|
Auteur |
Bericht |
willem1234
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): Ava
|
Geplaatst: ma 21 mei 2012 9:26 Onderwerp: Verplichting bewijs inschrijving aanleveren |
|
|
Beste,
Ik ben momenteel bij een vereniging ingeschreven en er wordt geclaimd dat ik hen geld verschuldigd ben. Ik heb geen idee of ik nog ingeschreven ben, en ik zoek welk wetsartikel hierop aansluit.
Dus in het kort:
Welk wetsartikel geeft aan dat de vereniging verplicht is bewijs van inschrijving te tonen als hierom gevraagd wordt door de wederpartij.
mvg
Willem Peterson |
|
|
|
 |
Alziend Oog
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 116
|
Geplaatst: ma 21 mei 2012 10:58 Onderwerp: |
|
|
U weet niet of u lid bent van een vereniging? Weet dan ook niet of u zich ooit heeft in- en/of uitgeschreven bij de vereniging?
Er is naar mijn weten geen specifiek wetsartikel dat bepaald dat een vereniging verplicht tot het tonen van een inschrijvingsbewijs. Heeft u de vereniging al verzocht om informatie over uw lidmaatschap te verstrekken? Kan me nauwelijks voorstellen dat een vereniging moeilijk doet om aan te geven of u als actief lid staat ingeschreven.
In ieder geval kunt u wel krachtens artikel 35 Wbp inzage verzoeken van uw persoonsgegevens die de vereniging gebruikt, wellicht kunt u hier wijs uit worden of u wel of niet als actief lid staat ingeschreven. _________________ Iuvat inconcessa voluptas |
|
|
|
 |
|