|
Auteur |
Bericht |
Nico1979
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 30 mei 2013 23:12 Onderwerp: Uitspraak gezocht |
|
|
Ik meen mij te herinneren dat ik een keer een uitspraak heb gelezen omtrent het afwijken van een negatief welstandsadvies door B&W. De rechtbank of RvS vond dat in dat specifieke geval acceptabel, vanwege het feit dat er allerlei zaken gedaan werden (aanbrengen beplanting, wal etc.) op basis waarvan B&W zich op het standpunt mocht stellen dat ondanks het negatieve welstandsadvies sprake was van een landschappelijk bezien acceptabele situatie.
Volgens mij betrof het de bouw van een soort bassin o.i.d. Ik vond de uitspraak toen vrij opmerkelijk.
Ik heb vanavond alles afgezocht, maar kan de uitspraak nergens vinden.
Iemand een idee wat ik kan bedoelen? Helaas heb ik niet veel meer informatie dan dit. |
|
|
|
 |
jeroen1989
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 168
|
Geplaatst: vr 31 mei 2013 9:59 Onderwerp: Re: Uitspraak gezocht |
|
|
Nico1979 schreef: | Ik meen mij te herinneren dat ik een keer een uitspraak heb gelezen omtrent het afwijken van een negatief welstandsadvies door B&W. De rechtbank of RvS vond dat in dat specifieke geval acceptabel, vanwege het feit dat er allerlei zaken gedaan werden (aanbrengen beplanting, wal etc.) op basis waarvan B&W zich op het standpunt mocht stellen dat ondanks het negatieve welstandsadvies sprake was van een landschappelijk bezien acceptabele situatie.
Volgens mij betrof het de bouw van een soort bassin o.i.d. Ik vond de uitspraak toen vrij opmerkelijk.
Ik heb vanavond alles afgezocht, maar kan de uitspraak nergens vinden.
Iemand een idee wat ik kan bedoelen? Helaas heb ik niet veel meer informatie dan dit. |
Met deze casus heb ik in ieder geval niets kunnen vinden.. |
|
|
|
 |
Leon78
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 154
|
Geplaatst: vr 31 mei 2013 10:41 Onderwerp: |
|
|
Gaat het je om de specifieke casus of om het afwijken van het welstandsadvies? Dat laatste komt toch wel vaker voor. |
|
|
|
 |
Nico1979
|
Geplaatst: za 01 jun 2013 11:18 Onderwerp: |
|
|
Het gaat mij om deze specifieke casus. Ik vond de uitspraak opvallend, omdat deze volgens mij afweek van de wijze waarop in andere uitspraken hiermee werd omgegaan. |
|
|
|
 |
jeroen1989
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 168
|
Geplaatst: za 01 jun 2013 11:47 Onderwerp: |
|
|
Nico1979 schreef: | Het gaat mij om deze specifieke casus. Ik vond de uitspraak opvallend, omdat deze volgens mij afweek van de wijze waarop in andere uitspraken hiermee werd omgegaan. |
Als je niet iets concreter kunt zijn over de casus, kan ik je helaas niet helpen! |
|
|
|
 |
Nico1979
|
Geplaatst: za 01 jun 2013 20:35 Onderwerp: |
|
|
Kan ik me voorstellen. Als ik meer wist of de casus beter kende had ik hem waarschijnlijk ook al wel zelf gevonden. |
|
|
|
 |
|