|
Auteur |
Bericht |
claudia2
Leeftijd: 58 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 16 nov 2008 20:47 Onderwerp: Tweede huis kopen op wiens naam? |
|
|
Hoi,
Wij zijn getrouwd in gemeenschap van goederen en willen graag een tweede huis kopen. We wonen in een boerderij met nog een echtpaar die gaat verhuizen en die hebben hun huis als eerste aangeboden aan ons. Nu is mijn man net een jaar op zichzelf en we denken dat hij geen hypotheek kan krijgen om die reden. Maar omdat ik zelf een goed inkomen heb dachte we dat ik dat wel ou krijgen alleen vragen we ons nu af op wiens naam komt het tweede huis dan te staan? Het liefst natuurlijk op beide namen. Wie weet er antwoord oo?
claudia |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 16 nov 2008 21:22 Onderwerp: |
|
|
Wat je schrijft is niet erg duidelijk. Misschien kun je het nog eens doorlezen en daarbij in gedachten houden dat wij niets weten van jouw situatie.
Je schrijft bijvoorbeeld dat je man sinds een jaar op zichzelf is. Dat betekent dat hij het echtelijke huis verlaten heeft. Ik vermoed echter dat je bedoelt dat hij een jaar geleden als zelfstandig ondernemer is begonnen te werken.
Verder is het niet dudielijk wat je bedoelt met "tweede huis". Bedoel je de andere helft van de boerderij waar je nu al woont?
De grootste kans op een hypotheeklening hebben jullie als jullie samen zo'n lening aanvragen. Het tweede huis op beider naam krijgen is dan in ieder geval geen probleem. Merk op dat jullie slechts voor één woning de hypotheekrente kunnen aftrekken. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: zo 16 nov 2008 22:17 Onderwerp: |
|
|
Wie eigenaar van de woning is staat los van wie er verantwoordelijk is voor de hypotheekbetaling. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 16 nov 2008 23:47 Onderwerp: |
|
|
Maar met een gemeenschap van goederen zijn beiden sowieso gezamenlijk eigenaar, lijkt me? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|