Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Balancing Inte...
Gemeentelijke ...
auto veilig te...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 13 mei 2025 4:42
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Vervalsing loonstrook en werkgeversverklaring VRAGEN
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mikemike

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: do 26 aug 2010 15:22    Onderwerp: Vervalsing loonstrook en werkgeversverklaring VRAGEN Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste Mensen,

Ik ben 4 jaar geleden om precies te zijn 31-07-2006 stout geweest.
Ik heb toen een loonstrook via internet gekocht met de gegevens erop die ik graag wou, ook had ik zelf een werkgeversverklaring ingevuld, dit allemaal om omdat ik erg krap zat en geen werk had en tijdelijk een lening wou aanvragen bij AVab geldservice.

Dit is toen ondekt door afab geldservices dat dit niet klopte. En ben vervolgens aangemeld bij het incidenten register voor 8 jaar.
Afab heeft hier volgens mij geen aangifte van gedaan, ook het bedrijf van de vervalste loonstrook niet volgens mij.

Ik heb toen enige tijd later een uitnodiging van de politie gehad omdat de computer van de gene waarvan ik loonstrook had gekocht mijn vervalste loonstrook erbij stond, hier hadden ze dus vragen over, ik heb dit ook toegegeven anders zouden ze me aanhouden zeiden ze. Heb ook gezegd dat ik daarmee een lening wou aanvragen (op me naam enz) bij Afab.

Nu na 4 jaar heb ik dus een brief gekregen voor een officierszitting te verschijnen, ze bieden mij 80 uur werkstraf aan om verdere strafvervolging te voorkomen.

MAAR Afab en of het bedrijf die op me loonstrook stond hebben geen aangifte gedaan volgens mij, wel heeft Afab me gestraft waardoor ik geen bankrekening enz niet kan krijgen (incidentenregister)

Dus nou wil ik jullie vragen wat verstandig is om te doen......werkstraf uitvoeren(wat ik nogal hoog vind) of niet akkoord te gaan ermee en een dagvaarding af te wachten??

Nog een aantal vragen:
Is dit mogelijk 4 jaar na dato?
Hebben ze een zaak tegen me ook als er geen aangifte`s tegen mij zijn gedaan?
Zal ik een advocaat meenemen naar de officiers zitting?
Watkan ik verwachtten als ik dit voor wil laten komen (meer straf) en hoe lang duurt zoiets?

Wat denken jullie dat verstandig is om te doen??

IK BEN ERG STOM GEWEEST DAT TE DOEN IK WEET HET HEB DAN OOK NOOIT WAT FOUT GEDAAN OP EEN PAAR VERKEERSBOETE`S NA.

IK zou graag wat advies van jullie willen hebben, graag wel goed lezen.

Heel erg bedankt voor de andwoorden Exclamation Exclamation

Groeten Mike
Bekijk profiel Stuur privé bericht
BG

BG

Leeftijd: 39
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: do 26 aug 2010 15:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zou je kunnen meedelen op grond van welk artikel je opgeroepen bent dus voor welk delict? Er kan dan door anderen gerichter antwoord worden gegeven.
mikemike

BerichtGeplaatst: do 26 aug 2010 16:00    Onderwerp: .. Reageer met quote Naar onder Naar boven

Verdacht van fraude.

En op het formulier wat ik vandaag kreeg staat verdacht van uitkeringsfraude???? heb gebeld met de assistente van de secretaris die die 80 uur oplegd en volgens haar is uitkeringsfraude een tikfout??

Heb voor het laatst 2002 een ww uitkering gehad tot 2003 daarna nooit meer een uitkering gehad, dus dat is indd zoiezo fout.

is 4 jaar niet een onredelijke termijn ook om zoiets ineens te behandelen?

Gr Mike
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: do 26 aug 2010 16:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er staat maximaal 6 jaar gevangenisstraf op wat je hebt gedaan (art. 225 lid 2 Sr), dus het zou me niet verbazen als in die 80 uur werkstraf al rekening is gehouden met het tijdsverloop. Van verjaring is in ieder geval nog lang geen sprake.

BerichtGeplaatst: do 26 aug 2010 16:52    Onderwerp: .. Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Ja dat begrijp ik maar dat is voor hele grote fraude zaken inn grote lijnen.
Het gaat zoals je kunt lezen om het feit dat er ook door niemand aangifte is gedaan, hoe kan dit dan?

Ps had nog meer vragen bovenaan.

Gr Mike
lampje

Leeftijd: 40
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: do 26 aug 2010 17:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik weet niet het antwoord op al je vragen, maar wel dat het niet relevant is of er aangifte is gedaan. De politie kan gewoon zelf strafbare feiten ontdekken en het OM kan bij de meeste delicten vervolgen zonder aangifte.
mikemike

BerichtGeplaatst: do 26 aug 2010 17:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja oke,

Dus dan willen ze me vervolgens nav mijn verklaring, die ik heb afgegeven op de manier van....
Of je geeft ons de verklaring die we willen of we houden je aan en vast?? (chantage)
Ik trek me verklaring gewoon in dan...

Wat zouden jullie doen of 10 dagen werken toegeven of voor laten komen en zo ja wat zouden de risico`s daarvoor zijn dan????

Gr Mike
sabri

sabri

Leeftijd: 49
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: do 26 aug 2010 20:47    Onderwerp: Re: Vervalsing loonstrook en werkgeversverklaring VRAGEN Reageer met quote Naar onder Naar boven

mikemike schreef:
Beste Mensen,

Ik ben 4 jaar geleden om precies te zijn 31-07-2006 stout geweest.
Ik heb toen een loonstrook via internet gekocht met de gegevens erop die ik graag wou, ook had ik zelf een werkgeversverklaring ingevuld, dit allemaal om omdat ik erg krap zat en geen werk had en tijdelijk een lening wou aanvragen bij AVab geldservice.

Dit is toen ondekt door afab geldservices dat dit niet klopte. En ben vervolgens aangemeld bij het incidenten register voor 8 jaar.
Afab heeft hier volgens mij geen aangifte van gedaan, ook het bedrijf van de vervalste loonstrook niet volgens mij.

Ik heb toen enige tijd later een uitnodiging van de politie gehad omdat de computer van de gene waarvan ik loonstrook had gekocht mijn vervalste loonstrook erbij stond, hier hadden ze dus vragen over, ik heb dit ook toegegeven anders zouden ze me aanhouden zeiden ze. Heb ook gezegd dat ik daarmee een lening wou aanvragen (op me naam enz) bij Afab.

Nu na 4 jaar heb ik dus een brief gekregen voor een officierszitting te verschijnen, ze bieden mij 80 uur werkstraf aan om verdere strafvervolging te voorkomen.

MAAR Afab en of het bedrijf die op me loonstrook stond hebben geen aangifte gedaan volgens mij, wel heeft Afab me gestraft waardoor ik geen bankrekening enz niet kan krijgen (incidentenregister)

Dus nou wil ik jullie vragen wat verstandig is om te doen......werkstraf uitvoeren(wat ik nogal hoog vind) of niet akkoord te gaan ermee en een dagvaarding af te wachten??

Nog een aantal vragen:
Is dit mogelijk 4 jaar na dato?
Hebben ze een zaak tegen me ook als er geen aangifte`s tegen mij zijn gedaan?
Zal ik een advocaat meenemen naar de officiers zitting?
Watkan ik verwachtten als ik dit voor wil laten komen (meer straf) en hoe lang duurt zoiets?

Wat denken jullie dat verstandig is om te doen??

IK BEN ERG STOM GEWEEST DAT TE DOEN IK WEET HET HEB DAN OOK NOOIT WAT FOUT GEDAAN OP EEN PAAR VERKEERSBOETE`S NA.

IK zou graag wat advies van jullie willen hebben, graag wel goed lezen.

Heel erg bedankt voor de andwoorden Exclamation Exclamation

Groeten Mike

Mijn advies zou zijn om gewoon die 80 uur te gaan werken. Als het een schikking is en geen veroordeling, is dat een stuk beter dan naar de rechter. Ja, theoretisch gezien kan je worden vrijgesproken, maar in de praktijk is de kans dat je veroordeeld wordt heel groot.

Hoewel zowel een schikking als een veroordeling worden bijgehouden in het Justitieel Documentatie Systeem (JDS, het vroegere "strafblad"), is een schikking een stuk minder erg.

Denk bijvoorbeeld aan visum-aanvragen of verzekeringen.
mikemike

BerichtGeplaatst: do 26 aug 2010 20:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor je andwoord Sabri Very Happy
Ik heb vanmiddag nog contact gezocht met een advocaat en deze gaat me dossier opvragen en een afweging maken, ook zullen zij mee gaan naar de officierszitting om mij bij te staan. Very Happy

Ik ben door dit gedoe al aangemeld bij het incidenten register wat wil zeggen dat ik geen bankrekening en hypotheek kan nemen.......gelukkig heb ik al beide dus daar heb ik geen problemen mee.
Een visumaanvraag maak ik me niet druk om aangezien ik altijd alleen binnen de eu blijft, verzekeringen doe nu ook al moeilijk omdat ik bij het incidenten register ben aangemeld.

Ik vind die aanmelding bij het incidenten register nog een erge straf als bijv 80 uur werken, als het dan bij een schikking/transaktie van 80 uur blijft wil ik dus ook wel dat dit incident uit het register word geschrapt.

Dit wil zeggen ik ben dan inpriciepe niet veroordeeld, maar word wel zo behandeld door het incidenten register (als veroordeelde), maar ja bureaucratie he Wink

Als iemand nog reactie`s hebt graag......post ze maar.

Wat ik nog steeds vaag vind is dat dit 4 jaar na dato ineens gaat opspelen, ik lees overal dat doortgelijke strafzaken binnen een redelijk termijn moeten worden behandeld worden.
Is dit 4 jaar?????

Gr Mike
sabri

sabri

BerichtGeplaatst: do 26 aug 2010 21:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

mikemike schreef:
Bedankt voor je andwoord Sabri Very Happy
Ik heb vanmiddag nog contact gezocht met een advocaat en deze gaat me dossier opvragen en een afweging maken, ook zullen zij mee gaan naar de officierszitting om mij bij te staan. Very Happy

Ik ben door dit gedoe al aangemeld bij het incidenten register wat wil zeggen dat ik geen bankrekening en hypotheek kan nemen.......gelukkig heb ik al beide dus daar heb ik geen problemen mee.
Een visumaanvraag maak ik me niet druk om aangezien ik altijd alleen binnen de eu blijft, verzekeringen doe nu ook al moeilijk omdat ik bij het incidenten register ben aangemeld.

Ik vind die aanmelding bij het incidenten register nog een erge straf als bijv 80 uur werken, als het dan bij een schikking/transaktie van 80 uur blijft wil ik dus ook wel dat dit incident uit het register word geschrapt.

Dit wil zeggen ik ben dan inpriciepe niet veroordeeld, maar word wel zo behandeld door het incidenten register (als veroordeelde), maar ja bureaucratie he Wink

Als iemand nog reactie`s hebt graag......post ze maar.

Wat ik nog steeds vaag vind is dat dit 4 jaar na dato ineens gaat opspelen, ik lees overal dat doortgelijke strafzaken binnen een redelijk termijn moeten worden behandeld worden.
Is dit 4 jaar?????

Gr Mike

Het is in elk geval een goede keuze om je door een profi te laten begeleiden. Die kan in ieder geval het incidentenregister goed aandragen om eventueel wat vermindering te krijgen.

Het incidentenregister is geen strafrechtelijk instrument. Het is een database van verzekeraars en banken die het mogelijk maakt om gegevens over potentiele fraudeurs uit te wisselen. Op zich is dit niet eens zo heel oneerlijk, toch? Ik bedoel, als jij zelf een bank zou zijn, zou jij zaken willen doen met iemand waarvan je weet dat hij nog niet zo heel lang geleden willens en wetens de zaken verkeerd heeft voorgesteld?

Gelukkig hebben ze er ook bij afgesproken om mensen na 8 jaar zonder incidenten weer een schone lei te geven.

Wat betreft de redelijke termijn: het klopt dat er regels zijn omtrent wat redelijk is voor strafvervolging. Die gelden echter vooral als de zaak al bekend was bij politie en justitie. In dit geval zijn er uiteraard argumenten om dat mee te laten wegen: de benadeelde heeft er zelf voor gekozen om geen aangifte te doen en jouw zaak is "bijvangst" van een andere zaak.

Daar komt bij: als jij nog niet verhoord bent en er is ook naderhand geen aangifte gedaan door de benadeelde partij is er mogelijk een bewijsprobleem: zonder jouw eigen verklaring is er dan vermoed ik niet voldoende wettig bewijs voor een veroordeling. Overleg dit echter heel goed met je advocaat en ga niet uit van een willekeurige forumposter op het internet (zoals ik).
mikemike

BerichtGeplaatst: do 26 aug 2010 21:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo Sabri

Jazeker ben ik het wel met het incidenten register eens, dit is indd me eigen domme schuld, nog 4 jaar en dan ben ik daar gelukkig vanaf Very Happy

Ja ik ben verhoord toen om die gene die 100tal loonstroken had verkocht een belastende verklaring te geven, eigenlijk vonden ze mijn gedoe niet zo belangrijk, maar het draaide meer om hem.
Het verhoor is nu 3,5 jaar geleden. Tot vandaag kreeg ik ineens die brief.
Het enigste bewijs dat ze hebben is denk ik me eigen verklaring Crying or Very sad maar indd dan nog hebben de benadeelde geen aangifte gedaan volgens mij.

Ja ik weet het maar toch fijn dat je even de tijd neemt om te reageren Wink

Kan zo transactie in de vorm van werkstraf wat ze nu opdragen nog veranderd worden in een transactie (door de secretaris van justitie die ook deze straf nu oplegd?) in de vorm van een geldboete, want heb nu een eigen bedrijfje waar ik genoeg geld mee verdient dus die periode is echt voorbij.

Gr Mike
sabri

sabri

BerichtGeplaatst: do 26 aug 2010 21:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

mikemike schreef:
Hallo Sabri

Jazeker ben ik het wel met het incidenten register eens, dit is indd me eigen domme schuld, nog 4 jaar en dan ben ik daar gelukkig vanaf Very Happy

Ja ik ben verhoord toen om die gene die 100tal loonstroken had verkocht een belastende verklaring te geven, eigenlijk vonden ze mijn gedoe niet zo belangrijk, maar het draaide meer om hem.
Het verhoor is nu 3,5 jaar geleden. Tot vandaag kreeg ik ineens die brief.
Het enigste bewijs dat ze hebben is denk ik me eigen verklaring Crying or Very sad maar indd dan nog hebben de benadeelde geen aangifte gedaan volgens mij.

Ja ik weet het maar toch fijn dat je even de tijd neemt om te reageren Wink

Kan zo transactie in de vorm van werkstraf wat ze nu opdragen nog veranderd worden in een transactie (door de secretaris van justitie die ook deze straf nu oplegd?) in de vorm van een geldboete, want heb nu een eigen bedrijfje waar ik genoeg geld mee verdient dus die periode is echt voorbij.

Gr Mike

Kijk, nu wordt het interessant. Als jouw advocaat inderdaad jouw verklaring terug kan vinden in het dossier tegen hem, -dan- heb je een goed argument: immers ze wisten 3.5 jaar geleden al dat jij dit strafbaar feit zou hebben gepleegd. In dat geval zitten ze ruimschoots over de 2 jaar die over het algemeen aanvaardbaar wordt geacht. En zou het OM dus geen kans meer maken bij de rechter.

Appeltje-eitje voor je advocaat in dat geval.
mikemike

BerichtGeplaatst: do 26 aug 2010 21:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Very Happy

Zo is het indd allemaal gelopen, het is meer dus van euh nou we hebben ff tijd zullen we die van 3,5 jaar gelden nog even een taakstraf geven Wink

Ik zal dit indd voorleggen aan me advocate Laughing

Bedankt Sabri Wink

Ik zal het verdere vervolg hier in het topic nog even vermelden, misschien wel interresant voor de volgers.

Heb je nog meer tips graag Surprised

Gr Mike
BG

BG

Leeftijd: 39
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: vr 27 aug 2010 8:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wellicht je hele casus vermelden:?. Die 3,5 jaar ben je gemakshalve vergeten, maar is vermoedelijk wel wezenlijk voor je zaak.
mikemike

BerichtGeplaatst: vr 27 aug 2010 12:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

hallo Bg

Wat betekent casus?
En wat houd wezenlijk in?

Laughing

Gr Mike
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds