Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 5:23
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Verzwijgen arbeidsongeschiktheid bij aangaan arb. ov.?
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
R. Meiders
Gast









BerichtGeplaatst: ma 18 apr 2005 10:16    Onderwerp: Verzwijgen arbeidsongeschiktheid bij aangaan arb. ov.? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb een vraag met betrekking tot verzwijgen van arbeidsongeschiktheid tegen de werkgever.
Een medewerker heeft een tijdelijk contract bij een werkgever. Vanwege een ´stoornis´ is hij wekelijks in behandeling zonder dat dit invloed heeft op de werkzaamheden of beschikbaarheid voor werk. De werkgever is hier van op de hoogte.
Binnenkort wordt het contract omgezet in een contract voor onbepaalde tijd.
De medewerker weet nu al dat hoogstwaarschijnlijk de behandeling uitgebreid zal worden waardoor hij 3 hele dagen per week in onder behandling zal zijn voor een periode van vier maanden. Hierdoor zal hij dus voor die periode 3 dagen per week arbeidsongeschikt zijn.

In de arbeidsovereenkomst die nu geldt en de arb.ov. die aangegaan zal gaan staat een gezondheidsverklaring opgenomen:
Quote:
Werknemer verklaart hierbij over een goede geestelijke gezondheid te beschikken die hem in staat stelt zijn functie naar behoren te vervullen en dat hij geen zaken omtrent zijn mentale en fysieke gezondheid heeft verzwegen die de werkgever zou hebben doen kunnen besluiten deze overeenkomst niet, althans niet op dezelfde voorwaarde, aan te gaan.
.

Wat zegt nu de rechtspraak hierover? Dient de medewerker zijn werkgever te melden dat de kans bestaat dat hij straks 3 dagen arbeidsongeschikt is, met de kans dat er dus geen nieuwe arbeidsovereenkomst wordt aangegaan. Waarop kan de werkgever zich beroepen indien dit wordt verzwegen door de werknemer?

Ik begrijp dat een dergelijke gezondheidsverklaring tegenwoordig niet meer mag worden opgenomen in een arbeidsovereenkomst. De werkgever kan zich dus per definitie niet meer op deze verklaring beroepen.

Op www.arbeidsrechter.nl is het volgende te vinden:
Quote:
Dient een sollicitant te weten dat hij de (medische) geschiktheid mist voor het normaal vervullen van de functie, dan moet de sollicitant dit uit eigen beweging aan de werkgever melden. Mag een werkgever er op vertrouwen dat bepaalde beperkingen zich niet voordoen, dan is het aan de sollicitant om dergelijke belangrijke beperkingen in zijn functioneren naar voren te brengen. Aangezien de werkgever geen medische vragen behoort te stellen, mag hij erop vertouwen dat een sollicitant belangrijke medische beperkingen zelf meldt. De sollicitant die deze beperkingen meer privé wil houden kan er voor kiezen om tijdens het sollicitatiegesprek om een aanstellingskeuring te vragen, dan wel door buiten de werkgever om zichzelf te laten keuren voor de functie waarnaar hij solliciteert. Blijkt na het in dienst treden dat de werknemer arbeidsongeschikt is voor een functie en dit bewust verzwegen heeft tijdens de sollicitatie, dan is de werkgever niet verplicht om het loon tijdens ziekte door te betalen (2.2.2.1.A.). Het verzwijgen van een gebrek kan ook een grond zijn voor ontslag op staande voet (3.).


Hier is echter sprake van arbeidsongeschiktheid waardoor de functie niet vervuld zou kunnen worden. Hier is in deze situatie geen sprake van. De medewerker kan de functie prima vervullen maar zal voor een bepaalde periode niet beschikbaar zijn voor werk vanwege gezondheidsredenen. Vergelijkbaar zou mijn inziens zijn wanneer je weet dat je wordt opgenomen voor een operatie.
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: ma 18 apr 2005 12:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Om te beginnen is er sprake van verzwijgen van iets, waarvan bekend is dat bij bekendheid daarmee dit van invloed kan zijn op het aangaan van de overeenkomst.

Daarmee creëer je een grond voor vernietiging op basis van bedrog (3:44) of dwaling (6:228), danwel ontbinding met schadevergoeding op basis van 6:74.

Dit betreft niet het al dan niet doen van mededelingen omtrent de ziekte, maar gaat de aan een arbeidsovereenkomst impliciete verbintenis tot het beschikbaar stellen van zijn tijd voor het verrichten van de bedongen arbeid aan: in casu weet de werknemer dat hij niet aan die impliciete verbinding zal kunnen voldoen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: ma 18 apr 2005 12:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hij is dus wel ongeschikt voor de functie, of dit nou 3 dagen per week is of 5 dat maakt mijns inziens niets uit. Dit is absoluut ongeoorloofd als de werknemer dit verzwijgt. Dit kan zeker aanleiding zijn tot ontslag als dit later naar voren komt. En ik vind het moreel ook zeer verwerpelijk dat iemand dit van plan is.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Nemine contradicente
Moderator
Nemine contradicente

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 2250


BerichtGeplaatst: ma 18 apr 2005 13:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Eva schreef:
En ik vind het moreel ook zeer verwerpelijk dat iemand dit van plan is.

nou nou
_________________
Legere Iudicare Reparare
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: ma 18 apr 2005 14:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De medewerker kan er ook eerlijk over zijn. De argumenten die naar voren zijn gebracht zijn nl. m.i. zeer valide. mocht de werkgever twijfel hebben, dan zou een nieuw tijdelijk contract wellicht uitkomst bieden?

Moeilijke keuze, hoor .... Maarre: uiteindelijk duurt eerlijk toch vaak het langst, zeggen ze toch?
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: ma 18 apr 2005 15:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
De medewerker kan er ook eerlijk over zijn. De argumenten die naar voren zijn gebracht zijn nl. m.i. zeer valide. mocht de werkgever twijfel hebben, dan zou een nieuw tijdelijk contract wellicht uitkomst bieden?

Moeilijke keuze, hoor .... Maarre: uiteindelijk duurt eerlijk toch vaak het langst, zeggen ze toch?

Het vooruitzicht dat een werknemer de komende maanden een gigantische kostenpost wordt, werkt vaak niet bevorderlijk...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
R. Meiders
Gast









BerichtGeplaatst: ma 18 apr 2005 15:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Eva schreef:
Hij is dus wel ongeschikt voor de functie, of dit nou 3 dagen per week is of 5 dat maakt mijns inziens niets uit. Dit is absoluut ongeoorloofd als de werknemer dit verzwijgt. Dit kan zeker aanleiding zijn tot ontslag als dit later naar voren komt. En ik vind het moreel ook zeer verwerpelijk dat iemand dit van plan is.


Zoals ik reeds als voorbeeld geef kan het ook gebeuren dat je weet dat je over een jaar een operatie hebt waardoor je 1, 2, 3 weken uit roulatie bent. Dat maakt je volgens mij voor de wet niet ongeschikt voor het uitvoeren van de functie, maar je kan de functie een bepaalde duur niet uitvoeren. Mijn inziens is dit een essentieel verschil en het lijkt mij ook dat de wet daar onderscheid in maakt.

Wat betreft het moreel verwerpelijk. Ik stel de vraag omdat het een lastige positie is waarin iemand zich in bevindt. Je baan kwijtraken omdat je een periode ziek zal zijn vind ik moreel verwerpelijker.



Quote:
Om te beginnen is er sprake van verzwijgen van iets, waarvan bekend is dat bij bekendheid daarmee dit van invloed kan zijn op het aangaan van de overeenkomst.

Daarmee creëer je een grond voor vernietiging op basis van bedrog (3:44) of dwaling (6:228), danwel ontbinding met schadevergoeding op basis van 6:74.


De vraag is of er iets verzwegen wordt. De werkgever weet van de ´ziekte´. De medewerker weet dat hij misschien (dus niet zeker) 3 dagen behandeld moet gaan worden.
Vergelijk het eens met zwangerschap: de werknemer mag daar niet eens naar vragen en het verzwijgen daarvan kan ook geen gevolgen hebben. Blijkbaar is het dus niet zo zwart-wit?

Daarnaast bestaat er de zogenaamde meldingsplicht (van ziekte). Deze meldingsplicht geldt echter alleen in de sollicitatie, maar het schijnt dat deze meldingsplicht dus niet geldt bij verlenging van het dienstverband (zoals hier het geval is)?

Quote:
Het vooruitzicht dat een werknemer de komende maanden een gigantische kostenpost wordt, werkt vaak niet bevorderlijk...

Precies, dat is nu net de angst: eerlijkheid zal ongetwijfeld leiden tot het niet verlengen van de arbeidsovereenkomst.

EDIT: Naam toegevoegd
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: ma 18 apr 2005 16:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Anonymous schreef:
Eva schreef:
Hij is dus wel ongeschikt voor de functie, of dit nou 3 dagen per week is of 5 dat maakt mijns inziens niets uit. Dit is absoluut ongeoorloofd als de werknemer dit verzwijgt. Dit kan zeker aanleiding zijn tot ontslag als dit later naar voren komt. En ik vind het moreel ook zeer verwerpelijk dat iemand dit van plan is.


Zoals ik reeds als voorbeeld geef kan het ook gebeuren dat je weet dat je over een jaar een operatie hebt waardoor je 1, 2, 3 weken uit roulatie bent. Dat maakt je volgens mij voor de wet niet ongeschikt voor het uitvoeren van de functie, maar je kan de functie een bepaalde duur niet uitvoeren. Mijn inziens is dit een essentieel verschil en het lijkt mij ook dat de wet daar onderscheid in maakt.

Wat betreft het moreel verwerpelijk. Ik stel de vraag omdat het een lastige positie is waarin iemand zich in bevindt. Je baan kwijtraken omdat je een periode ziek zal zijn vind ik moreel verwerpelijker.



Quote:
Om te beginnen is er sprake van verzwijgen van iets, waarvan bekend is dat bij bekendheid daarmee dit van invloed kan zijn op het aangaan van de overeenkomst.

Daarmee creëer je een grond voor vernietiging op basis van bedrog (3:44) of dwaling (6:228), danwel ontbinding met schadevergoeding op basis van 6:74.


De vraag is of er iets verzwegen wordt. De werkgever weet van de ´ziekte´. De medewerker weet dat hij misschien (dus niet zeker) 3 dagen behandeld moet gaan worden.
Vergelijk het eens met zwangerschap: de werknemer mag daar niet eens naar vragen en het verzwijgen daarvan kan ook geen gevolgen hebben. Blijkbaar is het dus niet zo zwart-wit?

Maar bij zwangerschap geldt dat de wettelijke doorbetaling niet door de werkgever gedragen wordt; daarbij is dit een stukje bescherming van het recht op een (ongestuurd) gezinsleven.
Quote:

Daarnaast bestaat er de zogenaamde meldingsplicht (van ziekte). Deze meldingsplicht geldt echter alleen in de sollicitatie, maar het schijnt dat deze meldingsplicht dus niet geldt bij verlenging van het dienstverband (zoals hier het geval is)?

Quote:
Het vooruitzicht dat een werknemer de komende maanden een gigantische kostenpost wordt, werkt vaak niet bevorderlijk...

Precies, dat is nu net de angst: eerlijkheid zal ongetwijfeld leiden tot het niet verlengen van de arbeidsovereenkomst.

En terecht. Je kunt niet van een werkgever verwachten dat 'ie accoord gaat met een situatie waarvan vooraf bekend is dat die veel geld gaat kosten (eea afhankelijk van de precieze omstandigheden, maar in de meeste gevallen kost afwezigheid wegens ziekte de werkgever een smak geld.)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: ma 18 apr 2005 16:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat was mij al duidelijk, maar omdat jij het neutraal naar voren bracht reageer ik daar ook maar even neutraal op.

Je uiteindelijke keuze zal ook afhangen van de relatie die je met je leidinggevende hebt opgebouwd en je prestaties. Ik denk zelf echter altijd meer op de lange duur v.w.b. arbeidsrelaties. Wat is nou een paar maanden op een dienstverband van jaren ... ja toch? En werven en inwerken kost ook veel geld ..

Misschien kun je tot een compromis komen door wat vakantiedagen in te zetten?
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
R.Meiders
Gast









BerichtGeplaatst: ma 18 apr 2005 16:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Excuses als ik ´doordram´ maar ik ben nu eenmaal op zoek naar de wetten die hier gelden en er komt een hoop ´logica´ en ´gevoel´ (en jawel zelfs morele standaarden) in de antwoorden naar voren.

Quote:
En terecht. Je kunt niet van een werkgever verwachten dat 'ie accoord gaat met een situatie waarvan vooraf bekend is dat die veel geld gaat kosten (eea afhankelijk van de precieze omstandigheden, maar in de meeste gevallen kost afwezigheid wegens ziekte de werkgever een smak geld.)

Maar dat is dus in de situatie dat de werkgever het weet. Het belangrijkste waar ik naar op zoek blijf en waar duidelijk de meningen over verdeeld zijn is of nu die meldingsplicht geldt of niet in deze situatie. Is hier geen eenduidig antwoord op te geven onderbouwd door jurisprudentie en wetten?
Het voorbeeld dat ik al aanhaalde: je weet dat je bijvoorbeeld over een half jaar een operatie hebt waardoor je een week niet kan werken. In dit geval bestaat de meldingsplicht niet wanneer reeds een dienstverband van kracht is. Qua gevoel ligt er ergens een scheidslijn met betrekking tot de ´hoeveelheid afwezigheid´,maar ligt deze scheidslijn er juridisch ook?
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: ma 18 apr 2005 17:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

R.Meiders schreef:
Excuses als ik ´doordram´ maar ik ben nu eenmaal op zoek naar de wetten die hier gelden en er komt een hoop ´logica´ en ´gevoel´ (en jawel zelfs morele standaarden) in de antwoorden naar voren.

Recht is niet zwart wit; sterker nog: het Nederlandse privaatrecht wordt geregeerd door de 'redelijkheid en billijkheid' van artikelen 6:2 en 6:248 uit het Burgerlijk Wetboek.

Daardoor is het heel goed mogelijk dat er subtiele verschillen zijn in situaties die zeker niet in wetten te vatten zijn, laat staan daarnaar verwijzen.
Quote:
Het voorbeeld dat ik al aanhaalde: je weet dat je bijvoorbeeld over een half jaar een operatie hebt waardoor je een week niet kan werken. In dit geval bestaat de meldingsplicht niet wanneer reeds een dienstverband van kracht is. Qua gevoel ligt er ergens een scheidslijn met betrekking tot de ´hoeveelheid afwezigheid´,maar ligt deze scheidslijn er juridisch ook?

Ja, die scheidslijn moet je zoeken in genoemde redelijkheid en billijkheid. Een korte afwezigheid drukt minder zwaar op de overeenkomst dan een structurele.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
R. Meiders
Gast









BerichtGeplaatst: ma 18 apr 2005 20:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK: Duidelijk! Bedankt voor de antwoorden!
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: vr 22 apr 2005 17:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vind het inderdaad moreel verwerpelijk als een werknemer een ziekte/behandeling die hij moet ondergaan verzwijgt terwijl hij dit zelf dus wel weet. Dat sommigen dat belachelijk vinden zegt misschien wat over hun instelling wat betreft de sociale vangnetten in NL, en die zijn er echt voldoende hoor en worden ook voldoende misbruikt!
Jij gebruikt later het voorbeeld van iemand die een week niet kan werken door een operatie maar ik vind dit heel iets anders dan 4 maanden lang 3 dagen, dus meer dan de helft van je werkweek, niet kunnen werken. Dat het erg is voor de werknemer dat ie zn baan kwijt raakt is misschien zo maar de werkgever hoeft toch niet overal voor op te draaien!! We zitten nu echt in zo'n tijdperk waarin alles maar op de werkgever wordt afgeschoven en die draagt tegenwoordig steeds meer en langer de kosten voor ziekte ( bv de verlenging van 1 jaar doorbetalen bij ziekte naar nu 2 jaar ). Je zou dan op zn minst van een goed werknemer mogen verwachten dat hij de boel niet zit op te lichten, want dat is het gewoon wat jij zegt. Hij heeft zeker de plicht dit te melden aan de werkgever en de wet is anders toch gewoon heel duidelijk in de artikelen dwaling en bedrog...?!
Zou de werknemer bv niet met zn baas kunnen overeenkomen dat hij in die periode 2 dagen werkt per week en dat de werkgever dus niet in die tijd voor de kosten opdraait?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: vr 22 apr 2005 21:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Deze werkgever toont m.i. ook al erg zijn vertrouwen, want hij biedt een vast contract aan terwijl hij kan inschatten dat de behandeling nog doorloopt (met alle risico's van dien). Werkgever weet immers van de behandeling.
Mede daarom gingen mijn gedachten ook uit naar een oplossing waarmee beide partijen hun goede wil tonen. Het hoeft immers niet alleen maar van de kant van de werkgever te komen, al zou je misschien formeel kunnen stellen "ziek is ziek".

Lijkt me lastig als je als advocaat met dit soort vragen te maken krijgt. Welke keuzes maak je dan? Verwijs je door naar een ander?
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: za 23 apr 2005 19:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Om te beginnen vind ik het niet moreel verwerpelijk om een eventuele tijdelijke arbeidsongeschiktheid niet te vermelden bij een verlenging van een contract. Bij een vast contract zou zo'n tijdelijke arbeidsongeschiktheid geen enkele reden kunnen zijn om de werknemer te ontslaan.

Waarom krijgt iemand een tijdelijk contract? Wellicht om vast te stellen of de werknemer het werk wel aankan, goed functioneert, goed in de groep valt, en dergelijke. Een andere goede reden is als het niet zeker is dat er in de toekomst wel voldoende werk zal zijn. Als zo'n reden achter de tijdelijkheid zit en het in beginsel altijd al de intentie was om het contract te verlengen, vind ik het niet redelijk als de werkgever later de tijdelijkheid van het contract kan aangrijpen om een naderend nadeel voor hem af te wenden. In ieder geval niet in de zin dat hij de werknemer kan verplichten een nadelige gezondheidsverklaring af te leggen.

Verder lijkt het me dat het belang van de werknemer hier ook heel wat groter is dan het belang van de werkgever (afhankelijk van de grootte van het bedrijf natuurlijk). Ik ga er wel vanuit dat de vermoedelijke arbeidsongeschiktheid echt slechts tijdelijk zal zijn. Een paar maanden lang 3 dagen in de weken 'ziek' zijn vind ik anders dan totale ongeschiktheid voor de functie.

Ik vind de situatie anders als het contract juist tijdelijk was omdat de werkgever al twijfels had over de gezondheid van de werknemer op langere termijn.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds