|
Auteur |
Bericht |
robin hood of locksley
Leeftijd: 58 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 17 jan 2006 13:34 Onderwerp: Vernietigen van een v.o.f. overeenkomst, kan dat? |
|
|
Een-jaar oude v.o.f. uit 2003: Horeca.
Een compaan heeft duidelijk de boel verprutst. Echter, de andere heeft hem gesteund tot het teveel werd. Geen schriftelijke ingebrekestelling. Daarna uigetreden met vooruitzicht van acceptabel verlies. Op basis van toen bekende cijfers uitgetreden.
Nu blijkt de schuld een buiten proportionele vorm aangenomen te hebben. Uitgetreden vennoot beroept zich op wanbeleid en dwaling. Andere vennoot claimt kort door de bocht het bedrag.
Uitgetreden vennoot heeft enkel getuigen, nl oud-werknemers. Zo'n 13 stuks.
Wie kent uitspraken of gepubliceerde zaken als deze en waar kan ik kijken? Ik ken rechtspraak.nl maar kan moeilijk op basis van ingevoerde info een gelijke zaak vinden. Wie heeft tips of opmerkingen? Kna ingebrekestelling achteraf? |
|
|
|
 |
Suijkerbuijk
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: di 17 jan 2006 13:50 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Daarna uitgetreden met vooruitzicht van acceptabel verlies. |
Partijen zijn toen overeengekomen de v.o.f. te beeindigen, en dit is ook daadwerkelijk gebeurd? Uitschrijving kvk, opstellen eindafrekening a.h.v. boekhouding?
Dan kan de ex-vennoot (degene die het bedrijf heeft voortgezet) niet achteraf komen met een hogere vordering, zeker niet uit hoofde van schulden die na de beeindiging zijn ontstaan. _________________ That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know. |
|
|
|
 |
|