|
Auteur |
Bericht |
niwij
Leeftijd: 54 Geslacht: Sterrenbeeld:
|
Geplaatst: do 26 apr 2007 22:44 Onderwerp: Uitstel uitspraak kantonrechter arbeidsrechtzaak |
|
|
Heeft iemand van jullie ooit te maken gehad met een uitstel van de uitspraak. Hij zou nl. officieel vandaag worden medegedeeld, maar nu blijkt dat de kantonrechter nog niet klaar is. Wat dat ook mag betekenen. De zitting (kort geding) was 2 weken geleden en eerlijk gezegd zit ik een beetje op hete kolen en wil het achter me laten. Uiteraard zou ik ook willen weten of het goed of slecht nieuws is, maar ja, dát kan ik niet van julile vragen zonder de gehele inhoud van de zaak te kennen (en het hier allemaal neerzetten is niet mogelijk: ruim 200 pagina's). |
|
|
|
|
LeChat
Leeftijd: 40 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 797
|
Geplaatst: do 26 apr 2007 23:18 Onderwerp: |
|
|
Uitstel van uitspraken komt wel vaker voor, de rechterlijke macht heeft een behoorlijke werkdruk/werklast, zodat zaken helaas niet altijd op tijd af zijn. Maar in de regel wordt vooral bij een kort geding wel alles op alles gezet om binnen de termijn tot een uitspraak te komen, juist omdat er dan immers een spoedeisend belang was (anders komt er geen kort geding). Jouw zaak was wellicht een lastige? Gezien de grootte van het dossier, waarover je spreekt... _________________ Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen. |
|
|
|
|
bona fides
Geslacht:
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22902
|
Geplaatst: vr 27 apr 2007 0:20 Onderwerp: |
|
|
Misschien ben je niet ontvankelijk in kort geding wegens gebrek aan spoedeisend belang . _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
niwij
|
Geplaatst: vr 27 apr 2007 3:16 Onderwerp: |
|
|
Het was/is een combinatie van achterstallig loon (maar ook dat was al een ingewikkelde kwestie, want UWV/Arbo geven aan dat ik arbeidsongeschikt was, de werkgever vind van niet) en ontbinding arbeidsovereenkomst na/tijdens ziekte (ook dat is weer ingewikkeld, want ik claim nog niet volledig te kunnen werken, de werkgever heeft mij -zonder mijn medeweten- al vorig jaar mei 100% beter te hebben gemeld). Vies, hard zaakje, dus ik kan me wel voorstellen dat het moeilijk is om een beslissing te nemen. (om nog iets te benadrukken hoe ingewikkeld. Normaliter geeft de rechter de optie aan beide partijen om tot een compromis te komen en dat heeft hij niet eens voorgesteld. En dat terwijl ik een ontbinding op neutrale gronden vroeg (al een probleem omdat de werkgever een eigen risicodrager is voor WW), een reïntegratiebudget van 5000 euro (in CAO staat 8000 euro en werd niet/nauwelijks betwist tegen het eind van de zitting), maar het ook een opzegtermijn van 3 maanden (of overbrugging), want ik krijg nl. pas na die tijd een uitkering.
Jammer dat de rechter niet mee mag nemen wat er in het bedrijf gebeurt en is gebeurd, want de afgelopen 6 maanden zijn ze daar van mijn afdeling al regelmatig geweest en de volgende staat al weer op stapel (op dezelfde dag nóg een ontbinding arbeidsovereenkomst collega).
Tja, en dat het minder urgent is. Ik liep/loop wel op mijn tandvlees, maar met medicijnen is het controleerbaar en de hongerdood zie ik ook nog niet in de ogen.
Ach, het zal wel goedkomen. Ik hoop alleen voor het weekend, want ik wil gewoon verder. Het belangrijkste is dat het straks achter de rug is, wat de uitkomst ook is.
Ik zal trouwens een korte samenvatting (of misschien kan iemand in de buurt van Breda met meer juridische kennis: hoewel ik dat ondertussen ook flink heb bijgespijkerd, hierbij helpen) via een nieuw onderwerp met uitspraak plaatsen. Doordat de werkgever eigen ww-drager is, de gedaagde onder de 45 en relatief kort in dienst (6 jaar), de tegengestelde verklaringen van UWV, arbodienst en werkgever (en mijzelf natuurlijk) een misschien wel interessante zaak. Maar goed, ik ben bevooroordeeld. |
|
|
|
|
Marco Knol
Leeftijd: 54 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: ma 30 apr 2007 4:52 Onderwerp: |
|
|
Klinkt idd danig ingewikkeld. De rechter zou de vordering in kort geding dus ook nog eens kunnen afwijzen omdat ie te ingewikkeld is en zich dus niet leent voor voldoening in kg. |
|
|
|
|
niwij
|
Geplaatst: ma 30 apr 2007 19:15 Onderwerp: |
|
|
Dat hoop ik echt niet, want dan kom ik flink in de financiële problemen. Nou ja, laten we maar afwachten.... |
|
|
|
|
|