|
Auteur |
Bericht |
Duvelia
Leeftijd: 41 Geslacht: Sterrenbeeld:
|
Geplaatst: wo 10 jul 2013 7:32 Onderwerp: Vakantiegeld |
|
|
Goedemorgen
Het betreft mijn vakantiegeld (+/- 650 euro). Vorig jaar kreeg ik mijn vakantiegeld pas eind juli/begin augustus omdat mijn werkgever nog declaratie's had open staan.
Dit jaar is er opnieuw gezeur omtrend mijn vakantiegeld. Ik heb eerst 2 x een e-mail gestuurd naar salaris aadministratie waar ik geen antwoord op kreeg. Toen gebeld en doorverwezen met personeelszaken die zei vervolgens dat het hij het moest kortsluiten met UWV hoe en wat met mijn vakantiegeld en ik zou toen terug gebeld worden. Ik loop in de ziektewet sinds 6 december 2012 en nu sinds 17 juni heb ik zwangerschapsverlof. Ik werd niet terug gebeld en heb toen zelf weer gebeld. Toen werd mij verteld dat het vakantiegeld 5 juli zou worden over gemaakt. Niet dus. Ik heb daarna elke dag gebeld met mijn werkgever om duidelijkheid te krijgen waar mijn vakantiegeld blijft. Er werd mij verteld dat personeelszaken mij niks mag toezeggen omdat die niet over betalingen gaan. Dus ik werd doorverbonden met salarisadministratie en die vertelde mij vervolgens dat ze niks konden zeggen en dat ze niks wisten maar dat ze wel op de hoogte waren en dat ik contact op moest nemen met afdeling betalingen. Ik heb de volgende dag weer gebeld en vroeg om afdeling betalingen. Die heb ik nooit aan de telefoon gehad. Toen werd er gezegt dat het vakantiegeld nog niet was overgemaakt omdat ze een computersysteem probleem hebben en dat het vakantiegeld uiterlijk 12 juli op mijn rekening moet staan. Ik voel me aan het lijntje gehouden en in de maling genomen. Vorig jaar ook al smoesjes omtrend het vakantiegeld en dit jaar weer hetzelfde gezeur.
Kan dit zomaar en wat kan ik hier eventueel tegen doen?
Met vriendelijke groet
A.C. Singelenberg |
|
|
|
|
klaassen
Leeftijd: 78 Geslacht: Sterrenbeeld:
|
Geplaatst: zo 21 jul 2013 4:50 Onderwerp: |
|
|
Ik hoop dat je lid van een bond bent
Dan is het snel op gelost
Die baas zal wel weten dat je geen lid bent
Klaassen |
|
|
|
|
svdongen
Leeftijd: 28 Geslacht: Sterrenbeeld:
|
Geplaatst: ma 22 jul 2013 15:50 Onderwerp: Re: Vakantiegeld |
|
|
Duvelia schreef: |
Kan dit zomaar en wat kan ik hier eventueel tegen doen?
|
Als je geld tegoed hebt, moet je officieel een het bedrag gaan vorderen en naar de rechter als men niet wil betalen.
Omdat dit echter je werkgever is, zal er dan misschien sprake zijn van een verstoorde arbeidsrelatie en wordt je ontslagen.
Dit zijn de lastigste zaken.
Je kunt natuurlijk laten weten dat je nu het geld binnen 2 weken op je rekening wilt hebben, of je de zaak anders uit handen moet geven aan een incassobureau. |
|
|
|
|
klaassen
|
Geplaatst: di 23 jul 2013 0:38 Onderwerp: |
|
|
Kijk is na wat er in jou contract staat
Kan goed zijn dat je geen recht hebt
Klaassen |
|
|
|
|
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: di 23 jul 2013 10:52 Onderwerp: |
|
|
klaassen schreef: | Kijk is na wat er in jou contract staat
Kan goed zijn dat je geen recht hebt
Klaassen |
Goed bedoelde adviezen zijn goed bedoeld, maar meer ook niet! Niemand heeft iets aan reacties die incorrect zijn.
Iedereen heeft namelijk recht op vakantiegeld en wel op minimaal 8%.
Kijk maar eens in in de "Wet Minimumloon en Minimumvakantiebijslag"! _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
|
klaassen
|
Geplaatst: wo 24 jul 2013 1:18 Onderwerp: |
|
|
Iedereen heeft namelijk recht op vakantiegeld en wel op minimaal 8%.
Het klopt
Het kan ook per maand in jou loon of inkomsten berekend worden
Waar ik er een van ben
Maar heel veel berijven betaald uit in de maand mei
Klaassen |
|
|
|
|
hilde12
Leeftijd: 124 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: wo 24 jul 2013 11:25 Onderwerp: |
|
|
Lezen is ook een vak Klaassen..
Het gaat niet om het recht hebben op het vakantiegeld of de berekening ervan, maar puur om de uitbetaling.
Er zou uitbetaald worden maar dat is niet gedaan. |
|
|
|
|
Regin
Leeftijd: 37 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1042
|
Geplaatst: wo 24 jul 2013 12:54 Onderwerp: |
|
|
Nee, dat kan niet zomaar. Stuur een aangetekende brief naar je werkgever waarin je hem aanspoort om binnen veertien dagen te betalen. Als je na die termijn geen geld hebt ontvangen, kun je met hulp van een advocaat een loonvordering instellen in kort geding. Schakel wel eerst even het Juridisch Loket, je rechtsbijstandverzekering of je vakbond in. |
|
|
|
|
|