Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
mryale
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 28 okt 2013 12:56 Onderwerp: Verhuurder breekt betalingsregeling plotseling af |
|
|
Ik ben sinds einde 2012 ernstig ziek. Tot aan augustius van 2013 heb ik niet kunnen werken. Als ondernemer (eenmanszaak) heeft me dit financieel behoorlijk in de problemen gebracht.
In het afgelopen jaar heb ik er alles aan gedaan om aan mijn financiele verplichtingen te voldoen, maar het is een zwaar gevecht geweest.
Op een gegeven moment kreeg ik een huurachterstand. Ik heb de verhuurder altijd betrokken in mijn situatie en kreeg de nodige rek.
De huurschuld bedroeg in augustus €2000. In september hebben we contact gehad en heb ik afgesproken om de helft van de schuld, €1000, te betalen en de rest af te betalen via een betalingsregeling.
In september heb ik de €1000 bij elkaar weten te sprokkelen en heb dit binnen de afgesproken tijd betaald. Kort daarna moest alweer de huur van de huidige maand worden betaald. Ook dat heb ik netjes gedaan.
Ik zou na het betalen van de €1000 afspraken maken over het restant bedrag. We zouden hier "even over bellen". Ik heb -- door de enorme stress en ziekte -- niet gebeld in de dagen na de betaling. Eerlijk gezegd is het me ontschoten. Na het betalen van de €1000 en het betalen van de huur ging mijn aandacht weer naar de volgende crisis.
Ik ben er altijd van uit gegaan dat de betalingsregeling van kracht was en dat de eerste stap -- betaling van 50% -- zonder problemen was voldaan.
Nog geen 3 weken na mijn betaling hebben ze de zaak bij een deurwaarder gelegd die er vervolgens €200 bovenop gooit.
Ik belde direct naar mijn woningstichting en heb ze uitgelegd dat ik geen wanbetaler ben en dat het telefoontje me is ontschoten, maar dat het niet nodig is om gelijk met zwaar geschut te komen, want ik ben volledig bereidwillig om mijn betalingen te doen.
Ze willen er niks van weten. Ik moet het maar met de deurwaarder regelen.
Dit kan ik er echt niet bij hebben. Waarom kan dit niet gewoon via een dialoog worden opgelost... zucht.
Sta ik machteloos in dit verhaal of heb ik nog enige vorm van recht waarop ik me kan berroepen? Ik *wil* gewoon betalen en alles netjes regelen, maar omdat ik een telefoontje niet pleeg gooien ze me dieper in de problemen.
Help? |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: ma 28 okt 2013 13:23 Onderwerp: |
|
|
Ze hebben het al over gedaan aan de deurwaarder.
Met deze persoon kunt u de betalingsregeling opnieuw regelen.
De deurwaarder haalt ook liever op een normale manier de centen binnen (dus liever geld binnen als bijvoorbeeld beslag leggen etc), u kunt dus met hem in overleg. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|