Donaciello
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HZu
|
Geplaatst: di 16 mrt 2010 12:40 Onderwerp: Verborgen gebreken |
|
|
Hallo allemaal,
Op Donderdag 9 februari heb ik een contract getekend voor een studentenkamer in Maastricht.
Hierbij is mij een vergoeding van 200 euro aangeboden voor het leggen van een nieuwe laminaatvloer, omdat ik de laminaatvloer die er op dat moment inlag zeer slecht vond.
Toen ik later de oude laminaatvloer eruithaalde, trof ik een tapijtvloer aan met aan één kant van de kamer ondervloertegels (welke overigens drijfnat waren).
Hiervan heb ik een aantal foto's gemaakt.
Daarna heb ik ook de tapijtvloer verwijderd en daarmee ook de ondervloertegels.
Onder deze vloer lagen nog een aantal oude kranten van omstreeks 5,5 jaar terug, welke oveneens drijfnat waren.
Er was een enorme vochtplek te zien op de vloer die nagenoeg de hele kamer besloeg.
Bij nadere inspectie is de vloer aanzienlijk ongelijk en de ondervloer is zeer waarschijnlijk nog van oud linolium, waar nog wel eens asbest in zou kunnen zitten.
Het komt er dus uiteindelijk op neer dat ik huur betaal voor een kamer waar ik niets aan kan doen omdat ik geen egale vloer heb, maar waar ik wel huur voor moet betalen.
Ook de egalisatiekosten neem ik niet bepaald graag op me, aangezien ik toch redelijkerwijs nooit kan weten met wat voor ondervloer ik te maken had.
Als iemand mij zou kunnen vertellen waar ik recht op heb en wat mijn verplichtingen zijn, zou dat GEWELDIG zijn, aangezien mijn makelaar (Maaslandbeheer O.G. te Maastricht) mij verteld, ik laat morge Ton, onze klusjesman, wel eventjes kijken en dan zien we wel wat eraan gedaan kan worden.
Over een eventuele huurschikking voor de dagen die ik nu niet in mijn studentenkamer kan wonen wilde hij nog niet eens in discussie gaan.
Alvast ontzettend bedank!
Met vriendelijke groet,
Wouter. |
|