|
Auteur |
Bericht |
Rotje
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 23
|
Geplaatst: za 01 jun 2013 12:54 Onderwerp: Uitbestedingsverklaring VAVO; wat is mogelijk bij weigering? |
|
|
Beste forumleden,
Graag jullie hulp, tips en/of zienswijzen m.b.t. het hierna volgende.
Leerling A van school B (VSO) wil na haar examen naar het vavo.
Hier is voor nodig dat de verlatende school (B) een uitbestedingsformulier ondertekend. De school weigert dit.
Extra informatie: op eerder moment heeft de school (B) aan de ouders van leerling (A) schriftelijk te kennen gegeven volledige medewerking te geven aan plaatsing van Leerling A op het VAVO. Deze schriftelijk toegezegde medewerking wordt nu dus ineens ingetrokken.
De weigering houdt in dit specifieke geval in dat de leerling met ingang van volgend schooljaar 'thuis' komt te zitten. Het gaat om een leerling van bijna 17 jaar oud, dus nog leerplichting voor het komende schooljaar.
De vraag is:
Welke juridische mogelijkheden zijn er om de school te dwingen het uitbestedingsformulier te ondertekenen, zodat wordt voorkomen dat de leerling komend schooljaar thuis komt te zitten? |
|
|
|
 |
Rotje
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 23
|
Geplaatst: za 01 jun 2013 13:07 Onderwerp: |
|
|
Wat ik me net bedenk ...
Stel nu dat in een geval als deze (ouders zelf moeten nl. ook hun handtekening zetten), de ouders van de leerling niet willen meewerken. In zulk geval kan het kind vervangende toestemming vragen aan de rechter.
Nu zijn het echter niet de ouders, maar de school zelf, die niet mee willen werken.
Wat ik me afvroeg is of in zulk geval het kind OOK vervangende toestemming kan vragen aan de rechter, maar dan natuurlijk met betrekking tot de weigering van de school.
Het is maar een idee natuurlijk, maar .. Kan dat? Zou dat een mogelijkheid kunnen zijn? |
|
|
|
 |
|