Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Uwv, zw en bet...
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 04 aug 2025 20:53
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Velen geloven het niet
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Acda

BerichtGeplaatst: zo 12 mei 2013 9:12    Onderwerp: Velen geloven het niet Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben reeds 12 jaar werkzaam voor een volvodealer in het midden van het land. Dat het geen warm nest is om te werken was al snel duidelijk maar zoals dat dan gaat , je hebt werk , dus zoeken gaat niet hard.

Nu heb ik vier jaar geleden een hersenbloeding gehad en sindsdien gaat eigenlijk alles zo onvriendelijk mogelijk.

Tijdens mijn eerste re-integratiegesprek werd mij verweten dat er door mijn afwezigheid achterstanden waren ontstaan en werd mij gevraagd op welke termijn ik deze zou hebben weg gewerkt , de gedachtengang was namelijk zo dat ik een hersenbloeding hadden gehad en niet hun.

Tijdens mijn verdere revalidatie is regelmatig in een showroom met klanten en collega's mijn gebruik van maatschappelijk werk ter discussie gesteld , ik kan u verzekeren dat ik me er niet voor schaamde maar een dergelijke openheid vond ik wat ongepast.

Na verloop van tijd gaat het beter met mij , gelukkig zou je zeggen maar geluk wordt je in dit bedrijf niet gegund. Mijn vrouw werd zwanger en ik ging eens uithoren hoe dat nou zit met ouderschapsverlof. Dat kan bij ons niet , je kan je overuren opnemen , tijd voor tijd , maar ouderschapsverlof dat kan niet. Nu neem ik dus maar tijd voor tijd , gewoon de uren die ik extra maak neem ik op , na overleg met die fijne mensen , en nu wordt er gezegd dat het wel ouderschapsverlof is en het binnekort gaat stoppen, of in ieder geval opnieuw beoordeeld gaat worden. Terwijl ik enkel en alleen mijn eigen overuren heb opgenomen en er dus geen sprake is van ouderschapsverlof.

Mijn baas verplicht mij en passant ook nog even om nog meer uren te maken in de avond

Dan komt er de discussie van de jaaropgave . Mijn jaar opgave is voorzien van een datum in diensttreding, deze datum staat op 2011!!! ik werk sinds 2001 voor deze werkgever maar het blijkt dat deze ons met regelmaat tussen B.V.'s heen en weer slingert om de verplichting van een ondernemingsraad te omzeilen. Dat mijn jaaropgave er niet van klopt is een noodzakelijk kwaad.

Ik overweeg stappen , ik overweeg de kwestie aanhangig te maken en een verstoorde arbeidsrelatie te gaan bewijzen. Mijn gezondheid lijdt onder deze dingen en mijn inziens verzuimt mijn werkgever een gezonde werkomgeving te creeeren .

Het vervelende is , het bedrijf waar ik werk zet never nooit iets op papier , nooit mag je de wederzijds gemaakte afspraken op papier hebben of in een mail beschreven. Dat maakt mijn plan iets moeilijker neem ik aan.

Het is een lang verhaal en een korte vraag , wat moet ik doen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Alziend Oog

Alziend Oog

Leeftijd: 35
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN

BerichtGeplaatst: zo 12 mei 2013 16:30    Onderwerp: Re: Velen geloven het niet Reageer met quote Naar onder Naar boven

Acda schreef:
Het is een lang verhaal en een korte vraag , wat moet ik doen?

Die vraag kan enkel worden beantwoord als duidelijk is wat u wilt doen. Dus welke stappen wilt u ondernemen, wat wilt u aanhangig maken?

BerichtGeplaatst: zo 12 mei 2013 20:09    Onderwerp: Velen geloven het niet Reageer met quote Naar onder Naar boven

Allereerst creert mijn baas m.i. een zeer ongezonde werksituatie , ten tweede word ik zonder notificatie naar andere B.V.'s getransfereerd ( ben geen voetballer ) . Mijn persoonlijke situatie en revalidatie wordt besproken in bijzijn van klanten en collega's . Mijn jaaropgave klopt niet , althans die datum in diensttreding klopt niet , dit lijkt me toch wel essentieel wanneer ik mijn baas wil verwijten dat hij de arbeidsrelatie ernstig heeft verstoord. Hij weigert mij het recht op ouderschapsverlof , biedt mij echter een regeling die ik 20 jaar kan volhouden , maar komt daar nu op terug. Ik heb wel wat te melden lijkt mij.
Verstuur e-mail
marja.verstralen

Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: ma 13 mei 2013 13:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

U zou ontbinding wegens gewijzigde omstandigheden kunnen verzoeken bij de kantonrechter (verstoorde arbeidsrelatie), zie art. 7:685 BW. U kunt dan ook een ontslagvergoeding verzoeken (art. 7:685 lid 8 BW). Ik weet niet of u kans van slagen heeft.

Ouderschapsverlof (art. 6:1 en verder Wet Arbeid en Zorg) is inderdaad een ongeclausuleerd recht op verlof; de werkgever mag dit niet weigeren. U heeft er in beginsel recht op gedurende een half jaar de helft van de tijd te werken.

Sterkte.
Ronald78

Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: di 14 mei 2013 14:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

marja.verstralen schreef:
U heeft er in beginsel recht op gedurende een half jaar de helft van de tijd te werken.

Het verlof bedraagt (maximaal) 26 maal de overeengekomen wekelijkse arbeidsduur, per week maximaal de helft van de overeengekomen arbeidsduur en gedurende maximaal een aaneengesloten periode van 12 maanden.

In principe dus een heel jaar de helft van de week vrij.

In overleg (waarbij de werkgever een zwaarwegend bedrijfsbelang moet hebben om te mogen weigeren) mag het verlof ook worden uitgesmeerd over meer dan 12 maanden, worden opgeknipt in maximaal 6 perioden of mag per week meer dan de helft van de overeengekomen arbeidsduur worden opgenomen.

Aldus de wettekst.

Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: di 14 mei 2013 16:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor de correctie; ik had nog een oude wettekst.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds