Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Best Patches i...
Personalized T...
verkiezingsbed...
Kunnen (Kanton...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 28 jul 2025 6:53
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Verdacht van vuistslag in gezicht van agent.
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Christi-jan

Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UU

BerichtGeplaatst: vr 05 dec 2008 0:03    Onderwerp: Verdacht van vuistslag in gezicht van agent. Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo mensen,

Ik ben een beetje ten einde raad en probeer zoveel mogelijk er achter aan te zitten voordat ik moet voorkomen.

Hier is mijn verhaal, ik heb mijn verklaring al eerder opgeschreven op advies van me vader omdat het nog wel eens lang kon duren voor dat ik moet voorkomen. En het dus handig is dat ik alles van me af schrijf zodat ik zelf niets vergeet. Het verhaal is een beetje in eigen woorden dus kan een beetje simpel overkomen. Trouwens, toen ik mijn verklaring moest afleggen en ik mijn verklarling terug las, werd het opgeschreven alsof ik een klein kind ben, gaat dit altijd zo of ? ik kreeg er een beetje een gevoel bij alsof ik niet serieus behandelt werd. Hier komt ie:

Jopie en ik liepen nog in apeldoorn roland ging naar huis, en wij zijn terug gelopen naar het kater plein om wat te eten.

Eenmaal daar staat een 10 meter verder op een jongen die daagt ons uit, en ik zeg jongens niet ouwehoeren we gaan mekaar knuffelen en we lopen weer verder.

Ik had dat nog niet gezegt of ik word van achteren neer geslagen aan me hoofd, ik lig op de grond op me buik en krijg nog meer klappen, me handen worden geboeit en ik word in een politie busje geduwt. Wie dit waren die mij neersloegen heb ik niet kunnen zien want het ging allemaal zo super snel. Maar, omdat ik meteen werd geboeit na de klappen denk ik dat het de politie is geweest.

Eenmaal op het politiebureau moeten jopie ik en die arnhemmer in een tijdelijk celletje,

op een gegeven moment komt een soort arts bij mij kijken naar me hoofd wond, en dan moet ik mee naar het zieken huis om het te laten hechten.

Daarna weer terug op het politiebureau weer terug bij jopie en die arnhemmer de cel in (wat dan ook erg raar is, waarom zetten ze die arnhemmer die ons uitdaagde bij ons de cel in ? )

Op een gegeven moment moet jopie plassen en vertelt hij de politie dat die jongen ons uitdaagde en jopie een kopstoot gaf, dus toen zette ze die arnhemmer in een eige celletje.

Eenmaal later krijgt jopie een proces verbaal voor openbare geweldpleging en mag naar huis, dus ik denk ik heb verder niets gedaan wou alleen een ruzie voorkomen dus dan mag ik zoiezo ook naar huis.

Maar vervolgens moet ik mee, ik moet me riem me schoenen en portemenee shag kauwgom telefoon afgeven, en ik moet de cel in.

Dus, ik vraag waarom moet ik de cel in ? en pas toen krijg ik te horen dat ik een agent zou hebben mishandelt.

De volgende dag word ik verhoord, en vertel ik mijn verklaring, zoals hier boven, en dan krijg ik te horen dat ik een jongen zou hebben geslagen, tussen die jongen en mij zou een biker politie zijn gekomen, die zou ik ook nog hebben geslagen, en tussen die biker politie en mij zou een beveiliger zijn gekomen, en die zou ik ook nog hebben geslagen. En ik vertel mijn verhaal zoals hier, maar mij word nog even leuk het volgende verteld tijdens de verhoring: Waarom geef je niet gewoon toe dat je die agent heb geslagen, ik kan me best voorstellen dat terwijl je word aangehouden je in woede om je heen slaat.
Nah ik vind dit aardig zielig dat ik zo word behandelt, maar goed ik heb ook gezegt van meneer, kijk naar mij ik ben een iel mannetje, me handen zijn nog helemaal gaaf, als ik 3 man in mekaar zou slaan dan zouden mijn handen minimaal wonden vertonen ?

Wat ik mij dan afvraag, als ik ook ruzie aan het maken was met een jongen, waarom zijn dan alleen die arnhemmer, ik en jopie opgepakt ? Dan zou die jongen waar ik ruzie mee maakte toch ook opgepakt zijn ??

En wij komen daar net aanlopen en we worden al het politie busje ingedrukt, waar is die biker politie dan ? hoe kan het dat er al zo snel een politie busje aangekomen is ? ik zal toch aan nemen dat die biker politie eerst zo'n busje moet oproepen ?

Oke dit is het verhaal, een vriend van me vader is toevallig recherge in een ander gebied en ik heb hem om tips gevraagt wat ik kan doen, hij zegt: een rechts winkel advies vragen en daarna de camera beelden op eisen, want jij staat er wel op en dat heeft met privacy rechten te maken.

Maar ik kan geen rechts winkels bij ons in de buurt vinden (regio epe/apeldoorn) dus ik loop een beetje op een dood einde.

En, op dit moment kan ik afwachten tot ik moet voorkomen (want zo zij mijn advocaat hij kan pas wat doen als ik moet voorkomen) of... ik kan er zoveel mogelijk aan werken om meer informatie te verkrijgen over wat mijn opties zijn.

Nouja dat is een beetje mijn verhaal, en ik heb gewoon het gevoel machteloos te staan, en het grootste probleem is, ik trek waarschijnlijk aan het kortste eind.

Nou mijn vraag aan jullie, wat zijn mijn opties tot ik moet voorkomen, waar kan ik aan de bel trekken, waar kan informatie krijgen ?

Wat is de eventuele straf wat ik kan krijgen ? ik hoor uit een lopende verhalen van werkstraffen tot 240 uur, tot boetes van 1000 euro, tot zelfs verhalen van vastzitten.

Sja ik heb een fulltime baan, daarbuiten school op ut, en ben een bedrijfje aan het opzetten waar ik dit soort verhalen absoluut niet bij kan gebruiken, ik zit nu 2 weken zwaar in de stres. Ik kan niks vertellen ze me, je moet afwachten. Als ik afwacht heb ik ook niks toch ?

Nouja ik hoor het heel graag, groetjes

title edit
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: vr 05 dec 2008 1:33    Onderwerp: Re: Onterecht veroordeeld voor vuistslag in gezicht van agent. Reageer met quote Naar onder Naar boven

Christi-jan schreef:
Trouwens, toen ik mijn verklaring moest afleggen en ik mijn verklarling terug las, werd het opgeschreven alsof ik een klein kind ben, gaat dit altijd zo of ? ik kreeg er een beetje een gevoel bij alsof ik niet serieus behandelt werd.

Het taalgebruik in een proces-verbaal is meestal een beetje eigenaardig. Voorbeeld:
Quote:
Ik heb van u begrepen dat mijn vriend [verdachte] door de politie is aangehouden. U vraagt mij of de naam [medeverdachte 1] mij iets zegt. De naam [medeverdachte 1] ken ik wel. Die heb ik wel eens gehoord. Dat is een vriend van [verdachte]. U vraagt mij wat [verdachte] over het schiet/steekincident aan mij heeft verteld. Hij heeft mij verteld dat een vriend, en volgens mij bedoelde hij daar [medeverdachte 1] mee, van hem dronken was en dat die vriend bij een cafe iemand had geschoten. U vraagt mij of ik weet wanneer die schietpartij is geweest. Dat zou in de nacht van 22 januari op 23 januari 2005 moeten zijn. (...)

(Met in plaats van [verdachte] en [medeverdachte 1] natuurlijk de echte namen.)

Quote:
Nah ik vind dit aardig zielig dat ik zo word behandelt, maar goed ik heb ook gezegt van meneer, kijk naar mij ik ben een iel mannetje, me handen zijn nog helemaal gaaf, als ik 3 man in mekaar zou slaan dan zouden mijn handen minimaal wonden vertonen ?

Dat is een goede opmerking. Weet je of dit ook in het proces-verbaal is gekomen?

Quote:
Wat ik mij dan afvraag, als ik ook ruzie aan het maken was met een jongen, waarom zijn dan alleen die arnhemmer, ik en jopie opgepakt ? Dan zou die jongen waar ik ruzie mee maakte toch ook opgepakt zijn ??

De politie zou in ieder geval wel moeten weten wie de jongen is die door jou zou zijn geslagen. Als niet bekend is wie dat is, lijkt me dat in jouw voordeel.

Quote:
En wij komen daar net aanlopen en we worden al het politie busje ingedrukt, waar is die biker politie dan ? hoe kan het dat er al zo snel een politie busje aangekomen is ? ik zal toch aan nemen dat die biker politie eerst zo'n busje moet oproepen ?

Ik neem aan dat de politieman en de beveiliger die beweren door jou geslagen te zijn daar in ieder geval een verklaring over hebben afgelegd.

Quote:
Oke dit is het verhaal, een vriend van me vader is toevallig recherge in een ander gebied en ik heb hem om tips gevraagt wat ik kan doen, hij zegt: een rechts winkel advies vragen en daarna de camera beelden op eisen, want jij staat er wel op en dat heeft met privacy rechten te maken.

Weet je of er camera's waren waar dit is gebeurd? Als de politie die niet heeft opgevraagd pleit dat mogelijk ook weer in je voordeel.

Quote:
En, op dit moment kan ik afwachten tot ik moet voorkomen (want zo zij mijn advocaat hij kan pas wat doen als ik moet voorkomen) of... ik kan er zoveel mogelijk aan werken om meer informatie te verkrijgen over wat mijn opties zijn.

Als je mensen kunt vinden die hebben gezien wat er is gebeurd en daar een verklaring over willen afleggen zou dat kunnen helpen.
Moderator

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: vr 05 dec 2008 9:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

U begint met 'onterecht veroordeeld', maar u schrijft dat u nog niet voorgekomen bent. Wat is het?

Voor de rest: precies wat uw advocaat zegt: pas wanneer u (via uw advocaat) het dossier hebt ontvangen, weet u waartegen u zich dient te verweren.
Bekijk de homepage
Christi-jan

Leeftijd: 41
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UU

BerichtGeplaatst: vr 05 dec 2008 10:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat heeft hij helaas niet in het proces verbaal meegenomen nee, dat vind ik eigenlijk ook een beetje raar.

Er zijn camera's waar dit is gebeurt, ik probeer er ook achteraan te gaan om die beelden in te zien maar ik heb geen idee of dat uberhaubt gaat lukken.

Er hebben wel mensen gestaan die het zeker weten gezien hebben. Maar het was in een stad waar ik zelf niet vandaan kom dus ik heb eigenlijk geen idee hoe ik die mensen moet berijken.

StevenK > Ik ben inderdaad nog niet voorgekomen en moet nog alles afwachten.

Rechtsbijstand had ik al gecontacteerd maar die doen hier niets mee helaas.
jona32

Leeftijd: 35
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG

BerichtGeplaatst: di 16 dec 2008 16:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

heb je al meer nieuws?
Misschien kun je wat telefoontjes plegen m.b.t. de videobeelden.
Dat lijkt mij de beste oplossing om de waarheid te weten te komen.
Misschien kun je de betreffende gemeente even bellen, want volgens mij worden veel van die camera's door de gemeente geplaatst. Anders misschien bij de betreffende horecagelegenheden(mits het i.c. om horeca gaat)
Als jij gelijk hebt lijkt me dit een kwalijke gang van zaken, ook de manier waarop je behandeld bent in het verhoor.
Succes ermee, en laat het horen als je nog nieuws hebt!
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds