|
Auteur |
Bericht |
loeki
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 29 sep 2009 13:21 Onderwerp: Vonnis opvragen |
|
|
Beste mensen,
Wanneer je bent veroordeelt voor een feit waar en hoe kun je het vonnis opvragen? Tegenwoordig is het de gewoonte dat je een briefje van de griffier mee krijgt met een tel. nummer dat je kunt bellen en dan weet je de uitslag.
Graag zou ik het vonnis met het rechtbankverslag opvragen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben trouwens geen advocaat.
Alvast bedankt, |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 29 sep 2009 15:34 Onderwerp: |
|
|
Het verbaast me dat je als veroordeelde het vonnis niet krijgt toegestuurd.
Heb je de griffier al gevraagd of je een afschrift van het vonnis kunt krijgen? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: di 29 sep 2009 21:26 Onderwerp: |
|
|
Loeki, in eenvoudige zaken wordt gewoonlijk volstaan met een verkort vonnis, dus afhankelijk van wat voor zaak het was: verwacht niet een uitgewerkt en onderbouwd verhaal en een uitgebreid proces-verbaal van de terechtzitting. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 29 sep 2009 22:20 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Loeki, in eenvoudige zaken wordt gewoonlijk volstaan met een verkort vonnis, dus afhankelijk van wat voor zaak het was: verwacht niet een uitgewerkt en onderbouwd verhaal en een uitgebreid proces-verbaal van de terechtzitting. |
Wat je eenvoudig noemt. In de Holleeder-zaak was er volgens mij ook sprake van een verkort vonnis. Ik meen mij te herinneren dat het uitgeschreven vonnis pas een week voor de zitting van het hoger beroep ter beschikking van de verdediging kwam... _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|