Vincent_
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 02 jan 2012 23:36 Onderwerp: Tijdelijke woonruimte bij renovatie |
|
|
Heren/dames,
Ik ben een particulier die verplicht een tijdelijke andere woonruimte heeft gekregen in verband met een renovatie (hier ben ik trouwens tevreden mee).
Ik kom uit een woning met centrale verwarming en ben naar een woning zonder verwarming maar met een extra kamer gegaan. Het puntenverschil hiervan is 4 in mijn 'voordeel', echter de woningcoorporatie wil mijn oorspronkelijke huur handhaven voor de tijdelijke woning.
Mijn vraag is als volgt:
1) Mag de woningcoorporatie mij een woning toewijzen die gelijk is aan punten, maar niet gelijk in "woonbeleving" (ik heb een huis waarvan momenteel 2 kamers dusdanig slecht geisoleerd en onverwarmd zijn dat ze geen waarde voor mij hebben in de winter).
2) Wat gebeurt er als ik het contract voor mijn gerenoveerde woning niet onderteken en erop aandring dat het verschil van 4 punten verrekent wordt in de huur?
Ik ben niet opzoek naar een antwoord wat moeite of tijd kost, slechts een indicatie of het de moeite loont om deze confrontatie aan te gaan of niet. |
|