Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Afstuderen - v...
Boetes CJIB ni...
na-risico verz...
Arno van Kesse...
Koopovereenkom...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 20 dec 2025 17:29
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Thuiswerkovereenkomst
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Manuela1970

Leeftijd: 55
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: do 10 jan 2008 12:56    Onderwerp: Thuiswerkovereenkomst Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vanaf september 1998 heb ik een thuiswerkovereenkomst, voor een bureau waarvoor ik de jaren ervoor in vaste dienst was. Ik ben thuistypiste en word per blz. uitbetaald. Vanaf het moment dat ik hiervoor werd aangenomen is mij bekend dat het werk ooit ophoudt, maar wanneer was nog niet bekend. Ik heb een thuiswerkovereenkomst getekend.
Er worden maandelijks premies/belastingen ingehouden, en op het loonstrookje staat de datum van in diensttreding. Ook heb ik gedurende mijn zwangerschappen doorbetaald gekregen, dmv een zwangerschapsuitkering, destijds (7 jaar terug) via het GAK.
Nu gaat in juli het thuiswerken dan ook echt ophouden. Volgens het bedrijf zonder enig recht op verdere uitkering, omdat ik naar zeggen niet in vaste dienst ben. Ik krijg een tegenstrijdig gevoel. Ben geen freelancer, krijgt slechts uitbetaald per getypte pagina, en betaal verder ook belastingen, en draag premies af. Als ik ziek ben, krijg ik na 3 wachtdagen een recht op uitkering.
Kan de werkgever inderdaad mijn thuiswerkovereenkomst beeindigen, zonder dat ik aanspraak kan maken op uitkering?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: do 10 jan 2008 14:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Alles lijkt erop te wijzen dat er sprake is van een arbeidsovereenkomst. Je bent dus gewoon in vaste dienst. De werkgever zal op de gebruikelijke manier een ontslagvergunning moeten aanvragen of door de kantonrechter de overeenkomst laten ontbinden.

BerichtGeplaatst: do 10 jan 2008 15:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goedemiddag,

Hartelijk bedankt alvast voor de reactie. Zoiets vermoede ik al een klein beetje. Ik ben heel benieuwd naar de afloop, volgende week horen we wat ze voor ons in petto hebben.
annemiekewp

Leeftijd: 54
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN

BerichtGeplaatst: do 10 jan 2008 16:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

al een schrijven ontvangen waarin de werkgever aangeeft dat de arbeidsrelatie (net als bona fides denk ik dat er daadwerkelijk sprake is van een arbeidsovereenkomst, ook als het om 1 opdrachtgever zou gaan wordt deze nl. als werkgever aangemerkt) per 1 juli a.s. stopt? zo ja, gelijk een advocaat inschakelen en aangeven dat je hiermee niet akkoord kan gaan aangezien er geen ontslagvergunning aangevraagd is of de overeenkomst door de kantonrechter ontbonden is.
Manuela1970

BerichtGeplaatst: do 10 jan 2008 17:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het probleem is dat het werk steeds minder wordt, tot er helemaal geen werk meer is, dus de inkomsten worden steeds lager, en een exacte datum wordt hierdoor uitgesteld.
Ik denk allereerst gezien jullie reacties dat ik maar vlug een rechtsbijstandsverzekering moet gaan afsluiten....! Bedankt voor jullie reacties alvast!
annemiekewp

Leeftijd: 54
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN

BerichtGeplaatst: do 10 jan 2008 17:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Manuela1970 schreef:

Ik denk allereerst gezien jullie reacties dat ik maar vlug een rechtsbijstandsverzekering moet gaan afsluiten....!

dat helpt hoogstwaarschijnlijk niet aangezien de meeste rechtsbijstandverzekeringen een wachttijd hanteren. wellicht kan iemand van het RF je helpen, ook is het mogelijk gefinancierde rechtshulp in te schakelen (dit is afhankelijk van je totale inkomen).
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: do 10 jan 2008 21:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Manuela heeft nog even de tijd Wink
Manuela1970

BerichtGeplaatst: do 10 jan 2008 21:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Allemaal heel hartelijk bedankt voor al jullie reacties, ik vind ze heel erg nuttig. Fijn dat het ook zo snel allemaal is geplaatst. Ik kan hier zeker mee verder, en dat van die wachttijd, tja, dat wist ik niet, maar het is natuurlijk wel heel voor de hand liggend.
Bedankt!
bona fides

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: do 10 jan 2008 21:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat je werkgever nu ook al minder werk heeft komt in principe voor zijn rekening. Hij moet je betalen waar je op basis van de arbeidsovereenkomst recht op hebt. Als dat niet op papier staat, zal de omvang van de te verrichten arbeid moeten worden vastgesteld aan de hand van de omvang van het in het verleden verrichte werk.

BerichtGeplaatst: vr 11 jan 2008 10:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Ik denk daar daar een beetje de problematiek in zit.
Ik krijg langzamerhand steeds minder aanbod van werk, tot het aanbod helemaal ophoudt. Dan blijf ik nog wel in dienst, maar ik word per blad betaald, dus als er geen blad meer is, is er ook geen geld. Als je een vast salaris in de maand ontvangt, denk ik dat het een ander verhaal is.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds