|
Auteur |
Bericht |
Martine Redacteur
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM Studieomgeving (MA): UM Berichten: 485
|
Geplaatst: do 11 mrt 2004 19:09 Onderwerp: Tragische aanslagen in Madrid |
|
|
Via deze weg zou ik graag de aandacht willen vragen voor de tragische gebeurtenissen van afgelopen ochtend en, voor wat het waard is, om medeleven te betuigen aan de slachtoffers.
Zelf heb ik een bijzondere band met Spanje, niet door familierelaties of iets dergelijks, maar meer in 'el corazón'.
Dit forum leek mij een goede plek om even bij dit drama stil te staan.
Martine. |
|
|
|
 |
Tess
|
Geplaatst: do 11 mrt 2004 23:57 Onderwerp: Erg dicht bij.... |
|
|
Deze aanslagen doen je beseffen dat dit soort terreur acties geen 'ver van je bed show' zijn. Het had net zo goed Amsterdam of Rotterdam kunnen zijn. Zo komt het wel erg dicht bij. Verder kan ik nog niet veel zinnigs over dit onderwerp zeggen, moet het eerst goed op me in laten werken en morgen maar goed de kranten lezen. _________________ Hier alweer een studente uit het mooie Tilburg. Ik zit in de opleidingscommissie van de rechtenfaculteit van de UVT, en vind het interessant problemen van anderen aan te horen. |
|
|
|
 |
Kafka
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT
|
Geplaatst: vr 12 mrt 2004 1:28 Onderwerp: |
|
|
Om eens een discussie op poten te zetten.
Zou dit een aanslag zijn van de ETA (wat ik betwijfel) of misschien toch een van bijv. Al Qaida (wat ik eerder denk) _________________ Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden... |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: vr 12 mrt 2004 10:24 Onderwerp: |
|
|
Dat is allemaal giswerk en moet je je handen nu niet aan branden. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: vr 12 mrt 2004 11:13 Onderwerp: |
|
|
Is geen giswerk:
gisteravond berichtte CNN al over een video/geluidstape met Arabisch erop in de woning of auto ofzo van een verdachte.
En in Londen is later een brief gevonden waarin Al Qaida de verantwoordelijkheid opeist voor Madrid. Deze brief is geschreven voordat de aanslagen plaatsvonden.
Als het 'gewoon' de ETA was geweest... maar dit is echt linke soep aan het worden. Europa doet nu ook mee. _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
Juul
|
Geplaatst: vr 12 mrt 2004 12:48 Onderwerp: |
|
|
het laatste wat ik heb gehoord is dat de 'gewone' aanstekingen van de ETA alsmede het 'huismerk' explosieven oid van de ETA is gebruikt.
Toen ik gisteravond tijdens een etentje voor het eerst over dit alles hoorde, ik was een dag op cursus, heb dus niet veel meegekregen, was mijn eerste ingeving AL Quaeda. Maar, we zullen moeten afwachten. De groepering die de aanslag opeiste, was trouwens volgens mij wel verbonden met Al Quaeda, maar niet Al Quaeda zelf!
Ik hoop dat zoiets niet nog een keer zal gebeuren, hoewel ik wel weet dat dat ijdele hoop is. _________________ Si vis amari, ama!
Verander het verleden, begin vandaag!
Kusje, Juul |
|
|
|
 |
Denise
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT
|
Geplaatst: za 13 mrt 2004 15:27 Onderwerp: |
|
|
Gisteravond bij Barend en van Dorp hadden ze het erover dat de regering wist dat Al Quaida (of hoe je het ook schrijft) erachter zat, maar dit nog niet bekend wilden maken, omdat er overmorgen verkiezingen zijn en daarmee de partij in gevaar zou kunnen komen. Als dat echt zo is, vind ik dat een beetje heel vreemd.
Iig verschrikkelijk wat er is gebeurd... _________________ Always look on the bright side of life...
Liefs, Miss Flash  |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
|
Geplaatst: zo 14 mrt 2004 0:56 Onderwerp: |
|
|
Hoe het ook zij, Europa zit nu ook in de maalstroom... _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
|