Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Top Notch Qual...
Best Quality C...
Force justice ...
Best Patches i...
Personalized T...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 29 jul 2025 22:58
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Verplicht tijdelijk verhuizen door isoleren kamer
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ambo
Gast

BerichtGeplaatst: zo 11 dec 2011 19:29    Onderwerp: Verplicht tijdelijk verhuizen door isoleren kamer Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dag allemaal,

Afgelopen week verscheen er een briefje in mijn studentenhuis dat de vloer op last van de gemeente geïsoleerd moet worden, deze was afkomstig van de huisbaas.
Er stond dat er 1 kamer vrij wordt gemaakt om om de beurt al je spullen in te zetten en 1 nacht te slapen, daarna zou alles weer terug kunnen.
Ze gaan met ons afspreken wanneer wie zijn spullen heen en weer gaat verhuizen en daar een nacht slaapt.

Nu vraag ik mij af of ze dit zomaar kunnen doen. Ik heb volgens mij een "standaard" huurcontract, iig vond ik er geen bijzonderheden in.
Ook heb ik nog geen contact gehad met m'n huurbaas hierover (relatie is niet zo goed en dat ligt volgens mij niet aan hoe ik mij opstel, maar meer hoe mijn huisbaas zich opstelt) dus weet niet precies hoe zij die verhuizing voor zich zien.
Maar om goed voorbereid met m'n huurbaas te onderhandelen, wil ik graag weten waar ik recht op heb.
Mogen ze van mij vragen om te verkassen?
Zoja, moet ik dit dan zelf doen, moeten ze mij hiervoor vergoeden, ik heb namelijk geen tijd en zin om 2 dagen te verhuizen.
Wat gebeurd er wanneer er spullen kapot gaan tijdens de verhuizing, ik heb een kast die het denk ik niet meer lang volhoud als hij nog een keer in en uit elkaar wordt gehaald...

Weet iemand het antwoord op deze vragen, of waar ik de antwoorden zou kunnen vinden of aan zou kunnen stellen?
Alvast bedankt!
Ambo
Gast

BerichtGeplaatst: vr 16 dec 2011 12:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heeft iemand een idee?
Jet

Leeftijd: 62
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: vr 16 dec 2011 12:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je kan je hakken wel in het zand zetten, maar blijkbaar moet er iets aan die vloer gebeuren. Of je dat nou goed vind of niet. Onderhoud van het huis. Of zak je liever gewoon met je hele handel door de vloer?

Geen zin? Dan maak je maar zin Wink

Ter aanvulling: In mijn huurhuis moesten de natte ruimtes vervangen worden. Dat betekende twee weken geen douche en een mobiel toilet in de voortuin.

Had ik ook geen zin in... maar ja... wat moet dat moet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ambo
Gast

BerichtGeplaatst: vr 16 dec 2011 12:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hij moet brandveilig gemaakt worden, iets wat bij de bouw al geconstateerd had kunnen worden als ze het goed hadden laten controleren...
Dat noem je toch nalatigheid? Dus geen onderhoud... meer afmaken van de werkzaamheden die de verhuurder van te voren al had aan kunnen zien komen en had moeten aangeven aan de huurder?

Ik snap dat het uiteindelijk toch moet gebeuren, maar waar heb ik dan recht op? De tijd die ik er in steek, moet die worden vergoed, als spullen kapot gaan, wie betaald die?

Edit:
Quote:
Ter aanvulling: In mijn huurhuis moesten de natte ruimtes vervangen worden. Dat betekende twee weken geen douche en een mobiel toilet in de voortuin.

Dat is inderdaad ook vervelend, maar hier gaat het om m'n eigen kamer en spullen, dat is toch iets prive ofzo...
bona fides

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: vr 16 dec 2011 17:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ambo schreef:
Dat noem je toch nalatigheid?

Maar wat is nou je punt? Het moet gebeuren, dat is duidelijk.

Quote:
Ik snap dat het uiteindelijk toch moet gebeuren, maar waar heb ik dan recht op? De tijd die ik er in steek, moet die worden vergoed, als spullen kapot gaan, wie betaald die?

Dit zijn zaken die je moet accepteren als je wilt deelnemen aan het maatschappelijk verkeer.
Gast

BerichtGeplaatst: vr 16 dec 2011 18:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Maar wat is nou je punt? Het moet gebeuren, dat is duidelijk.

Mijn punt is dat hij bij het bouwen het niet goed geïsoleerd heeft terwijl hij dit had kunnen weten (ja, dat had hij, hij wil het zo goedkoop mogelijk, maar als de brandweer langskomt en ze dreigen met een boete, doet hij ineens alles...). En ik moet er vervolgens voor opdraaien...

Quote:
Quote:

Dit zijn zaken die je moet accepteren als je wilt deelnemen aan het maatschappelijk verkeer.

Dat doe ik dus niet en ik neem aan dat wanneer je een kamer huurt en er blijkt achteraf iets niet goed te zijn, dan neem ik aan dat ik er niet voor op hoef te draaien. In mijn contract staat dat ik onderhoud moet toestaan, maar dit is in mijn ogen geen onderhoud. Correct me if I'am wrong!
bona fides

BerichtGeplaatst: vr 16 dec 2011 18:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ok, dan wil je dus niet als een normaal persoon deelnemen aan het normale maatschappelijk verkeer. Jouw keuze.

Leeftijd: 62
Geslacht: Vrouw

BerichtGeplaatst: vr 16 dec 2011 22:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ambo schreef:
Hij moet brandveilig gemaakt worden, iets wat bij de bouw al geconstateerd had kunnen worden als ze het goed hadden laten controleren...
Dat noem je toch nalatigheid? Dus geen onderhoud... meer afmaken van de werkzaamheden die de verhuurder van te voren al had aan kunnen zien komen en had moeten aangeven aan de huurder?

Edit:
Quote:

Dat is inderdaad ook vervelend, maar hier gaat het om m'n eigen kamer en spullen, dat is toch iets prive ofzo...

Eigen? er is niets eigens van je bij. Je huurt een ruimte die blijkbaar aangepast moet worden.

En jij dacht dat de badkamer van een huis vol vrouwen (mijn twee puberdochters en ik) niet iets privé's is? Gedurende een periode van twee weken vreemd volk door mijn huis... langs MIJN slaapkamer... terwijl ik gewoon aan het werk ben...

Ga maar sparen voor een kast die wel tegen een stootje kan, want dit soort akkefietjes zal je in de rest van je leven nog wel vaker tegenkomen.

Ambo schreef:

Wil je geld voor de tijd die jij erin steekt dan?
Jij bent toch degene die je kast uit elkaar gaat halen? Dan kan je er toch voor zorgen dat dit met de juiste voorzichtigheid gebeurd?
Als je zorgt dat jij en alleen jij aan je spullen komt, zal er vast niets kapot gaan.

Je bent nu 18 jaar in jaren, dus volwassen volgens de wet. Gedraag je dan ook als een volwassene en niet als een verwend kind.
Als mij kinderen met een verhaal als dit thuis zouden komen, zou ik ze vierkant uitlachen... en hard ook.
Ambo
Gast

BerichtGeplaatst: zo 18 dec 2011 17:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben blij dat de sfeer op dit forum zo goed is en dat ik hier zoveel kan leren, bedankt Jet!

Eigenlijk wou ik alleen weten van iemand die verstand van rechten heeft of ik wel of geen recht heb op het weigeren van verkassen en of ik recht heb om iets terug te eisen. Maar in plaats daarvan wordt ik geadviseerd me te gedragen als een volwassene ipv een verwend kind....

Blijkbaar vraag ik iets heel raars op een rechten forum en kom ik niet goed over, want het zal ongetwijfeld aan mij liggen.

Fijne feestdagen en Jet, succes met het opvoeden van je dochters...

Moderators: Van mij mag het topic dicht, er zal waarschijnlijk toch niets meer ontopic gezegd worden..
bona fides

BerichtGeplaatst: zo 18 dec 2011 19:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je hebt gewoon antwoord gehad. De ongemakken waar jij hier over klaagt horen bij het leven en over dit soort dingen zul je je nog wel vaker heen moeten zetten als je op een normale manier als volwassene wilt functioneren. Je klaagt echter als een klein kind, dus zo staan we je ook te woord.

Je verhuurder is blijkbaar wettelijk verplicht om bepaalde werkzaamheden te verrichten. Hoe kun je nou toch denken dat je hier niet aan hoeft mee te werken? Ja, het had allemaal anders gekund. So what?

Leeftijd: 37
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: ma 19 dec 2011 2:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ambo schreef:
Ik ben blij dat de sfeer op dit forum zo goed is en dat ik hier zoveel kan leren, bedankt Jet!

Eigenlijk wou ik alleen weten van iemand die verstand van rechten heeft of ik wel of geen recht heb op het weigeren van verkassen en of ik recht heb om iets terug te eisen. Maar in plaats daarvan wordt ik geadviseerd me te gedragen als een volwassene ipv een verwend kind....

Blijkbaar vraag ik iets heel raars op een rechten forum en kom ik niet goed over, want het zal ongetwijfeld aan mij liggen.

Fijne feestdagen en Jet, succes met het opvoeden van je dochters...

Moderators: Van mij mag het topic dicht, er zal waarschijnlijk toch niets meer ontopic gezegd worden..

Je hebt inderdaad al antwoord gehad van Bona Fides. Die ruimte moet geisoleerd worden, en jij zit in de weg. Je zult er dan ook gewoon uit moeten; dat kan gewoon niet anders. Dat het op een ander, voor jou beter, moment had gekund doet daar nou eenmaal weinig aan af.

Of laat ik de vraag dan eens omdraaien: wat is de oplossing die je zelf voor ogen hebt?

Ik ben het me je eens dat de moralistische preek van Jet verder weinig (om niet te zeggen: totaal niet) relevant is. Dat gebeurt wel vaker en ik probeer die berichten dan ook zoveel mogelijk te negeren. Echter, dat kan jij als nieuwkomer natuurlijk ook niet weten en ik kan me dan ook goed voorstellen dat dit je tegen de borst stuit. Jammer dat je je laat wegjagen.
DENNIS79

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: ma 19 dec 2011 19:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben het eigenlijk helemaal niet eens met de lijn van de antwoorden die hier gegeven worden! Ik snap ook niet waarom er niet juridisch ingegaan wordt op een (naar mijn mening) terechte vraag...

Artikel 7:220 BW geeft een duidelijk antwoord op de vragen van de TS.

Ja hij moet meewerken aan de dringende werkzaamheden, maar hij heeft (mogelijk) wel recht op (tijdelijke) huurvermindering en schadevergoeding.

Na renovatie/verbetering zou het trouwens ook zo maar kunnen zijn dat er een huurverhoging om de hoek komt kijken...

Het (zorgvuldig en voorzichtig) verhuizen van de spullen valt overigens onder het "meewerken aan".

BerichtGeplaatst: di 20 dec 2011 1:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

DENNIS79 schreef:
Ja hij moet meewerken aan de dringende werkzaamheden, maar hij heeft (mogelijk) wel recht op (tijdelijke) huurvermindering en schadevergoeding.

Het gaat om één nachtje. Eén zo'n nachtje valt onder normale ongemakken, daar krijg je geen smartengeld voor. Vermogensschade is er niet.

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: zo 25 dec 2011 13:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Alles goed en wel, mits er in overleg en overeenstemming een geschikte periode kan worden gekozen. Als TS een vakantie heeft geboekt ten tijde van de geplande verhuizing, of net in een tentamenweek zit, en de verhuurder wil of kan niet anders inplannen is er mi zeker reden tot vergoeding.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds