|
Auteur |
Bericht |
sandra1966
Leeftijd: 58 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 22 jun 2011 23:30 Onderwerp: Twee loonschalen lager accepteren anders ontslag |
|
|
Ik ben werkzaam bij de Viva als thuishulp medewerker en er dreigt nu ontslag voor mij om de volgende reden:
Mijn werkgever heeft aangegeven slechte contracten met gemeente te hebben moeten afsluiten en daarom wil men mij dringen 2 loonschalen lager te accepteren. Ze hebben mij hiervoor een nieuw arbeidscontract toegestuurd maar deze heb ik geweigerd te tekenen.
Nu is er een ontslagaanvraag bij het UVW aangevraagd en heb ik gisteren alle papieren hiervan ontvangen. Vanzelfsprekend wil ik hier bezwaar tegen maken.
Er worden nog steeds nieuwe mensen aangenomen (al is dat in lagere loonschalen) maar ik heb toch een vast contract waaraan ook mijn werkgever zich moet houden?
Daarnaast hebben ze alleen de afdeling huishoudelijke hulp voor de keuze gesteld in loonschalen naar beneden te gaan. Voor andere afdelingen geldt dit niet. Er waren dus ook andere mogelijkheden om op een bredere schaal te bezuinigen.
Mijn vraag is: Is er wel een juridische grond om mij te ontslaan?
Wie kan mij hierover iets meer vertellen?
Sandra |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 23 jun 2011 0:06 Onderwerp: |
|
|
Heeft het UWV al een ontslagvergunning afgegeven? Dan kan de werkgever normaal gesproken overgaan tot het opzeggen van de arbeidsovereenkomst. Zie hier voor meer informatie. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
sandra1966
Leeftijd: 58 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 23 jun 2011 0:25 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Heeft het UWV al een ontslagvergunning afgegeven? Dan kan de werkgever normaal gesproken overgaan tot het opzeggen van de arbeidsovereenkomst. Zie hier voor meer informatie. |
Nee, het UWV heeft de aanvraag ontvangen en mij hier gisteren (met alle documenten) van op de hoogte gesteld. Ik moet nu dus voor 4 juli hier tegen bezwaar maken. Vandaar mijn vraag of er een juridische grond is om mij te ontslaan. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 23 jun 2011 2:56 Onderwerp: |
|
|
Wat wordt in de ontslagaanvraag door de werkgever als reden voor het ontslag opgegeven? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|