|
Auteur |
Bericht |
K. Vaak
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): LOI
|
Geplaatst: vr 12 mrt 2010 15:19 Onderwerp: Vraag i.v.m. overval |
|
|
Op 14 november 2008 ben ik overvallen geweest zoals te zien in de aanvullende informatie.
In de zomer van 2009 is de dader opgepakt vanwege een andere overval die hij gepleegd had. Toen is er vervolgens in november 2009 een rechtzaak geweest, met uitspraak dat ik een bedrag van €1300,- euro toegewezen zou krijgen.
5 maanden na dato heb ik nog steeds geen bericht ontvangen van het CJIB of derde wanneer en hoe ik het bedrag zal ontvangen.
Tevens heb ik informatie op internet gevonden over de wettelijke verhoging van 20% iedere 30 dagen. Geld deze verhoging vanaf het moment dat het misdrijf gepleegd is, of vanaf het moment dat de rechtzaak is geweest?
Bij voorbaat dank,
K. Vaak
|
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: za 13 mrt 2010 1:11 Onderwerp: |
|
|
Check eerst maar eens even bij het parket of de griffie of die verdachte in hoger beroep is gegaan. In dat geval hoeft er richting jou namelijk niets te gebeuren.
V.w.b. de toewijzing: weet je toevallig of dat echt als schadevergoedingmaatregel is geweest? De rechter kan namelijk ook zonder toewijzen en dan moet je zelf in actie komen.
Het parket heeft bij mijn weten een afdeling slachtofferinformatie. Bel ze maar even om bovenstaande dingen na te vragen. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
K. Vaak
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): LOI
|
Geplaatst: za 13 mrt 2010 8:38 Onderwerp: |
|
|
Quote: |
* veroordeelt verdachte ten aanzien van feit 1 primair tot betaling van schadevergoeding aan de benadeelde partij [slachtoffer], wonende te [adres, plaats] (rekeningnummer [nummer]) van een bedrag van totaal € 1.300,00, vermeerderd met de wettelijke rente vanaf 14 november 2008 en betaling van de kosten van het geding en de tenuitvoerlegging door de benadeelde partij gemaakt, tot op heden begroot op nihil;
Verstaat dat indien en voor zover door de mededader het betreffende schadebedrag is betaald, verdachte zal zijn bevrijd;
Verklaart de benadeelde partij voor het overige niet-ontvankelijk in zijn vordering.
* legt aan veroordeelde de verplichting op om aan de Staat, ten behoeve van het slachtoffer [slachtoffer], voornoemd, een bedrag te betalen van € 1.300,00, met bevel dat bij gebreke van betaling en verhaal 23 dagen hechtenis zal kunnen worden toegepast zonder dat de betalingsverplichting vervalt; |
|
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: za 13 mrt 2010 11:31 Onderwerp: |
|
|
Dit is, gezien de verwoording, een maatregel.
Check of er hoger beroep is ingesteld en zo niet, dan moet het OM er een vervolg aan gegeven via aanmanen en eventueel ten uitvoer leggen van de vervangende hechtenis. Dat betekent overigens niet dat jij dan geen recht meer hebt op je geld. Om het te krijgen zul je dan zelf een procedure moeten starten. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|