Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 16 mei 2024 23:34
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

UL Burgerlijk Procesrecht: Oefententamens gevraagd!
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Paulusb22



Leeftijd: 35
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 21


BerichtGeplaatst: do 15 jan 2009 21:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Haha het arrest heet Kastelijn/Gemeente Achtkarspelen. Daar zal je echter geen punten op verliezen denk ik.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Madison



Leeftijd: 36
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 46


BerichtGeplaatst: vr 16 jan 2009 13:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja! Sorry Embarassed schaam schaam.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 554


BerichtGeplaatst: wo 16 dec 2009 15:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wie gaat er aanstaande maandag ook dit tentamen maken. Hoe is het slagingspercentage voor dit vak? Vind het niet heel erg moeilijk maar wel echt een doolhof aan artikelen. Mijn wetboek zit echt bomvol met juncto's. Ben echt benieuwd wat het wordt. Het responsiecollege van gisteren is overigens op blackboard geplaatst nu. Ik bestudeer dit vak met bijbehorende arresten per week. Balen dat er geen jurisprudentiebundel mee mag naar het tentamen.
_________________
Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
pacta sunt servanda

pacta sunt servanda

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 805


BerichtGeplaatst: wo 16 dec 2009 16:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Shocked En wij het maar moeten doen met een 'schone' wettenbundel!!
_________________
~Tempora mutantur, et nos mutamur in illis~
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 554


BerichtGeplaatst: wo 16 dec 2009 16:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Eigenlijk wel raar dat universiteiten, daar niet een gezamelijke regeling voor hebben. Ben overigens wel blij, dat wij gewoon mogen verwijzen naar relevante wetsartikelen. Ik zie ook het nut niet in van het enkel uit je hoofd leren van groepjes artikelen. In de praktijk word ook volop gebruik gemaakt van juncto's denk ik.
_________________
Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Nobility

Nobility

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 315


BerichtGeplaatst: wo 16 dec 2009 18:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Over het slagingspercentage: ik heb gehoord dat het heel wisselend is. Gemiddeld genomen slaagt de eerste keer 60 procent met een voldoende en met de hertentamens 80 procent totaal dat jaar. Maar het is heel wisselend, dus er is geen algemene lijn aan te trekken.

Bijvoorbeeld een vriendin van mij die heel slim is en negens, tienen en soms een acht haalt, had voor dat vak "maar" een 7. Die maar volgens haar zeggen dan, de meeste mensen zijn blij met een voldoende, ongeacht het cijfer Razz

Het behoort volgens de studiegids, samen met rechtsfilosofie qua moeilijkheidsgraad, wel tot een van de moeilijkste vakken van de bachelor. Maar ja of het representatief is...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 554


BerichtGeplaatst: wo 16 dec 2009 19:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Strafrecht is volgens mij ook niveau 400. Maar inleiding strafrecht was niveau 100 en dat vond ik best een pittig tentamen. Het is volgens mij maar net of een vak je ligt of niet.
_________________
Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 554


BerichtGeplaatst: ma 21 dec 2009 1:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik maak me toch wel zorgen over het feit of ik het tentamen uberhaupt kan maken. Het weer is bijzonder slecht en de NS heeft al een negatief reisadvies afgegeven. Ik vrees met grote vrezen voor morgen. Heb overigens een mail gestuurd hierover naar de vakgroep.
_________________
Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Nobility

Nobility

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 315


BerichtGeplaatst: ma 21 dec 2009 10:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik maak me er ook zorgen om, hier rijden de trams en bussen niet (den haag) momenteel en de ns met een aangepaste dienstregeling, dus gelukkig rijden de treinen wel.

Ik heb het studenten plexus gebeld en die gaven mij het nummer van de faculteit dus ik ga het oic nogmaals om 10 uur bellen (als zij opengaan) op blackboard wordt er niks over gemeld (vreemd genoeg- zou handig zijn als ze ook melden of het ondanks de weersomstandigheden wel of niet doorgaat)

Zolang er geen nieuws is ga ik er vanuit dat het wel doorgaat, kost me anders een tentamen en het hertentamen is pas 15 juni. Tenzij ze een andere datum prikken voor dit tentamen maar dat heb ik nog nooit meegemaakt, al moet de wereld op z'n kop staan, dan nog gaat het tentamen door.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 554


BerichtGeplaatst: ma 21 dec 2009 11:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik had het secretariaat gebeld. Maar het tentamen gaan volgens haar door. Ze had geen bericht gekregen dat het niet doorging. Ze zei het is lastig reizen, maarja anders ga je toch naar het hertentamen. Er is geen regeling voor dit soort dingen en nog erger geen aanspreekpunt met de bevoegdheid om dergelijke beslissingen te nemen. Hopelijk pakt het OIC wel enige verantwoordelijkheid. Gelukkig heeft mijn partner vakantie en wil hij mij naar Leiden glibberen. Maar ik vind het belachelijk. Ik pleit voor uitstel. En ik heb wel goed geleerd.
_________________
Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Nobility

Nobility

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 315


BerichtGeplaatst: ma 21 dec 2009 11:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tentamen gaat gewoon door is net ook bevestigd door het OIC.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: ma 21 dec 2009 12:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Succes, luitjes!

* heeft de pé in dat er heden ook gewoon recht gesproken wordt*
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
BiancaJ



Leeftijd: 36
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 37


BerichtGeplaatst: ma 21 dec 2009 15:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is mij niet gelukt om in Leiden te komen, trams en bussen rijden niet en woon echt te ver van het centraal af om te lopen, en dan was het nog maar afwachten of de trein wel of niet reed! Baal onwijs, houdt dus in dat ik nog maar 1 kans heb om dit derdejaarsvak te halen. Ben benieuwd hoeveel mensen het wel gelukt is om in Leiden te komen.. Bussen reden daar ook niet had ik gehoord?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 554


BerichtGeplaatst: ma 21 dec 2009 17:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb het tentamen met dank aan mijn vriend wel gemaakt. Overigens is het tentamen wel een half uur later begonnen. Mijn vriend heeft mij in 1.5 uur naar Leiden kunnen rijden. Wel erg veel ongelukken gezien onderweg.

Ik vond het echt heel erg goed te doen. Was precies zoals ik had verwacht alleen de laatste 2 vragen van casus 3 wist ik niet. De arresten die gevraagd werden waren absoluut te verwachten.
_________________
Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Matthijs

Matthijs




Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 58


BerichtGeplaatst: ma 21 dec 2009 19:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Gelukkig is het tentamen doorgegaan. Vervelend dat er mensen zijn die problemen hebben met reizen, maar het meerendeel van de studenten woont gewoon in Leiden. Moet ik in januari nog een tentamen maken, nee bedankt.

Tentamen was erg goed te doen: het vaste rijtje jurisprudentie (Gouda/Lutz, Hobbelen/Janssen, M'Barek/Van der Vloodt, Berkel/Tribosa). Het enige echt verrassende vond ik dat de gedaagde in de traditionele rechtsmacht-vraag in Shanghai zat. Dat is ineens de EEX-Vo niet meer van toepassing, ik zat te zweten tot ik bij 6 en 6a Rv uitkwam Smile

Wel belachelijk dat je een jurisprudentiereader koopt a 30 euro en er vervolgens niets mee mag doen. Had ik dat geweten, had ik hem niet gekocht! De samenvattingen en relevante overwegingen heb ik namelijk gegoogled en vervolgens in de reader gemarkeerd.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds