Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 24 aug 2025 19:33
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Vakantie laten uitbetalen bij wisselen van baan
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
risk

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd

BerichtGeplaatst: vr 18 aug 2006 11:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat kan ik volgens jullie het beste doen dan? Op mijn eigen houtje een loonvorderingsprocedure instellen of toch een advocaat jurist vragen om hulp?

Het gaat om 7 vakantiedagen. Het zijn er wel niet super veel, maar het gaat mij ook om het principe. Zonder met mij te overleggen worden die dagen waar ik recht op heb van mij afgepakt. Heb eerst geprobeerd om een afspraak met hem te maken zodat hij het uit kon leggen, maardat wilde hij niet. Dus nu moet ik wel.

Heeft een van jullie hier ervaring mee?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
LeChat

Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: vr 18 aug 2006 16:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wij (ik werk bij advocatenkantoor) voeren wel 'ns procedures over 7 vakantiedagen of iets vergelijkbaars, maar dat gaat dan wel om cliënten die in aanmerking komen voor een toevoeging. Anders is een advocaat waarschijnlijk duurder dan de vordering hoog is... Kijk even op www.rvr.org voor de hoogte v/d inkomens waarmee je in aanmerking komt voor een toevoeging - let op: ze kijken tegenwoordig eerst naar je inkomen in 2004, event. kan peiljaarverlegging naar 2006 worden aangevraagd.
Het ligt er overigens ook wel een beetje aan hoe je ex-werkgever is: schat je in dat die toegeeft na 1 brief van een advocaat, of zou hij het op een procedure aan laten komen? Ik heb ook wel 'ns zaken waarin ik 1 brief schrijf (op briefpapier van kantoor natuurlijk, dat ik zelf nog geen advo ben merken ze niet eens Cool ) en dan schrikt de wederpartij zo dat ze binnen een paar dagen betalen. Very Happy (Maar dat zijn dan vaak kleine zelfstandigen met 2, 3 werknemers...) Heb je zo'n werkgever, dan loont het wel de moeite om een advo alleen die ene brief te laten schrijven.

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: vr 18 aug 2006 22:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ben je lid van een vakbond, dan wil die vast wel helpen.

BerichtGeplaatst: za 19 aug 2006 18:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

nee, ben niet lid van een vakbond of rechtsbijstandverzekering. Vond een rechtsbijstandverzekering nooit "nodig" omdat hier te veel haken en ogen aan zouden zitten...

@lechat. Ik denk niet dat mijn werkgever toe zou geven na een brief van een advocaat/jurist. Hij is nogal zelfingenomen en denkt dat hij beter is dan iedereen. "Een (oud) werknemer kan het nooit beter weten dan hijzelf".

Ik zal donderdagavond (koopavond en dan heb ik tijd) eens naar het juridisch loket gaan.

Als jullie nog meer tips of adviezen hebben dan zie ik dat natuurlijk graag tegemoet.

Alvast bedankt maar weer.
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 43
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: ma 21 aug 2006 11:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Rechtsbijstandverzekering heeft ook geen zin, want die doen geen arbeidsconflicten.
phoxy84

Leeftijd: 41
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): HAN

BerichtGeplaatst: ma 21 aug 2006 16:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zou het ook gooien op het feit dat (art.7:638 lid 4) je geen gelegenheid hebt gehad tot het treffen van voorbereidingen voor de besteling van je vakantie. Van deze regel mag niet worden afgeweken (Art. 7:645). Ziet er wat dat betreft dus naar uit dat je nooit vakantie hebt opgenomen omdat het opnemen niet op een goede wettelijke grondslag is gedaan. Je vakantiedagen staan dan wettelijk nog en je werkgever is op grond van art. 7:641 verplicht deze uit te betalen.

Gewoon opnieuw een brief schrijven met wetsartikelen erin en anders inderdaad even juridisch adviseur o.i.d. raadplegen.
Roro25

Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: vr 25 aug 2006 4:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Rechtsbijstandverzekering heeft ook geen zin, want die doen geen arbeidsconflicten.

hangt van de rechtsbijstandverzekeraar af. De meeste hebben juist wel de component inkomen (ook arbeidsgeschillen). Ik heb nog wel een rechtsbijstandverzekering (na afstuderen gaat ie eruit) maar heb al eens gebruik gemaakt ivm een beginnend arbeidsconflict.
Ik dacht ik heb die verzekering laat ik er gebruik van maken. En het werkte ook nog.

Dus je bewering gaat niet (geheel) op.
risk

BerichtGeplaatst: do 21 sep 2006 9:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ben onlangs naar een rechtswinkel geweest en zij gaven aan dat een advocaat of jurist erg kostbaar zijn en dat mijn kosten hoger zouden zijn dan het uit te betaklen bedrag van de vakantiedagen.
Hij kwam wel met het idee om eens te vragen bij een gerechtsdeurwaarder, misschien dat deze een brief voor mij zou willen schrijven. Maar ik ken helaas geen gerechtsdeurwaarder.

Kan iemand van jullie een brief maken zodat ik die naar mijn oud werkgever kan sturen? Ik zie helaas geen goeie uitweg meer...
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 43
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: do 21 sep 2006 11:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er bestaan tegenwoordig ook arbeidsrechtelijke adviesbureautjes met juristen die geen advocaat (lees: knetterduur) zijn, maar wel kunnen bemiddelen. Zoek anders eens op internet, wellicht kan zo'n bureau een pittige brief voor je schrijven. En dan zit er nog het 'gezag' van een kantoor achter ook, voor zover je exbaas daar gevoelig voor is.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds