|
Auteur |
Bericht |
janssenj
Leeftijd: 64 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 14 apr 2011 22:20 Onderwerp: Voorwaarden WAO Uitkering UWV |
|
|
Kan iemand een WAO uitkering via het UWV ontvangen als diegene wel een postadres afgeeft aan het UWV (via welk hij ook netjes contact houdt met het UWV) maar zich vervolgens bij de Gemeente laat uitschrijven om beslaglegging op de uitkering te voorkomen of in ieder geval te bemoeilijken?
Volgens een medewerker die ik van het UWV heb gesproken is dit namelijk mogelijk.
Ik wil graag weten wat er in de wet hierover vastligt want ik vind het nogal vreemd dat dit kan. |
|
|
|
 |
Marco Knol
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: wo 04 mei 2011 3:29 Onderwerp: |
|
|
Nee, in principe is dat niet mogelijk.
Het idee hierachter is als volgt; je schrijft je uit bij de gemeente en bent dan niet meer vindbaar in de GBA voor de deurwaarder. Je hebt wel een uitkering bij UWV en die maken ze elke maand netjes over naar je rekening. Zolang de deurwaarder jou niet aantoonbaar kan verwittigen geldt de beslaglegging niet.
In de eerste plaats dien je tegenwoordig een inschrijving te overleggen van de nieuwe gemeente voor je je kunt uitschrijven als ik het goed heb.
In de tweede plaats vraagt de deurwaarder bij informeren bij instanties tegenwoordig ook om woon- en/of correspondentieadres. Kortom, die beslaglegging wordt gewoon op hetzelfde postadres bezorgd als UWV in z'n database heeft staan (door een deurwaarder, dus op ambsteed wat inhoudt dat ontkennen geen zin heeft) . _________________ Gelijk hebben is niet hetzelfde als bewijs hebben. |
|
|
|
 |
|