Content Syndication
|
|
|
Auteur |
Bericht |
Firestarter
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 22 jan 2025 11:02 Onderwerp: |
|
|
In ons platte koninkrijk hoeft de belastingdienst niet eens de eigen misdadigheid te verbergen, met dank aan het corrupte juridische systeem en de gecensureerde media.
Nadat ik een advocaat had gevonden die voor duizenden Euros enkele mails naar de advocaten van ABN Amro stuurde, maar verder geen intentie had om voor mijn belangen op te komen:
Firestarter schreef: | Op 13-9-2019 heeft ABN Amro namelijk EUR 83.664 netto overgemaakt aan wettelijke rente, met de belofte nog 111.107 bruto over te maken binnen 2 weken! | https://rechtenforum.nl/forum/thread/t/41161/postdays/0/postorder/asc/?start=60
Deze EUR 111.107 was, in overeenstemming met het arrest van september 2014, een bedrag van EUR 54.489, aan achterstallig salaris en EUR 51.168 aan wettelijke rente, waarover de belastingdienst EUR 57.498 aan loonheffing heeft ingehouden in belastingjaar 2019.
De wettelijke rente zou belastingvrij moeten zijn, en over dit salaris - dat “genoten” was in 2014 en al verjaard in 2019 – heeft de belastingdienst (in collaboratie met de staatsbank ABN Amro) een hoger bedrag aan belasting geheven dan het daadwerkelijke loon!
Nadat ik op 30-4-2020 belastingaangifte voor het jaar 2019 deed, ontving ik (eindelijk) de aanslag op 17-11-2022, waarin de aanslag is vastgesteld op 0 (nihil), terwijl de belastingdienst geen intentie had de onterecht ingehouden loonheffing voor 2019 terug te betalen.
Op 23-11-2022 maakte ik bezwaar tegen de aanslag.
Nadat op 16-2-2023 de belastingdienst de beslistermijn voor het beoordelen van het bezwaar verlengde naar 12 weken, stelde ik op 3-4-2023 de belastingdienst in gebreke voor het niet tijdig nemen van een besluit op het bezwaar.
Op 20-4-2023 ontving ik een brief van de belastingdienst dat het “een besluit” op het bezwaar had genomen op 12-4-2023 (blijkbaar zonder intentie dit mij ook toe te zenden).
Op 25-4-2023 ontving ik nog een brief dat de belastingdienst mij over de eerder ingehouden belasting EUR 9.608 terugbetaalt, waarmee EUR 47.890 aan loonheffing is ingehouden over een loon van EUR 54.489, met de weigering om hierover wettelijke rente te betalen.
Op 22-5-2023 stelde ik beroep in, waarbij ik zowel stelde dat geen tijdig besluit was genomen, en beroep instelde tegen de te veel ingehouden belasting.
Op 15-8-2023 diende de belastingdienst een verweerschrift in.
Op 16-1-2024 oordeelde de rechtbank mijn beroep gegrond is omdat de belastingdienst de hoorplicht geschonden had, maar verwierp het beroep voor het niet tijdig nemen van een besluit en de van mij gestolen belasting.
Ik heb werkelijk geen idee wat de volgende kromspraak voor juridische betekenis heeft, maar de rechtbank stelt dat de belastingdienst geen plicht heeft om de gestolen belasting terug te betalen, “omdat”:
Quote: | Eiser heeft geen belang bij vernietiging van die beslissing: dat pakt voor hem nadelig uit omdat die teruggaaf dan ongedaan moet worden gemaakt. Nu eiser geen belang heeft bij beoordeling van zijn standpunt dat de slotbetaling in 2014 als loon in aanmerking moet worden genomen, zal het beroep in zoverre ongegrond worden verklaard. |
.
De rechtbank stelt dat de belastingdienst geen plicht heeft om wettelijke rente te vergoeden omdat ze blijkbaar zeer netjes diefstal pleegt en omdat “de zogenoemde redelijke termijn niet is overschreden”.
Verder oordeelde de rechtbank dat het niet toezenden van het besluit niet betekent dat de belastingdienst niet tijdig een beslissing nam op mijn bezwaar (in tegenspraak met RvS 21-9-2022, ECLI:NL:RVS:2022:2729), omdat:
Quote: | Een late ontvangst van de uitspraak verandert evenwel niets aan de omstandigheid dat de uitspraak wel is gegeven. Het verzenden van een besluit is niet maatgevend voor het antwoord op de vraag of een besluit is genomen. |
.
Op 25-11-2024 stelde ik hoger beroep in.
Op 14-1-2025 ontving ik eindelijk de ontvangstbevestiging van mijn hoger beroep (ik heb nog steeds geen nota voor de griffierechten ontvangen). _________________ Psychiatrie in de beste tradities van MKULTRA en COINTELPRO: https://www.lawfulpath.com/forum/viewtopic.php?f=21&t=734&start=10 |
|
|
|
 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|