|
Auteur |
Bericht |
jam7
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: ma 24 mei 2004 10:09 Onderwerp: Verdiensten na de studie? |
|
|
Verdiensten na de studie?
Moderatie: nieuw onderwerp na aanpassing auteur
Laatst aangepast door jam7 op di 01 jun 2004 10:36, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
Nicky Jarigsma
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: ma 24 mei 2004 11:11 Onderwerp: |
|
|
Op Jobnet.nl hadden/hebben ze een special over rechten... daar heb ik vorige week veel info gezien in dat kader... |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: ma 24 mei 2004 14:24 Onderwerp: |
|
|
Ik heb werkelijk geen idee uberhaupt over het salaris. Toch is het inderdaad wel interessant om te weten.
Wat verdient een... rechter? Officier van justitie? Advocaat? Medewerker juridische afdeling bij de gemeente?
etc. _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
Nicky Jarigsma
|
Geplaatst: ma 24 mei 2004 14:47 Onderwerp: |
|
|
Eehhhm, als RAIO heb je eenbeginsalaris van zo'n 2100 per maand geloof ik...
Verder weet ik het niet hoor, maar dat zal je vast wel ergens kunnen opvrgaen als het echt wil weten!! |
|
|
|
 |
jam7
Geslacht: 
|
Geplaatst: ma 24 mei 2004 16:00 Onderwerp: |
|
|
Nicky Jarigsma schreef: | Eehhhm, als RAIO heb je eenbeginsalaris van zo'n 2100 per maand geloof ik...
Verder weet ik het niet hoor, maar dat zal je vast wel ergens kunnen opvrgaen als het echt wil weten!! |
ER IS MEER IN HET LEVEN DAN RAIO! |
|
|
|
 |
Eva
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: ma 24 mei 2004 18:24 Onderwerp: |
|
|
Moet je gewoon even kijken bij www.rechtenstudie.nl en dan bij carriere. Daar hebben ze een top 30 van kantoren die het hoogste beginsalaris geven enzo.... |
|
|
|
 |
jam7
Geslacht: 
|
Geplaatst: ma 24 mei 2004 18:47 Onderwerp: |
|
|
Op deze site staan wel een algemeen salaris genoemd voor verschillende rechtsgebieden, maar over strafrecht staat er niets (snif snif). Toch bedankt voor de moeite!
J. |
|
|
|
 |
Nicky Jarigsma
|
Geplaatst: ma 24 mei 2004 18:52 Onderwerp: |
|
|
Quote: | ER IS MEER IN HET LEVEN DAN RAIO! |
Ja ja, zeg wist ik veel dat jij het was... en je weet wat ik wil, haha!! |
|
|
|
 |
Eva
|
Geplaatst: ma 24 mei 2004 23:00 Onderwerp: |
|
|
Nou J dit zal echt niet een ander bedrag zijn voor strafrecht hoor, er staan allemaal kantoren bij die ook het strafrecht vertegenwoordigen dus ik snap niet waar je je druk om maakt! Het salaris zal rond die genoemde bedragen liggen hoewel het natuurlijk wel gaat om de zogenaamde 'topkantoren' en bij de rest ligt het allemaal een stukje lager maar of je dan bestuursrecht of strafrecht doet maakt in het begin echt geen flikker uit hoor.
Misschien doel jij op de hoge uurtarieven die gevraagd worden door bekende strafpleiters maar daar zul je nog even heel lang je best voor moeten doen ..... |
|
|
|
 |
jam7
Geslacht: 
|
Geplaatst: di 25 mei 2004 10:29 Onderwerp: |
|
|
Dank voor je reactie, maar het is meer andersom hoor! Ik verwacht juist dat de strafrechtsector een stuk slechter betaalt. De grote kantoren hebben doorgaans geen strafrecht. Het blijkt dat sommige kleine kantoren je zelfs je eigen opleiding tot advocaat laten betalen, maar dat is van horen zeggen  |
|
|
|
 |
jam7
Geslacht: 
|
Geplaatst: di 25 mei 2004 18:00 Onderwerp: |
|
|
Maakt NIEMAND zich dan zorgen over de overstap van student (die nooit geld heeft) naar de big time hot shot advocaat van de duivel met poen?
J. |
|
|
|
 |
Ramonkey
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 2280
|
Geplaatst: di 25 mei 2004 18:45 Onderwerp: |
|
|
denk dat iedereen zich nu nog zorgen maakt over tentamens en scripties.
Ben je al eens naar zo'n bedrijvendag, juristencongres geweest? Daar zijn meestal veel kantoren aanwezig die zeker antwoord kunnen geven op jouw vraag. _________________ Be the change you want to see in the world |
|
|
|
 |
Eva
|
Geplaatst: di 25 mei 2004 20:56 Onderwerp: |
|
|
Oh oke J. Nou ik heb daar nog nooit wat over gehoord, over dat je met sr minder zou verdienen ofzo. Zou wel slecht voor mij zijn aangezien ik daar ook verder in ga!!! hahaha, iniedergeval ik maak me er niet druk om, het salaris zal altijd duizend keer beter zijn dan als armetierige student toch!!!
Bovendien, je kan beter iets doen wat je leuk vindt dan iets wat je niet interesseert alleen vanwege het geld....  |
|
|
|
 |
Arno
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: vr 22 okt 2004 19:23 Onderwerp: |
|
|
jam7 schreef: |
ER IS MEER IN HET LEVEN DAN RAIO! |
Ohh?
Nicky Jarigsma schreef: | Eehhhm, als RAIO heb je eenbeginsalaris van zo'n 2100 per maand geloof ik... |
Het salaris dat je tijdens je RAIO verdient schijnt goed concurrerend te zijn met die van advocatenkantoren. |
|
|
|
 |
|