Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Uwv, zw en bet...
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 05 aug 2025 7:39
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Vader bedrogen door vrouw en vriend (alimentatie)
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Vadermetzorgen

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: ma 11 okt 2010 12:54    Onderwerp: Vader bedrogen door vrouw en vriend (alimentatie) Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn vrouw heeft een buitenechtelijke relatie met een vriend van mij. Hoewel ik al een jaar lang de signalen zag en met naam en toenaam vragen heb gesteld, loog ze me keihard voor. Ze gaf me zelfs het gevoel dat het aan mijn vetrouwen lag.

Dit alles is gestart terwijl mijn vrouw een half jaar zwanger was van onze jongste (nu 1 jaar). Bij beide kinderen (oudste is nu bijna 3) heb ik haar voor de beslissing, gevraagd of ze gelukkig was en het zeker wist. Haar antwoord hierop was dat ze dolgelukkig was en het inderdaad zeker wist. Ik kan dan zelf ook zeggen dat ik 7 van de acht jaar huwelijk gelukkig getrouwd ben geweest. Er zijn dan ook nooit echt redenen voor scheiding geweest.

Tijdens haar zwangerschap is ze heel erg verandert en herken ik haar totaal niet meer. Ze moest ineens gaan motrrijden en begon over tatoeages en dergelijke. Daarvoor was ze een vrouw met klasse en uitstekende normen en waarden.

Zelfs nadat ze een kans van mij gehad heeft, is ze doorgegaan met alle bedrog en bleef ze liegen. Ook alle mensen in mijn en haar omgeving zeggen dat ze verandert is.

Nadat ik haar de 2e keer betrapt heb (door zelf te zeggen dat ik van haar mobiele provider alle sms'jes van de afgelopen maanden heb gekregen), heb ik besloten om te gaan scheiden (ook zei wil dit denk ik aangezien ze nog steeds met die ander door gaat). Nu heeft zij met betrekking tot de kinderen en partner en kinder alimentatie alle kaarten in handen. Ik breng 3/4 van het inkomen binnen en ze lijkt hier dankbaar gebruik van te willen maken.

Ik ben dol op de kinderen en het liefst zou ik ze fulltime willen verzorgen. Helaas heb ik op dit gebied geen poot om op te staan en ben ik afhankelijk van haar. Ook financieel voelt het erg cru om haar partneralimentatie te moeten betalen en dit gebruik zij als onderhandelingspositie.

Wat moet/kan ik juridisch gezien doen om er voor mij en de kinderen het beste uit te halen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
HenkR

HenkR

Leeftijd: 56
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: ma 11 okt 2010 16:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dus je vrouw loog, bedroog en is enorm veranderd.
Dat is wel even slikken maar dat heeft op zich toch niks met financiële afwikkeling van een eventuele scheiding te maken?

Leeftijd: 55
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: di 12 okt 2010 17:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

www.sos-papa.com - "Discussie".

Go part-time now to have time to take care of the kids, slow down the procedure if you can, but if she files for kort geding/voorlopige voorzieningen you've not too much hope other than her goodwill (?) or try to bargain to go down the mediation route instead (which can be spun out for months perhaps, while you go part-time and have more time for the kids, perhaps as much as she does, if this is financially viable).
Can you document for the court (assuming it comes to a hearing) that she has been indulging in her affair whilst you have been looking after the children, even once you knew about it? I.e. can you show that she went on dates with the new boyfriend specifically while you stayed home with the kids?
zelda

Leeftijd: 65
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: wo 13 okt 2010 11:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ken veel van dit 'gevallen' heb zelf een dergelijke situatie meegemaakt, alleen was ik de moeder van een pasgeborene en ging de vader vreemd.
Vaak ontstaan deze problemen tijdens de zwangerschap en kort daarna omdat een (gezins-)situatie veranderd, er kan niet worden omgegaan met de nieuwe situatie, een van beide wil/kan het 'nieuwe' leven niet accepteren en ziet vermeende 'kansen' voorbijgaan. Váák is dit van korte duur (!), en heeft men spijt (!) als haren op het hoofd, zo is het mijn ex vergaan en diverse bekenden.
Elke situatie is uiteraard anders maar ik zou 'definitieve' beslissingen, als dit nog mogelijk is, in een zo goed mogelijke verstandhouding, zo lang mogelijk proberen te rekken, met de nadruk op de goede verstandhouding, dat betekent vaak jezelf wegcijferen maar doe het voor je kinderen, ze zijn nu nog jong, maar vroeg of laat zijn ze de dupe. Ik hoop voor je dat 'het kwartje' op tijd 'valt' voor je vrouw.
ouwe sloeber

Leeftijd: 52
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: wo 13 okt 2010 15:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Aansluitend op het verhaal van Zelda, en niet helemaal passend in dit forum.

Is het mogelijk dat je vrouw kampt met een post natale depressie die niet is ondererkend?

Juist omdat het gedrag zo anders is dan hoe je je vrouw kent is het niet onmogelijk. Stel dat het waar is, dan kan je een behandeling starten en met dat in je achterhoofd is het makkelijker te vergeven. Hoe vreselijk zo'n depressie is, hoop ik bijna voor je dat het zo is.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds