Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 07 aug 2025 4:19
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

VVE blijft volhouden over betalingsachterstand.
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
MarcelKer

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: wo 01 jul 2009 11:15    Onderwerp: VVE blijft volhouden over betalingsachterstand. Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn VVE stuurt mij brieven over een betalingsachterstand van 780 euro.
2 jaar geleden is het beheer van de VVE overgenomen van bewoners naar een beheerpartij. Vanaf dat moment heb ik een achterstand geeft de beheerder aan, maar geeft geen verdere details.
D.m.v nalopen van alle bankafschriften, heb ik vastgesteld dat ik wel degelijk alle termijnen heb betaald, en heb hiervan een overzicht aan de beheerder gestuurd, maar de VVE geeft geen gehoor op mijn verzoek tot meer details over wanneer de achterstand zou zijn opgelopen, en blijft slechts dreigen met aanmaningen en incasso bureau's.
Wat zijn hierin nu mij rechten?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: wo 01 jul 2009 11:17    Onderwerp: Re: VVE blijft volhouden over betalingsachterstand. Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hebt u bewijs van uw verweer? U doet er goed aan een fax of 'aangetekend met handtekening retour' brief te zenden waarin u schrijft wat u hier schrijft.

Het is aan de beheerder de vordering te onderbouwen.
Bekijk de homepage
MarcelKer

BerichtGeplaatst: wo 01 jul 2009 11:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het bewijs dat ik heb, zijn de "te downloaden" pdf files van ABN AMRO via de telebankieren website. Deze vermelden dezelfde inhoud zoals ik mijn bankafschriften heb ontvangen in die tijd. Hiervan heb ik van alle jaren overzichten waarin de overgemaakte termijnen aan de VVE zijn af te lezen.
cvb

Leeftijd: 72

BerichtGeplaatst: wo 01 jul 2009 11:31    Onderwerp: Re: VVE blijft volhouden over betalingsachterstand. Reageer met quote Naar onder Naar boven

MarcelKer schreef:
Wat zijn hierin nu mij rechten?
Die worden in ieder geval niet minder, als je eens belt, waar het over gaat en zo nodig een afspraak maakt voor een gesprek.
MarcelKer

BerichtGeplaatst: wo 01 jul 2009 11:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er is al reeds over gesproken, en de vermelding was dat ze het zouden gaan uitzoeken. Echter krijg ik nu wederom een aanmaning, en bekruipt mij het gevoel dat ze het niet inzichtelijk krijgen doordat er een overdracht is geweest van de administratie van de bewoners naar de beheerder.
De beheerder blijft schermen met het feit dat de balans al negatief was toen zij de stukken overnamen van de persoon die de administratie deed.

Heb ze al reeds een email gestuurd met daarin het verzoek de details te verstrekken met op zijn minst informatie over het jaar waarin de achterstand zou zijn opgelopen. Hier krijg ik geen reactie op.

Wat ik me meer afvraag is hoe het straks zal gaan lopen als ze daadwerkelijk een incasso bureau erop gaan zetten en hierdoor de kosten gaan oplopen.
StevenK
Moderator

BerichtGeplaatst: wo 01 jul 2009 11:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MarcelKer schreef:
Het bewijs dat ik heb, zijn de "te downloaden" pdf files van ABN AMRO via de telebankieren website. Deze vermelden dezelfde inhoud zoals ik mijn bankafschriften heb ontvangen in die tijd. Hiervan heb ik van alle jaren overzichten waarin de overgemaakte termijnen aan de VVE zijn af te lezen.

Ik drukte me wat ongelukkig uit. Ik bedoelde te vragen of u bewijs hebt dat u verweer hebt gevoerd.
Bekijk de homepage
MarcelKer

BerichtGeplaatst: wo 01 jul 2009 11:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tot op heden alleen per email verweer gevoerd. Deze email hebik uiteraard nog wel. Is dit voldoende? Of beter om een brief te schrijven?
StevenK
Moderator

BerichtGeplaatst: wo 01 jul 2009 12:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MarcelKer schreef:
Tot op heden alleen per email verweer gevoerd. Deze email hebik uiteraard nog wel. Is dit voldoende? Of beter om een brief te schrijven?

Een mooie brief (per fax of aangetekend met handtekening retour) doet het altijd goed bij de rechter. En als je dan bij die brief een kopie van je mails doet wordt het nog overtuigender.
Bekijk de homepage
MarcelKer

BerichtGeplaatst: wo 01 jul 2009 12:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoop dat het zover niet hoeft te komen. Ze zouden toch moeten inzien dat ik met mijn afschriften alle bewijs heb om aan te tonen dat ik alle termijnen gewoon heb betaald. Als het voor de rechter moet komen weet ik niet zo zeker of het wel rendabel is als het om 780 euro gaat. Ik heb er geen ervaring mee, maar volgens mij gaat het "voorkomen bij de rechter" me ook geld kosten. Of zie ik dat verkeerd?

P.s. erg bedankt voor de info tot nu toe.
DENNIS79

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: wo 01 jul 2009 13:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bij een dergelijk bedrag zou het gaan om een incassozaak bij de kantonrechter. Het verschijnen in een kantonzaak kost op zichzelf niets. Dat mag u bovendien in persoon doen en daarvoor heeft u dus geen advocaat nodig.

Mocht u de zaak verliezen, dan worden naast de "betalingsachterstand", ook de proceskosten voor uw rekening gebracht en kunnen er ook buitengerechtelijke incassokosten aan u ter betaling opgedragen worden. Deze buitengerechtelijke kosten zijn gemaximeerd en gerelateerd aan het bedrag van de (rechtsgeldige) vordering.

Mocht u de zaak winnen, dan kost het u niets en zou u aanspraak kunnen maken op vergoeding van de kosten van uw juridische bijstand. Ook deze vergoeding kent een maximum. Indien u zeker bent van uw zaak (en daar lijkt het verdacht veel op), maar u huiverig bent om alleen te verschijnen voor een kantonrechter, dan kunt u dus ook juiridsche bijstand inschakelen, die dan (grotendeels) achteraf vergoed wordt.

M.a.w. € 780 is veel geld, en het is zeker niet zo dat u bij een juridische procedure dit bedrag ook zo maar kwijt zou zijn. Een en ander hangt uietraard wel af van hoe sterk u daadwerkelijk staat in deze zaak. U mag er in ieder geval wel van uitgaan dat op de VVE een zwaardere bewijslast drukt, dan op u, indien u de betalingen van de afgelopen jaren kunt bewijzen middels uw bankafschriften.
StevenK
Moderator

BerichtGeplaatst: wo 01 jul 2009 13:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MarcelKer schreef:
Hoop dat het zover niet hoeft te komen. Ze zouden toch moeten inzien dat ik met mijn afschriften alle bewijs heb om aan te tonen dat ik alle termijnen gewoon heb betaald. Als het voor de rechter moet komen weet ik niet zo zeker of het wel rendabel is als het om 780 euro gaat. Ik heb er geen ervaring mee, maar volgens mij gaat het "voorkomen bij de rechter" me ook geld kosten. Of zie ik dat verkeerd?

P.s. erg bedankt voor de info tot nu toe.

Als je voor zo'n bedrag gedagvaard wordt, kost het je als je zelf procedeert geen geld en laat je je bijstaan, dan is het afhankelijk van de afspraken die je maakt.
Bekijk de homepage
cvb

Leeftijd: 72

BerichtGeplaatst: wo 01 jul 2009 13:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MarcelKer schreef:
Er is al reeds over gesproken, en de vermelding was dat ze het zouden gaan uitzoeken.
Die gaan jou blijkbaar helemaal niet helpen, door dat te gaan uitzoeken, immers geen zin in, wie gaat daar intern aan de baas iets uitleggen, dat deze volstrekt niet wil horen, niet interessant, you name it, maar alleen maar met alle middelen rechtens doordouwen, immers wel spannend en interessant en zonder enig risico voor henzelf.

Gewoon zelf b.v. in Excel een tabel maken van wat wanneer verschuldigd en wanneer betaald met data van bankafschriften en aangetekend opsturen en vragen om kommentaar??
MarcelKer

BerichtGeplaatst: wo 01 jul 2009 14:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een dergelijk overzicht heb ik ze reeds gemailt.
Naar aanleiding daarvan dus de reactie dat ze het zouden gaan uitzoeken.
Maar tot op heden alleen maar aanmaningen gekregen.

Bedankt allemaal voor de info.. Ik ga e.e.a. bij elkaar verzamelen en aangetekend opsturen, zodat ik in iedergeval alles gedaan heb om aan te tonen dat ik reeds alles betaald heb.
WimWest

Leeftijd: 125
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: wo 01 jul 2009 19:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Maak in de correspondentie ook even melding dat u gevrijwaard wilt worden van aanmaningen en u bij de eerstvolgende aanmaning juridische bijstand zal moeten inschakelen, waarvan de kosten voor rekening van de VVE zal zijn.
MarcelKer

BerichtGeplaatst: zo 28 mrt 2010 23:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een half jaar verder....

Na in de loop van juli e.e.a eerst nog per email te hebben opgestuurd, en hierop geen reactie te hebben gekregen, is er dit weekend weer een betalingsherrinering in de bus gevallen.

Ik ga dan nu ook echt over tot het aangetekend versturen van wat informatie waaronder een overzicht met alle betalingsmomenten vanaf het moment van aankoop van het appartement ( 2004 ).

Een aantal zaken waar ik nu over twijfel:
Zal ik op voorhand alle PDF's van rekeningafschriften meesturen waarop met geel gearceerd de betalingsmomenten worden aangegeven? De reden dat ik hierover twijfel, is omdat ik niet echt happig op ben om van 6 jaar lang bankafschriften aan deze VVE inzichtelijk te moeten maken, en dat liever als laatste bewijslast wil tonen. Zou het niet zo moeten zijn dat een overzicht van alle betalings momenten voor hun controle voldoende zou moeten zijn en dat inzage in de afschriften pas noodzakelijk is indien ze wederom niet willen accepteren?

Mag ik hen een termijn geven ( bijvoorbeeld 2 weken ) waarin ik verzoek tot "bewijs"materiaal waaruit blijkt dat er een betalingsachterstand is, en indien zij hierop niet binnen deze gestelde termijn reageren een schriftelijk bevestiging verwachten dat de betalingsachterstand is opgeheven? Kan ik hieraan ook rechten ontlenen indien ze niet tijdelijk reageren, of kan je een dergelijke termijnstelling helemaal niet verwachten? Ik vind zelf dat het wel eens tijd wordt dat ze gaan reageren, en vind het daarom redelijk om nu een termijn te stellen voor de reactietijd.

Alvast weer vriendelijk bedankt voor jullie reacties.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds