|
Auteur |
Bericht |
Onderzoek
Leeftijd: 68 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 31 jan 2006 19:32 Onderwerp: |
|
|
Ik heb gewoon uitgerekend wat ik ze verschuldigd ben en dat ook betaald. Dat is dus minder dan het voorschot dat ze van mij vragen en bovendien verreken ik meteen het bedrag dat ik volgens hen terug zou ontvangen maar dat men kennelijk is "vergeten" terug te storten. Ik ben namelijk geen bank van lening en het lijkt mij dat een schatting redelijk moet zijn, dus niet honderdeen euro's te veel. Maar inmiddels ben ik zover dat ik nergens meer op reageer en er alleen voor zorg dat ik feitelijk nooit te weinig of te laat betaal. Communicatie hierover met deze leveranciers blijkt zinloos te zijn. Ze blijven spooknota's sturen voor zaken die ik nooit heb besteld zoals onderhoud aan de c.v.-ketel, etcetera. |
|
|
|
 |
Onderzoek
Leeftijd: 68 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 31 jan 2006 20:08 Onderwerp: |
|
|
Ik was nog vergeten te vermelden dat ik een "vaste prijs" contract heb voor drie jaar. Dus tussentijdse prijsstijgingen zijn contractueel niet mogelijk. En wat het strafbare betreft: iemand een factuur sturen voor iets dat niet is besteld en daarbij stellen dat er een contract is lijkt mij oplichting. Temeer daar er meteen wordt gedreigd met afsluiting, etcetera. Inmiddels zijn al deze vorderingen trouwens teruggedraaid omdat ze zelf ook wel weten dat ze geen poot hebben om op te staan. Verder ga ik niet steeds kopien van contracten faxen of iets dergelijks, ik ben niet hun administratiekantoor. Dus heb ik aangegeven dat ik voortaan mijn tijd en onkosten zou gaan doorberekenen en vanaf die aankondiging breng ik die kosten in mindering op hun rekening. Het lijkt mij dat je na een aantal uren gratis werk wel alles hebt gedaan om het in redelijkheid op te lossen. Mijn tijd is ook geld en het is een langdurig slepende kwestie. Dus Essent krijgt pas vanaf juni weer een bijdrage van mij en als ze het daar niet mee eens zijn dagen ze mij maar voor de rechter. Ik ben het echt helemaal zat. |
|
|
|
 |
|