om een voorlopige voorziening heeft aangegrepen om direct de zaak te beslissen, lijkt de rechtbank zelf geen enkele twijfel te hebben gehad. Dat wil echter niet zeggen dat het CBR het er niet mee eens mag zijn.

Ik neem aan dat je het hogerberoepschrift van het CBR hebt ontvangen?

BerichtGeplaatst: do 18 feb 2010 13:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Het instellen van hoger beroep is een normale procedure. In het strafrecht kan een verdachte bijvoorbeeld door de rechtbank worden vrijgesproken, maar door het gerechtshof alsnog worden veroordeeld. Of andersom.

Melliexx schreef:
of zouden ze nieuwe feiten hebben? getuigen? En krijg ik die bewijzen voor de zitting te zien, zodat ik mij hiertegen kan verweren?

Daar stel je een hele goede vraag!

De Raad van State laat normaal gesproken geen nieuw bewijs toe in hoger beroep. Het zal er dus vooral om gaan of de rechtbank, op basis van de bewijsstukken die aan de rechtbank zijn voorgelegd, een juiste beslissing heeft genomen.

Of de rechtbank een juiste beslissing heeft genomen kan ik niet beoordelen, maar gelet op het feit dat de rechtbank het verzoek om een voorlopige voorziening heeft aangegrepen om direct de zaak te beslissen, lijkt de rechtbank zelf geen enkele twijfel te hebben gehad. Dat wil echter niet zeggen dat het CBR het er niet mee eens mag zijn.

Ik neem aan dat je het hogerberoepschrift van het CBR hebt ontvangen?

Ja, ik heb het hoger beroepschrift ontvangen van mijn advocaat.

Vandaag kwam de zaak voor, en de rechter doet over 2 weken uitspraak.

Vond dat de rechter meer neigde de spraak van het CBR te waarderen (echter weet ik niet of dit te maken zal hebben met de uitspraak)
aangezien mijn advocaat wat zei en de rechter tegen mij advocaat zei of hij alle wetten wel kende.

Maar goed, ik vond het geen leuke ervaring daar.

Ik begrijp het trouwens niet, de zaak is duidelijk en de rechter heeft uitspraak gedaan (de rechter), maar ze willen persee dat ik dat onderzoek (circa 220 euro) ga doen (dat onderzoek was officieel al over 3,5 weken dus).

Vraag: Wat zou jij hebben besloten als je op de stoel van de rechter zat?
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds