|
Auteur |
Bericht |
Angel11
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 10 aug 2013 14:48 Onderwerp: Toewijzen kinderen voor verhuizing buitenland |
|
|
Ik ben sinds 2005 gescheiden. Beiden gezag en co ouderschap. Na steeds de regeling te veranderen hebben we nu een week op week af afspraak. 3 kinderen samen. School gaat goed, zitten lekker in hun vel. Nu wil ik naar Frankrijk verhuizen
Ex geeft aan er alles aam te doen om mij tegen te houden
Hij zegt dat ze de helft van de tijd bij mij moeten zij . Echter...de afgelopen jaren zijn ze ruim 8 weken per jaar meer bij mij geweest omdat hij dan voor werk in het buitenland zit. Hij brengt ze hier omdat zijn nieuwe partner geen vrij kan of wil nemen. Hij geeft aan dat ze stabiliteit nodig hebben. Dat kan ik ze juist bieden, ik werk vanuit huis omdat ik bij de kinderen wil zij . Dus bij mij gen oppas of opa en oma, wat wel het geval is tijdens " zijn" weken. Ik heb uitvoerig met mijndrie pubers van 11 13 en 14 gesproken. Het is geen vakantie. Pubers zijn plooibaar en passen zich snel aan. Twee willen mee, een niet. Dat begrijp ik en ik vind dat hij gewpon bij papa moet kunnen blijven. Ex geeft aan er alles aan te doen mij tegen te houden.
How groot is de kans dat een rechter zal toestaan dat ik mag verhuizen? Met of zonder kinderen? Ik heb ook nog wee kleintkes met mijn nieuwe partner. |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 15 aug 2013 14:28 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat u voor deze vraag een advocaat personen- en familierecht moet raadplegen.
De rechter zal het belang van het kind voorop stellen. Volgens mij is in het belang van de kinderen dat ze hun vader blijven zien. Dat betekent dat u niet met de kinderen naar het buitenland kunt verhuizen.
Zie ook dit artikel:
http://www.scheiding-omgang.nl/omgangsregeling/buitenland.html |
|
|
|
 |
|