Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Tarım ve hayv...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu zo 19 mei 2024 6:58
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Universiteitskeuze (leiden,uva,vu,erasmus)
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 5 van 6 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
advocaatjeleefjenog



Leeftijd: 124
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 185


BerichtGeplaatst: ma 07 mrt 2011 11:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Klopt, ik ging er gewoon van uit dat je al je vereiste vakken zou halen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
vik_r



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 42


BerichtGeplaatst: do 10 mrt 2011 14:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

vik_r schreef:
advocaatjeleefjenog schreef:
Graag gedaan!

Overigens moet ik nog zeggen dat JoHo ook uittreksels aanbiedt, net als SIL en Slim Studeren trouwens.

.


van welke org. zou je de samenvattingen aanraden?


In het verlengd evan deze vraag: zijn samenvattingen op zich voldoende om een vak te halen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Love_Scenario



Leeftijd: 32
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 24


BerichtGeplaatst: vr 11 mrt 2011 0:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

vik_r schreef:
vik_r schreef:
advocaatjeleefjenog schreef:
Graag gedaan!

Overigens moet ik nog zeggen dat JoHo ook uittreksels aanbiedt, net als SIL en Slim Studeren trouwens.

.


van welke org. zou je de samenvattingen aanraden?


In het verlengd evan deze vraag: zijn samenvattingen op zich voldoende om een vak te halen?

Ik denk dat het nooit aan te raden valt op te proberen te overleven op alleen maar samenvattingen. Ik neem ook van aan dat de leraar tijdens de werkgroep van je verwacht dat je bepaalde boeken soms meeneemt.

Het is eigenlijk maar net wat voor soort samenvattingen jij prefereert.

StudentsOnly uitreksels bij bol.com te koop zijn samenvattingen per boek, dus als je voor een vak 2 of 3 boeken gebruikt zou je daar 2 of 3 samenvattingen van moeten kopen. Ze kosten €5,95 als je ze download en €7,95 als je ze bezorgd wil krijgen.

JoHo (zelf ophalen)biedt samenvattingen meestal per boek en anders op basis van de reader. Een samenvatting van 1 boek wordt echter in 2 delen verkocht dus dan moet je deel 1 en deel 2 kopen voor het geheel. Soms zijn daar wel de te lezen arresten bij samengevoegd wat wel eens handig kan zijn. Als je lid bent kost het per stuk €3,50 anders kost het €5,00.
JoHo biedt echter ook vele andere handige studiemateriaal. Zo kan je bijvoorbeeld Oefenpakketten kopen waarin ongeveer 10 oude tentamens in staan inclusief de uitwerkingen (ook €3,50 bij lid, €5,00 bij niet lid).
Bij sommige vakken wordt nog iets extras aangeboden zoals een beslissingsmodel, supersamenvatting of een overzicht van de voorgeschreven arresten, deze kosten je meestal niks als je lid bent en die betaal je 1 credit per stuk.

SlimStuderen (online te bestellen) biedt complete samenvattingen aan waarbij per vak meestal in 1 complete deel alle leerstof wordt samengevat, dus wat je van alle boeken en arresten moet kennen. Ze kosten €6,95 enige nadeel is dat Slimstuderen niet bij alle vakken hun samenvattingen aanbiedt. Zo bieden ze bijvoorbeeld in het eerste jaar geen samenvattingen aan voor de vakken Inleiding straf- en strafprocesrecht en Inleiding burgerlijk recht.
Lees: de samenvattingen voor Encyclopedie van de Rechtswetenschap en Inleiding Staats- en Bestuursrecht zijn niet in 1 complete samenvatting, zo moet je voor elk vak een deel 1 en deel 2 komen waardoor je voor 1 vak 2 x €6,95 uitkomt.

Dan heb je ook nog SIL verslagen
Quote:
Vanaf heden zijn SIL verslagen uitsluitend nog verkrijgbaar in onze winkel in Leiden. Er worden geen bestellingen meer aangenomen ter verzending.

SIL verslagen zijn echter geen samenvattingen per boek of per vak, ze bieden de aantekeningen aan van de hoorcolleges en de werkgroep colleges. Je betaalt dus voor hoorcolleges en werkgroep colleges apart. Handig als je een keer ziek bent en lessen hebt gemist dat je dan ermee je aantekeningen compleet kan maken. De prijs per stuk ben ik vergeten en het valt niet meer op de site te vinden omdat ze het niet meer online voor bestelling aanbieden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
advocaatjeleefjenog



Leeftijd: 124
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 185


BerichtGeplaatst: vr 11 mrt 2011 19:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik koop zelf nooit samenvattingen. Maar ik hoorde van SIL verslagen dat ze een beperkt deel samenvatten en van JoHo verslagen dat er vaak fouten in zitten. Kan iemand vertellen of dit klopt?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
vik_r



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 42


BerichtGeplaatst: vr 15 apr 2011 20:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

5000 Euro om in Leiden te studeren en 9000 euro voor Amterdam...... Crying or Very sad
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Love_Scenario



Leeftijd: 32
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 24


BerichtGeplaatst: za 16 apr 2011 22:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

vik_r schreef:
5000 Euro om in Leiden te studeren en 9000 euro voor Amterdam...... Crying or Very sad


Per jaar aan collegegeld alleen al?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
vik_r



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 42


BerichtGeplaatst: wo 20 apr 2011 10:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Love_Scenario schreef:
vik_r schreef:
5000 Euro om in Leiden te studeren en 9000 euro voor Amterdam...... Crying or Very sad


Per jaar aan collegegeld alleen al?


Ja, ik dacht dat universiteiten zelf konden kiezen of ze iemand die al een masteroleiding had instellingscolelgeel dte laten betalen, dat is ook zo, maar ik had niet gedacht dat ze het in alel gevallen zouden doen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
John Locke

John Locke

Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 343


BerichtGeplaatst: wo 20 apr 2011 19:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is tijd voor actie!

Quote:

De SCAU heeft de universiteiten van Amsterdam, Groningen, Leiden, Maastricht, Tilburg, Utrecht en de Radboud Universiteit aangesproken op de verhoogde tarieven voor 2de masters. De stichting heeft gevraagd om een nadere onderbouwing voor deze verhoging. Het is aan de universiteiten om aan te tonen dat deze tarieven in redelijk verband staan met de werkelijke kosten voor 2de masters.

Blijken de universiteiten hier niet toe instaat, dan zal de stichting voor de rechter betogen dat de universiteiten onbevoegd, oneerlijk en onbetrouwbaar handelen.

Zie hier, met ook de brief aan de universiteiten:
http://www.stcau.nl/wordpress/
Bekijk profiel Stuur privé bericht
vik_r



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 42


BerichtGeplaatst: do 21 apr 2011 11:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is inderdaad tijd voor actie.
Het is toch onvoorstelbaar dat de overheid niet wil investeren in kennis. Mensen doen geen tweede studie omdat ze zo graag de overheid op ksoten willen jagen, het kost immers 4 jaar van je leven, maar om een bijdrage te kunnen leveren in de samenleving.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Love_Scenario



Leeftijd: 32
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 24


BerichtGeplaatst: di 03 mei 2011 19:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

John Locke schreef:
Ik denk persoonlijk dat je veel te veel hooi op je vork neemt door naast te studeren te gaan werken. Ga eerst je terrein verkennen.


Binnenkort is de EL-CID week in Leiden en ik ben van plan om te oriënteren op de verschillende studentenverenigingen zoals Augustinus, Quintus, Minerva etc. Bij veel van de verenigingen moet je in die zelfde week al inschrijven en kan dat niet meer achteraf. Voordat ik een definitieve beslissing maak vroeg ik me af, valt deze studie goed te combineren met lid zijn van een studentenvereniging of kan het ten koste gaan van je prestaties/het halen van je propedeuse in 1 jaar?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
advocaatjeleefjenog



Leeftijd: 124
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 185


BerichtGeplaatst: ma 16 mei 2011 16:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dit is zeker te combineren. Ik ben zelf lid van SSR Leiden, de vierde van de Grote Vijf en merk dat dat prima gaat. Het is ook afhankelijk van de verplichtingen die je hebt. Minerva (jaarclubs) heeft de meeste tradities en verplichtingen. Hierna komt Quintus, waar je veel met je dispuut doet. Vervolgens komt Augustinus (cordialen en gezelschappen), daarna SSR (disputen, ben zelf ook lid van een dispuut) en als laatste Catena (genootschappen op basis van interesse), waar je behalve het betalen van je contributie helemaal geen verplichtingen hebt. Het hangt er ook van af wat je er zelf mee doet. Een huisgenoot van mij zit bij Quintus en doet overal aan mee, waardoor de tijd voor studie kleiner wordt. Maar ik ken er ook die het prima kunnen combineren. Op SSR moet je eens in de maand 2 uurtjes schoonmaken of afwassen als je sjaars bent. Daarna zijn er geen verplichtingen meer, maar door de borrelavonden en de disputenstructuur is er genoeg reden om op SSR te zijn. Ook zonder dispuut ben je op SSR trouwens niet verloren, wat op Quintus vaak wel anders is omdat je daar alles vanuit je dispuut doet.

Het is ook zeker aan te raden lid te worden van een kleinere vereniging. Zo zit ik bij SMG Sempre Crescendo, het koor en orkest van Minerva. Het is niet nodig om bij Minerva lid te zijn. Er zijn in Leiden veel van dit soort kleine verenigingen, sommige zijn subs van de Grote Vijf, andere onafhankelijk van een andere vereniging.

Ik zou je zeker adviseren om ergens lid te worden, want het is echt een verrijking. Overigens heb ik me opgegeven als mentor (samen met een vriendin) bij de EL CID week, dus wie weet tot dan?

Sorry voor mijn lange verhaal, maar ik maak graag mensen enthousiast om lid te worden Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Monic



Leeftijd: 51
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 7


BerichtGeplaatst: do 16 jun 2011 12:18    Onderwerp: Studeren Universiteit Utrecht Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi, ik wil in september starten aan de universiteit Utrecht Rechtsgeleerdheid, nadat ik mijn P HBO Rechten heb gehaald (juli '11) Heeft iemand ervaring op de Universiteit Utrecht??
En zijn er wellicht meer mensen, van mijn leeftijd, die voltijd studeren en daarnaast 2 dagen werken?

Grtz,

Monic
Bekijk profiel Stuur privé bericht
John Locke

John Locke

Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 343


BerichtGeplaatst: vr 17 jun 2011 19:50    Onderwerp: Re: Studeren Universiteit Utrecht Reageer met quote Naar onder Naar boven

Monic schreef:
Hoi, ik wil in september starten aan de universiteit Utrecht Rechtsgeleerdheid, nadat ik mijn P HBO Rechten heb gehaald (juli '11) Heeft iemand ervaring op de Universiteit Utrecht??
En zijn er wellicht meer mensen, van mijn leeftijd, die voltijd studeren en daarnaast 2 dagen werken?

Grtz,

Monic
38 jaar!!! Dat is wel heeel oud!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Nobility

Nobility

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 315


BerichtGeplaatst: za 18 jun 2011 19:02    Onderwerp: Re: Studeren Universiteit Utrecht Reageer met quote Naar onder Naar boven

John Locke schreef:
38 jaar!!! Dat is wel heeel oud!


Hopelijk was die reactie niet serieus bedoeld Rolling Eyes

In ieder geval is er bij Criminologie zojuist een vrouw afgestudeerd van 42 die een paar dagen in de week werkte en daarnaast ook haar bachelor in deeltijd (hoewel met voltijd tempo) heeft afgerond.

Niks meer dan respect voor haar en ik kon goed met haar opschieten!

Het is mogelijk en gewoon doen! Voor zover ik weet werd ze ook gewoon geaccepteerd door de andere en jongere leeftijdsgenoten maar het hangt er ook vanaf hoe je jezelf opstelt Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Mileena



Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 15


BerichtGeplaatst: vr 08 jul 2011 0:19    Onderwerp: Re: Studeren Universiteit Utrecht Reageer met quote Naar onder Naar boven

John Locke schreef:
38 jaar!!! Dat is wel heeel oud!


Als dat serieus bedoeld is, dan is het wel een heel erg gare reactie. Rolling Eyes

Ik hoorde dat je op de Erasmus de tentamens waar je een onvoldoende voor hebt gehaald mag herkansen. Wel raar dat dat in Leiden niet mag. De universiteiten zouden eigenlijk allemaal hetzelfde beleid moeten hebben met betrekking tot tentamens.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 5 van 6 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds