|
Auteur |
Bericht |
risk
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 18 aug 2006 11:08 Onderwerp: |
|
|
Wat kan ik volgens jullie het beste doen dan? Op mijn eigen houtje een loonvorderingsprocedure instellen of toch een advocaat jurist vragen om hulp?
Het gaat om 7 vakantiedagen. Het zijn er wel niet super veel, maar het gaat mij ook om het principe. Zonder met mij te overleggen worden die dagen waar ik recht op heb van mij afgepakt. Heb eerst geprobeerd om een afspraak met hem te maken zodat hij het uit kon leggen, maardat wilde hij niet. Dus nu moet ik wel.
Heeft een van jullie hier ervaring mee? |
|
|
|
 |
LeChat
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 797
|
Geplaatst: vr 18 aug 2006 16:04 Onderwerp: |
|
|
Wij (ik werk bij advocatenkantoor) voeren wel 'ns procedures over 7 vakantiedagen of iets vergelijkbaars, maar dat gaat dan wel om cliënten die in aanmerking komen voor een toevoeging. Anders is een advocaat waarschijnlijk duurder dan de vordering hoog is... Kijk even op www.rvr.org voor de hoogte v/d inkomens waarmee je in aanmerking komt voor een toevoeging - let op: ze kijken tegenwoordig eerst naar je inkomen in 2004, event. kan peiljaarverlegging naar 2006 worden aangevraagd.
Het ligt er overigens ook wel een beetje aan hoe je ex-werkgever is: schat je in dat die toegeeft na 1 brief van een advocaat, of zou hij het op een procedure aan laten komen? Ik heb ook wel 'ns zaken waarin ik 1 brief schrijf (op briefpapier van kantoor natuurlijk, dat ik zelf nog geen advo ben merken ze niet eens ) en dan schrikt de wederpartij zo dat ze binnen een paar dagen betalen. (Maar dat zijn dan vaak kleine zelfstandigen met 2, 3 werknemers...) Heb je zo'n werkgever, dan loont het wel de moeite om een advo alleen die ene brief te laten schrijven. _________________ Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: vr 18 aug 2006 22:20 Onderwerp: |
|
|
Ben je lid van een vakbond, dan wil die vast wel helpen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
risk
|
Geplaatst: za 19 aug 2006 18:50 Onderwerp: |
|
|
nee, ben niet lid van een vakbond of rechtsbijstandverzekering. Vond een rechtsbijstandverzekering nooit "nodig" omdat hier te veel haken en ogen aan zouden zitten...
@lechat. Ik denk niet dat mijn werkgever toe zou geven na een brief van een advocaat/jurist. Hij is nogal zelfingenomen en denkt dat hij beter is dan iedereen. "Een (oud) werknemer kan het nooit beter weten dan hijzelf".
Ik zal donderdagavond (koopavond en dan heb ik tijd) eens naar het juridisch loket gaan.
Als jullie nog meer tips of adviezen hebben dan zie ik dat natuurlijk graag tegemoet.
Alvast bedankt maar weer. |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: ma 21 aug 2006 11:24 Onderwerp: |
|
|
Rechtsbijstandverzekering heeft ook geen zin, want die doen geen arbeidsconflicten. _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
phoxy84
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HAN
|
Geplaatst: ma 21 aug 2006 16:38 Onderwerp: |
|
|
Ik zou het ook gooien op het feit dat (art.7:638 lid 4) je geen gelegenheid hebt gehad tot het treffen van voorbereidingen voor de besteling van je vakantie. Van deze regel mag niet worden afgeweken (Art. 7:645). Ziet er wat dat betreft dus naar uit dat je nooit vakantie hebt opgenomen omdat het opnemen niet op een goede wettelijke grondslag is gedaan. Je vakantiedagen staan dan wettelijk nog en je werkgever is op grond van art. 7:641 verplicht deze uit te betalen.
Gewoon opnieuw een brief schrijven met wetsartikelen erin en anders inderdaad even juridisch adviseur o.i.d. raadplegen. |
|
|
|
 |
Roro25
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 34
|
Geplaatst: vr 25 aug 2006 4:00 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Rechtsbijstandverzekering heeft ook geen zin, want die doen geen arbeidsconflicten.
|
hangt van de rechtsbijstandverzekeraar af. De meeste hebben juist wel de component inkomen (ook arbeidsgeschillen). Ik heb nog wel een rechtsbijstandverzekering (na afstuderen gaat ie eruit) maar heb al eens gebruik gemaakt ivm een beginnend arbeidsconflict.
Ik dacht ik heb die verzekering laat ik er gebruik van maken. En het werkte ook nog.
Dus je bewering gaat niet (geheel) op. |
|
|
|
 |
risk
|
Geplaatst: do 21 sep 2006 9:35 Onderwerp: |
|
|
Ben onlangs naar een rechtswinkel geweest en zij gaven aan dat een advocaat of jurist erg kostbaar zijn en dat mijn kosten hoger zouden zijn dan het uit te betaklen bedrag van de vakantiedagen.
Hij kwam wel met het idee om eens te vragen bij een gerechtsdeurwaarder, misschien dat deze een brief voor mij zou willen schrijven. Maar ik ken helaas geen gerechtsdeurwaarder.
Kan iemand van jullie een brief maken zodat ik die naar mijn oud werkgever kan sturen? Ik zie helaas geen goeie uitweg meer... |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: do 21 sep 2006 11:37 Onderwerp: |
|
|
Er bestaan tegenwoordig ook arbeidsrechtelijke adviesbureautjes met juristen die geen advocaat (lees: knetterduur) zijn, maar wel kunnen bemiddelen. Zoek anders eens op internet, wellicht kan zo'n bureau een pittige brief voor je schrijven. En dan zit er nog het 'gezag' van een kantoor achter ook, voor zover je exbaas daar gevoelig voor is. _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
|