|
Auteur |
Bericht |
bobkeizer
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
Berichten: 25
|
Geplaatst: do 22 sep 2011 20:06 Onderwerp: Vodafone |
|
|
Zojuist mijn telefoon met beltegoed verplicht moeten opwaarderen omdat men mijn ruim 8 euro beltegoed (prepaid) hadden geblokkeerd. Ik moest nu 10 euro opwaarderen om mijn oude beltegoed ook terug te krijgen. Deed ik dit niet dan zou ook mijn nummer vervallen over 90 dagen. Ik gebruik dit toetsel uitsluitend voor mijn TAN codes van de ING dus bel er niet mee maar ontvang wel frequent sms'jes en wordt wel eens gebeld op dit toestel.
gebeld met vodafone en als reden krijg ik dat dit een regel van hen is omdat veel mensen een sim kaart in de kast hebben liggen en dit niet gerbuiken en ze zodoende de nummers kunnen hergebruiken.
het was volgens de dame gewoon een kwestie van opwaarderen en dan was het goed.
Ik vind dit oplichterij aangezien ik verplicht wordt 10 euro te betalen wat ik niet nodig acht.
volgens mij mag dit niet en ik heb ook nog nooit van dit soort praktijken gehoord.
Wie kan mij verder helpen in deze?????
Bob
Laatst aangepast door bobkeizer op do 22 sep 2011 20:51, in totaal 2 keer bewerkt |
|
|
|
 |
bobkeizer
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
Berichten: 25
|
Geplaatst: do 22 sep 2011 20:19 Onderwerp: Vodafone |
|
|
Net nog even mijn opwaarderingen van eerder bekeken en ik heb op 26-05-2011 nog opgewaardeerd. Volgens Vodafone website is je beltegoed na opwaarderen 12 maanden geldig. |
|
|
|
 |
lawyer
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 629
|
Geplaatst: vr 23 sep 2011 8:59 Onderwerp: |
|
|
Er zullen ongetwijfeld voorwaarden van toepassing zijn, waarin staat dat je minimaal eens in de zoveel tijd moet opwaarderen. |
|
|
|
 |
Ronald78
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 796
|
Geplaatst: vr 23 sep 2011 11:49 Onderwerp: |
|
|
De website is wat verwarrend en de algemene voorwaarden geven geen concreet uitsluitsel. Het prepaid beltegoed heeft een beperkte geldigheid, die ook nog eens afhankelijk is van het soort beltegoed. Het startbedrag 3 maanden, de registratiebeloning 6 maanden, reguliere opwaardering 12 maanden en cadeaubonnen 90 dagen. Ik ben benieuwd wat er dan gebeurt als je eerst regulier opwaardeert en vervolgens een cadeaubon gebruikt. Wordt dan de looptijd van je reguliere tegoed ook beperkt tot 90 dagen vanaf het gebruik van de cadeaubon?
Wellicht kun je beter overstappen naar een concurrent die voor behoud van tegoed en nummer niet meer vraagt dan eens in de zoveel tijd gebruik te maken van de telefoon? Bij Simyo en Ben moet je bijvoorbeeld eens in de 6 maanden actief gebruik maken van de telefoon. _________________ Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. |
|
|
|
 |
bobkeizer
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
Berichten: 25
|
Geplaatst: vr 23 sep 2011 18:13 Onderwerp: Vodafone |
|
|
Dank voor alle adviezen. Ik had de vorige keer regulier opgewaardeerd dus dat zou dan 12 maanden geldig zijn. Ik heb inmiddels een abonnement bij een andere provider dus dat probleem is opgelost.
ik had echter hier op dit forum gehoopt op een meer juridische benadering. Mijn vraag is of dit niet strijdig is met de wettelijke bepalingen. Dat moeten algemene zijn aangezien ik bij prepaid niets teken en geen overeenkomst aanging.
Bob |
|
|
|
 |
Ronald78
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 796
|
Geplaatst: ma 26 sep 2011 10:00 Onderwerp: |
|
|
Wat voor juridische benadering had je voor ogen?
In principe zijn partijen vrij om af te spreken wat ze willen. Je hebt wel degelijk een overeenkomst: Vodafone heeft jou een prepaiddienst aangeboden en jij hebt dat geaccepteerd. Een handtekening is daarvoor niet benodigd. Een bepaling in de voorwaarden over de houdbaarheid van het beltegoed is toegestaan, mits het redelijk is. 1 dag zal niet redelijk zijn, een jaar zal dat naar verwachting wel zijn. De vraag is dan nog of de algemene voorwaarden van toepassing zijn, daarover geef je geen informatie.
Nu je aangeeft dat het een reguliere opwaardering betreft, die volgens de algemene voorwaarden een jaar bruikbaar zou moeten zijn, kun je Vodafone daarop aanspreken. _________________ Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. |
|
|
|
 |
bobkeizer
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
Berichten: 25
|
Geplaatst: ma 26 sep 2011 10:07 Onderwerp: Vodafone |
|
|
Ik heb dit al bij Vodafone neergelegd en het is nu wachten op hun reactie.
Mijn tegoed had gewoon een jaar geldig moeten zijn en ik lig echt niet wakker van de 10 euro.
Gaat mij meer om het principe dat men hanteert. Providers zitten in een redelijk makkelijke positie en ik ben er erg fel op als hier (mis)gebruik van wordt gemaakt.
Nogmaals, ik wacht Vodafone (en consuwijzer) even af |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: wo 05 okt 2011 16:11 Onderwerp: Re: Vodafone |
|
|
bobkeizer schreef: | ik had echter hier op dit forum gehoopt op een meer juridische benadering. Mijn vraag is of dit niet strijdig is met de wettelijke bepalingen. Dat moeten algemene zijn aangezien ik bij prepaid niets teken en geen overeenkomst aanging. |
Wat een rare reactie... Je had helemaal niet gehoopt op een juridische benadering. Je hoopte dat iemand zou bevestigen dat Vodafone jou inderdaad onheus had behandeld.
Daarnaast vraag je niet om een juridische uiteenzetting, maar vraag je of iemand je kan helpen in deze... zonder te specificeren op welke manier!
Bovendien is het eerste antwoord van lawyer een volleidge juridische benadering. Je bent namelijk wel degelijk (zoals Ronald78 al terecht opmerkte) een overeenkomst aangegaan. Die overeenkomst houdt voorwaarden in. Een van die voorwaarden is dat je een keer in de zoveel tijd moet opwaarderen. Zodra jij voldoet aan jouw verplichtingen uit de overeenkomst, moet Vodafone ook de verplichtingen voldoen. _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
bobkeizer
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
Berichten: 25
|
Geplaatst: wo 05 okt 2011 16:37 Onderwerp: Vodafone |
|
|
Quote: | Vodafone heeft jou een prepaiddienst aangeboden en jij hebt dat geaccepteerd. Een handtekening is daarvoor niet benodigd. Een bepaling in de voorwaarden over de houdbaarheid van het beltegoed is toegestaan, mits het redelijk is |
Dit was juridische benadering genoeg en volledig duidelijk voor mij.
Na jouw bericht had ik dit topic ook al min of meer afgesloten dacht ik.
Jammer dat je de reactie raar vind en knap dat je weet wat ik hoop te krijgen van dit forum. Wist ik zelf niet hoor. Als ik gelijk wil krijgen om iets doe ik dat niet op een forum. Graag geen NIVEA (Niet Invullen Voor Een Ander) op de wijze van, Je had helemaal niet gehoopt op een juridische benadering. Dat is jouw aanname, geen feit. |
|
|
|
 |
Ronald78
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 796
|
Geplaatst: wo 05 okt 2011 16:59 Onderwerp: |
|
|
Wie bedoel je nu? _________________ Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. |
|
|
|
 |
bobkeizer
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
Berichten: 25
|
Geplaatst: wo 05 okt 2011 17:06 Onderwerp: Vodafone |
|
|
DENNIS79
jou niet Ronald
excuus dat dit niet in het vorige bericht stond. Als ik het na lees is het idd net of ik jou bedoel.
Anyway. Voor allen.
Ik sluit deze thread want anders wordt het een heel andere discussie dan waar het in feite over ging, nietwaar? |
|
|
|
 |
|