|
Auteur |
Bericht |
MandyP
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: zo 18 dec 2011 13:19 Onderwerp: Theoretische vraag relatiebeding |
|
|
Wie o wie kan mij helpen?!
Ik ben een theoretisch stuk aan het schrijven over het relatiebeding, maar loop hiermee door de weinig beschikbare literatuur vast.
- Is het schriftelijkheidsvereiste van toepassing bij een relatiebeding? Ik heb een boek welke beargumenteerd dat dit zo is, doordat het valt onder artikel 7:653, maar ook een welke zegt dat het niet zo is.
- Voor een schending van een relatiebeding is vereist dat het gaat om actief en stelselmatig naderen heb ik gelezen, maar waar is dit vastgelegd? In welke uitspraak oid?
Zou hartstikke fijn zijn als iemand mij uit de brand kan helpen!
Fijne zondag nog! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 18 dec 2011 17:14 Onderwerp: |
|
|
Het hangt allemaal af van wat je verstaat onder "relatiebeding". De wet noemt die term niet.
Als je onder relatiebeding verstaat een verbod om actief en stelselmatig klanten van de (ex-)werkgever te benaderen, dan valt zo'n beding niet onder art. 7:653 BW en is schriftelijkheid niet nodig. Het valt zelfs heel goed te verdedigen dat zo'n verbod reeds voortvloeit uit de eisen van goed werknemerschap, en dus niet eens expliciet hoeft te worden opgenomen in de arbeidsovereenkomst. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|