|
Auteur |
Bericht |
Gert Jan
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 06 jul 2011 20:48 Onderwerp: Verlies van vrije/snipper uren |
|
|
Hoi,
Ik heb een opleiding elektrotechniek niveau 2 werken en leren gedaan (afgerond).
maar ik had het liever op een andere manier afgerond.
Mijn bedrijf waar ik nu nog zit had mijn afrond examen 5 dagen buiten mijn 2jaar gezet wat betekend dat het niet meer kon omdat ik er dan langer dan 2jaar over zou hebben gedaan en ik opnieuw zou moeten hebben betaald voor een heel jaar.
Omdat ze het dus op een verkeerde datum hadden gezet wat niet mijn schuld was, hadden ze het zo gedaan dat ik via een uitzendbureau zou gaan werken voor 3maand en ik op die manier wel de opleiding zou kunnen afronden.
Maar ik moest wel al mijn vrije/snipper uren uit laten betalen waar ik eerst niet mee zat todat het te laat was en ik wist hoeveel er naar de belasting ging, wat mij absolute niet verteld was door de werkgever.
Ik had 140uur en daar is dus 52% naar de belasting toe gegaan.
Mijn vraag is dus: Omdat het niet mijn schuld was dat ik op een verkeerde datum examen moest doen, zou ik dan via mijn werkgever de 48% terug kunnen krijgen ?
Het is misschien moeilijk te beantwoorden maar het gaat om aardig wat geld.
Bvd Gert Jan
Ps, Srry van de spelfouten. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 06 jul 2011 22:14 Onderwerp: Re: Verlies van vrije/snipper uren |
|
|
Gert Jan schreef: | Ik had 140uur en daar is dus 52% naar de belasting toe gegaan. |
Je inkomen is zeer waarschijnlijk niet zo hoog dat je in de hoogste belastingschijf zit. Je kunt de te veel ingehouden loonheffing terugkrijgen door het doen van belastingaangifte over het jaar waarin je die uren hebt gemaakt. (Als het om uren gemaakt in 2011 gaat kan dat dus pas in 2012.) _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Gert Jan
|
Geplaatst: do 07 jul 2011 16:40 Onderwerp: Re: Verlies van vrije/snipper uren |
|
|
bona fides schreef: | Je inkomen is zeer waarschijnlijk niet zo hoog dat je in de hoogste belastingschijf zit. Je kunt de te veel ingehouden loonheffing terugkrijgen door het doen van belastingaangifte over het jaar waarin je die uren hebt gemaakt. (Als het om uren gemaakt in 2011 gaat kan dat dus pas in 2012.) |
Dat wist ik wel al.
Ik wil eigenlijk weten dat, omdat het mijn fout niet was en ik verplicht de uren in moest leveren het niet logische is dat de werkgever de belasting die ik er overheen betaal betaalt ? |
|
|
|
 |
Gert Jan
|
Geplaatst: do 07 jul 2011 16:44 Onderwerp: Re: Verlies van vrije/snipper uren |
|
|
bona fides schreef: | Je inkomen is zeer waarschijnlijk niet zo hoog dat je in de hoogste belastingschijf zit. Je kunt de te veel ingehouden loonheffing terugkrijgen door het doen van belastingaangifte over het jaar waarin je die uren hebt gemaakt. (Als het om uren gemaakt in 2011 gaat kan dat dus pas in 2012.) |
Of bedoelt u alle belasting die ik er overheen heb betaalt ? lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 07 jul 2011 19:25 Onderwerp: |
|
|
Of je alle ingehouden loonheffing terugkrijgt hangt af van hoeveel je totaal in het jaar verdient.
Je kunt de te veel ingehouden loonheffing niet meer van je werkgever vorderen. Je zult het volgend jaar via je aangifte terugkrijgen.
Het is wel logisch dát de werkgever loonheffing inhoudt, want hij is daartoe verplicht. Ik weet niet precies waarom hij 52% heeft ingehouden, maar dat kan ermee te maken hebben dat hij niet weet of je nog andere baantjes hebt (gehad).
Hoe dan ook, uiteindelijk betaal je precies de belasting die je ook moet betalen. Er is geen reden waarom je uren of geld terug zou krijgen alleen omdat je de belasting betaalt die je moet betalen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|