Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
christina
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 17 aug 2010 13:42 Onderwerp: Verkoop onder valse voorwendselen |
|
|
Enige tijd geleden stond er een vertegenwoordiger aan de deur.
Met een prachtig sieraden systeem.
Heb de man vriendelijke te woord gestaan.
Volgens meneer was het systeem wat ook bij de juwelier verkocht word een daverend succes. De andere wederverkopers waren zeer enthousiast en hadden al meerdere keren nieuwe voorraad bestelt. Het systeem liep zo goed dat men het verder ging uitbreiden etc.
Echt het loopt geweldig, kan niet mis gaan etc ......
Nu is het een mooi systeem en aan de hand van de positieve verkoop ervaringen van de andere wederverkopers die de vertegenwoordiger mij vertelde ben ik akoord gegaan.
Het systeem staat staat diezelfde dag nog in de winkel, poster aan de deur en laat de verkoop maar beginnen.
Maar niets is minder waar. Dit sieraden systeem loopt dus voor geen meter. Prijzen zijn conform de verkoop prijs, sterker nog zelfs bij het gratis mogen uitzoeken van kralen voor aan het systeem heb ik in 3 maanden tijd wel te verstaan 2 artikelen verkocht.
Nu heb ik het bedrijf in kwestie aangeschreven en onze bevindingen verteld.
Verteld dat het product ondanks de mooie 'succes' verhalen totaal niet verkocht. Dat ik in de 3 maanden 1 ring en 1 ketting heb verkocht. Dat ik graag de aankoop wilde terugdraaien. De verkochte artikelen voor de winkelprijs zou afnemen en de rest wilde retourneren.
Nu word ik dus door die meneer gebeld dat dit ABSOLUUT ONMOGELIJK is.
Ik zou zelf gevraagd hebben of ik het systeem mocht gaan verkopen ( wat niet waar is ) en zijn vertegenwooridger heeft helemaal niet verteld wat ik aangeef dat hji heeft verteld. Dat het mijn woord tegen het zijne is en dat hij het niet terugneemt.
Ik heb de meneer verteld dat hij er uiteindelijk niets op verliest, ik betaal immers de winkel/verkoop prisj voor de 2 verkochte producten en de rest gaat ongebruikt, onbeschadigd retour.
Maar nee de man houdt zijn poot stijf.
In hoeverre sta ik in mijn recht. Ik heb immers de aanschaf gedaan aan de hand van de verkoop bevindingen van de vertegenwoordiger. Als die mij een eerlijk beeld had geschets dat het een product is dat in de kinderschoenen staat en nog niet goed loopt maar wel de moeite waard is. Dan had ik een andere beslissing genomen.
Echter zegt de eigenaar: Als ik een auto koop en later blijkt dat ikhem niet lekker vind zitten dan kan ik hem ook niet terugbrengen. In mijn ogen geen eerlijke vergelijking, bij een auto dealer kun je immers een testrit maken.....
Ik heb nooit ergens een handtekening ondergezet de verkoop heeft mondeling plaats gevonden. Ik heb tot op heden geen betaling gedaan.
En heb de eigenaar verteld dat als wij er niet uitkomen de rechter maar een beslissing moet nemen.
Waar doe ik verstandig aan? Moet ik me laten imponeren door het onvriendelijke gedrag van deze heer en maar gewoon overstag gaan een een kleine 1300 euro neertellen. Of kan ik dit hardmaken en de koop ongedaan laten maken ( verkoop onder valse voorwendselen )
Ik zou graag wat advies in deze ontvangen.
Alvast hartelijk dank,
Christina |
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 17 aug 2010 16:48 Onderwerp: |
|
|
In de retail is het vrij normaal dat een vertegenwoordiger zijn handelswaar aanprijst en dat de gekozen bewoordingen soms met een beetje teveel enthousiasme worden gebezigd. Als detaillist heeft u geen retourbeding, tenzij schriftelijk overeengekomen. Het is een onderdeel van uw beoordelingsvermogen als zelfstandig ondernemer. U zult de geleverde goederen ook dienen te betalen ook al is de verkoop niet volgens de geschetste verwachting. Dat is het risico van het ondernemen en een gang naar de rechter zal voor u niet positief uitvallen, vrees ik. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|