|
|
| Auteur |
Bericht |
riinyosa
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 26 aug 2010 8:41 Onderwerp: Uitzendbureau mag geen werk voor je zoeken? |
|
|
Beste allen,
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het onderstaande.
Een collega en goede vriend van me is al enkele maanden werkzaam voor een niet nader te noemen bedrijf.
Twee maanden geleden kreeg hij te horen dat de activiteiten van deze onderneming onder werden gebracht in een andere stad (ca. 30 km verderop).
Gisteren kreeg hij echter te horen dat per 1 januari de afdeling waarop hij werkzaam is wordt opgeheven. Deze activiteiten worden verplaatst naar het buitenland.
Een uitstekende motivatie om per direct op zoek te gaan naar ander werk zou je zeggen maar nu het vreemde. Via een omweg heeft hij te horen gekregen dat de uitzendbureaus waarmee dit bedrijf zaken doet, de instructies hebben gekregen om voor deze groep uitzendkrachten (die dus per 1 januari op straat komen te staan) niet op zoek te gaan naar ander werk.
Mijn vraag; is dit legaal? Mag dit bedrijf uitzendbureaus min of meer verplichten om deze vertrekkende werknemers niet te helpen aan ander werk?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden. |
|
|
|
|
 |
theod
Leeftijd: 68 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 26 aug 2010 10:05 Onderwerp: |
|
|
Daar het puur om geruchten gaat kan ik er nog wel één bedenken waarom een bedrijf zoiets vraagt:
Mogelijk is het bedrijf zo tevreden over de werknemers dat ze die ergens anders willen inzetten. |
|
|
|
|
 |
riinyosa
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 26 aug 2010 10:17 Onderwerp: |
|
|
| theod schreef: |
Mogelijk is het bedrijf zo tevreden over de werknemers dat ze die ergens anders willen inzetten. |
Excuses, ik had vollediger moeten zijn. Op dezelfde dag hebben de betrokken werknemers te horen gekregen dat er enkel voor vaste medewerkers vervangende werkzaamheden in aantocht zijn. De contracten van alle uitzendkrachten worden per 1 januari ontbonden. |
|
|
|
|
 |
|
|