Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Arno van Kesse...
Koopovereenkom...
Contract aanko...
schade veroorz...
teruggave inko...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 26 okt 2025 5:26
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Vereniging van eigenaren
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jaap J

Leeftijd: 65
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: za 26 dec 2009 17:40    Onderwerp: Vereniging van eigenaren Reageer met quote Naar onder Naar boven

De vve van mijn woning gaat de kozijnen vervangen en heeft in het proces twee besluiten genomen waarmee ik het oneens ben.

In de oude situatie was er een verhuisraam aanwezig, in de nieuwe situatie wordt het verhuisraam wegbezuinigt.

In de oude situatie had ik een ventilatieluik in de slaapkamer, in de nieuwe situatie geen ramen of luiken die open kunnen in de slaapkamer. (en ook geen ventilatieroosters)

U begrijpt dat ik het hier behoorlijk benauwd van krijg!

Wat kan ik hiertegen doen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Yetl

Yetl

Leeftijd: 44
Studieomgeving (BA): HvU

BerichtGeplaatst: wo 30 dec 2009 20:42    Onderwerp: Re: Vereniging van eigenaren Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jaap J schreef:
De vve van mijn woning gaat de kozijnen vervangen en heeft in het proces twee besluiten genomen waarmee ik het oneens ben.
...
Wat kan ik hiertegen doen?

Binnen een maand de kwestie aan de kantonrechter voorleggen. Let op! Binnen een maand nadat het besluit is genomen (aangenomen dat je aanwezig was tijdens het besluit).

Leeftijd: 78
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: wo 30 dec 2009 21:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Leg het weglaten van de ventilatiemogelijkheden eerst even voor bij bouwtoezicht van je gemeente. Verblijfsruimtes moeten voldoen aan wettelijke bepalingen. Naar alle waarschijnlijkheid zal de gemeente zeggen dat er geventileerd moet worden. Een raam open kunnen zetten is geen ventileren. Met dat antwoord kun je dan ook onderbouwd naar de kantonrechter en sta je wat sterker. De kantonrechter zal vaak proberen te middelen tussen partijen.
Succes.
JZ

Leeftijd: 42
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: do 31 dec 2009 0:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het bouwbesluit wat van toepassing is op het ventileren van ruimtes laat zich uit over nieuwbouw en verbouw, over vervangen van kozijnen echter niets. Verder is het maar de vraag of de woning natuurlijk wordt geventileerd of bv via een balans ventilatie, in het laatste geval is geen natuurlijke ventilatie nodig.

Verder kan het best zijn dat het eruit bezuinigd is, waarom stel je niet voor om met een kleine bijdrage het alsnog te realiseren? Immers waarom zou een VvE moeten opdraaien voor meerwerk indien men er financieel anders niet uitkomt?
Jaap J

Leeftijd: 65

BerichtGeplaatst: zo 10 jan 2010 19:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hartelijk dank voor uw antwoorden.

In het BW 2 onder burenrecht(?) is het een onrechtmatige daad om de lucht van je buurman te ontnemen, zoals de vve op mijn slaapkamer doet (geen balansventilatie).
Sommigen van mijn buren raken ook hun ventilatie kwijt op de slaapkamer, net als ik.
Ten opzichte van mijn buren bega ik dus onrechtmatige daad (en omgekeerd). Betekent dit nou dat ik lid ben van een criminele organisatie (de vve)?
Welk recht prevaleert nou eigenlijk? Dat ik mij aan de besluiitvorming van de vve moet houden, of BW2, die stelt dat ik een onrechtmatige daad bega tegen mijn buren.
En ben ik nog gebonden aan een vve die een onrechtmatige daad begaat?
Marlin1

Leeftijd: 78
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: vr 15 jan 2010 14:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ventilatie is altijd een eis geweest. Ook in het verleden. Denk maar aan klepraampjes en de ventilatieroostertjes in het bovenkalf van het kozijn. De eisen zijn in de loop der jaren bijgesteld. Er dient dus altijd, op wat voor manier dan ook, geventileerd kunnen worden. Ventileren door een raam open te zetten is geen ventilatie, maar spuien.

De VvE mag geen besluiten nemen, die in strijd zijn met de Akte van Splitsing en het BW.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds