Odilia
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 24 feb 2015 11:43 Onderwerp: Verbreken samenlevingscontract en restschuld hypotheek |
|
|
In december heeft mijn (nu) ex aangegeven van mij te willen scheiden. Wij hebben een samenlevingscontract en een koophuis met gedeelde hypotheek. Mijn ex gaat de hypotheek overnemen en wil dat ik vertrek. Ik heb per 1 april andere woonruimte gelukkig. Op de hypotheek rust een restschuld van 26.000 euro. Mijn ex wil nu dat ik 10.000 hiervan betaal. Ik heb dit geld echter niet (ik ben in oktober mijn baan kwijtgeraakt en zit momenteel vanwege psychische klachten door de scheiding en baanverlies in de ziektewet), ik kan 2500 euro betalen en ben bereid dit direct te doen. Mijn ex wil nu dat ik in de toekomst (eventueel in termijnen) het restant betaal.
Ben ik verplicht hiermee akkoord te gaan? Ik heb uiteraard weinig zin om de komende jaren een spaarpotje aan te leggen voor degene die mij op een zeer onhandig moment (geen baan, huizenprijzen gekelderd) het huis uit gooit. Kan ik een rechtszaak verwachten als ik niet akkoord ga? |
|