|
Auteur |
Bericht |
Dennis1987
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG
|
Geplaatst: vr 11 jul 2008 13:59 Onderwerp: Vraag betreffende studentenhuis |
|
|
Ik heb even een vraag namens een collega van mij, zij woont al een aantal jaren in een studentenhuis (samen met nog 2 studenten). Dit huis was eerst eigendom van een oude man die heel goed te vertrouwen was, om die reden stelde het contract ook niet erg veel voor. Nu heeft hij vorige week het huis verkocht aan iemand anders.
Mijn collega heeft ergens gehoord dat de nieuwe eigenaar misschien van plan is alles te laten opknappen en dan door te verkopen.
Haar vraag is dus of zij er zomaar uitgezet kan worden aangezien het contract niet zo veel voorstelt.
Alvast bedankt |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: vr 11 jul 2008 14:24 Onderwerp: |
|
|
Zolang je kunt bewijzen dat er sprake is van huur (bijv. aan de hand van een hele serie bankafschriften), maakt het niet uit of het papieren contract veel voorstelt.
Je collega geniet dus hoogstwaarschijnlijk gewoon huurbescherming. De nieuwe eigenaar heeft dan maar heel beperkte mogelijkheden om de huur te beëindigen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Dennis1987
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG
|
Geplaatst: vr 11 jul 2008 17:06 Onderwerp: |
|
|
heel erg bedankt ik zal het morgen even tegen haar zeggen
maakt het overigens uit dat de vorige bewoner de huur altijd contant wou?
dan zou ze dus van hem een verklaring moeten krijgen als het niet te bewijzen valt via bankafschriften omdat het geld gewoon gepint werd en dan betaald. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: vr 11 jul 2008 17:33 Onderwerp: |
|
|
Een verklaring zou kunnen helpen. Het niet al te veel voorstellende huurcontract overigens ook. Wat je maar kunt bedenken om aannemelijk te maken dat zij daar echt woonde met toestemming van de vorige eigenaar, en tegen betaling. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: za 12 jul 2008 20:21 Onderwerp: |
|
|
Een uittreksel uit de GBA helpt ook wel. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|