|
|
| Auteur |
Bericht |
Spartacus
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA):
|
Geplaatst: do 12 aug 2010 14:02 Onderwerp: Uitzendbevestiging |
|
|
Dag Iedereen,
Even een vraag: ik werk via een uitzendbureau en heb een uitzendbevestiging van ze ontvangen met als uurloon €10,75. Ook heb ik enige tijd onder deze voorwaarde gewerkt.
Nu hebben ze mij gebeld met de opmerking dat ze een fout hebben gemaakt en ik terug ga naar €8,50 en dat ik van mijn ontvangen loon het bedrag dat ik te veel heb ontvangen deze periode terug moet betalen. Dat is inmiddels een flink bedrag.
Nu probeer ik uit te zoeken in hoeverre zo'n getekende uitzendbevestiging bindend is en of ik inderdaad verplicht ben dit terug te betalen.
Alvast bedankt voor jullie reacties! |
|
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: do 12 aug 2010 14:27 Onderwerp: |
|
|
Wat heb je allemaal precies op papier staan? Zoek dat uit, ga naar bijv. een rechtswinkel en leg je zaak voor. Er zijn overigens de afgelopen dagen vergelijkbare draadjes gestart over aanpassen van loon door een 'foutje'. Je zult hoe dan ook zelf op de een of andere manier actie moeten ondernemen om dit te voorkomen. _________________ Mine! |
|
|
|
|
 |
Spartacus
|
Geplaatst: do 12 aug 2010 15:01 Onderwerp: |
|
|
Dat ik zelf actie zal moeten ondernemen is niet meer dan logisch. Ik ben hier om advies in te winnen om meer duidelijkheid te krijgen omtrent deze situatie.
Kan een uitzendbureau nadat de uitzendbevestiging door hen zelf is ondertekend, zo maar gewijzigd worden?
Onderdelen die hier op staan: bedrijf, ingangsdatum, functie, uurloon, onkostenvergoeding, bijzonderheden... |
|
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: do 12 aug 2010 15:19 Onderwerp: |
|
|
Het is niet mogelijk om jou met terugwerkende kracht een lager loon te geven!
Mijns inziens kunnen ze enkel je huidige "uitzending" beeindigen en een nieuwe aanbieden tegen het lagere salaris!
Een en ander uiteraard wel op basis van het feit dat jij schriftelijk unt bewijzen dat het salaris per uur € 10,75 was bij aangaan van de overeenkomst tot uitzending. |
|
|
|
|
 |
Spartacus
|
Geplaatst: do 12 aug 2010 15:54 Onderwerp: |
|
|
Is deze uitzendbevestiging daar een geldig bewijs van?
De ingangsdatum van de uitzending is 04-01-2010.
De eerste werkdag die ik voor dit dienstverband heb gehad is 24-02-2010.
Het uitzendbureau zegt dat uitzendkrachten die na 01-01-2010 in dienst zijn getreden nu buiten de (zuivel)cao vallen en daarom loon in moeten leveren.
Op de uitzendbevestiging staat echter €10,75 i.p.v. €8,50 en na dit geruime tijd betaald te hebben, willen ze dus dat ik dit verschil terug ga betalen, ondanks dat dit op uitzendbevestiging staat en er geen sprake is van een nieuwe overeenkomst. |
|
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: do 12 aug 2010 15:59 Onderwerp: |
|
|
| Spartacus schreef: | | Op de uitzendbevestiging staat echter €10,75 i.p.v. €8,50 en na dit geruime tijd betaald te hebben, willen ze dus dat ik dit verschil terug ga betalen, ondanks dat dit op uitzendbevestiging staat en er geen sprake is van een nieuwe overeenkomst. |
Dat kan dus niet... |
|
|
|
|
 |
Spartacus
|
Geplaatst: do 12 aug 2010 17:48 Onderwerp: |
|
|
En het argument dat ik een "nieuwe" instromer ben na 01-01-2010 is niet geldig?
Dit staat dus ook los van de cao-regelingen als ik het goed begrijp? |
|
|
|
|
 |
Ronald78
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 796
|
Geplaatst: vr 13 aug 2010 10:45 Onderwerp: |
|
|
CAO-loon is het minimum, niet het maximum. _________________ Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. |
|
|
|
|
 |
Spartacus
|
Geplaatst: vr 13 aug 2010 11:43 Onderwerp: |
|
|
Dat begrijp ik.
Het feit dat ik nu binnen een andere cao val en daardoor minder ga verdienen, is dat een geldig argument ondanks mijn uitzendbevestiging?
En is deze uitzendbevestiging rechtsgeldig, waardoor zij niet eenzijdig het loon negatief aan kunnen passen? |
|
|
|
|
 |
Ronald78
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 796
|
Geplaatst: ma 16 aug 2010 12:07 Onderwerp: |
|
|
| DENNIS79 schreef: |
Dat kan dus niet... |
_________________ Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. |
|
|
|
|
 |
|
|